براساس تازه‌ترین خبر منتشر‌شده در کامپوس‌فرانس، ثبت نام در آزمون TCF از امروز، 28 سپتامبر۲۰۲۱، آغاز شده است و تا پنجشنبه، 30سپتامبر۲۰۲۱، ادامه می‌یابد. زمان برگزاری TCF Tout Public (قسمت اجباری) از ۱۸ تا 21اکتبر‌2021 خواهد بود. درادامه، با چند نکته دربارۀ این آزمون نیز آشنا خواهیم شد.

  • این آزمون برای آن دسته از متقاضیانی است که می‌خواهند برای سال دوم و سوم کارشناسی و سال اول و دوم کارشناسی ارشد در کامپوس‌فرانس پروندۀ تحصیلی تشکیل دهند.
  • روز و ساعت دقیق آزمون پس از ثبت‌نام ازطریق دعوت‌نامه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
  • هزینۀ آزمون باید در همان روز آزمون و به‌صورت حضوری پرداخت شود.
  • به‌طورکلی، هزینۀ آزمون TCF حدود 139 یورو و هزینۀ هر بخش اختیاری نیز 79 یوروست؛ البته ممکن است در طول زمان دستخوش تغییراتی شود و هزینۀ آن اندکی افزایش یابد.
  • آن دسته از متقاضیانی که موفق نشده‌اند ثبت‌نام کنند، باید کانال‌های ارتباطی مرکز زبان فرانسه و کامپوس‌فرانس را برای اطلاع از اخبار جدید دنبال کنند.
  • درصورت بروز هرگونه تغییر احتمالی در تاریخ برگزاری که ممکن است متأثر از شرایط بهداشتی و سلامتی روز باشد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
  • برای ثبت‌نام در آزمون TCF، به این صفحه مراجعه و اطلاعاتتان را وارد کنید.

آزمون TCF مخفف Test de connaissance du français و به‌معنای «آزمون دانش فرانسه» است. این آزمون یکی از آزمون‌های سنجش مهارت زبان فرانسوی به‌شمار می‌آید و از آن در روند دریافت پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه یا کانادا یا هر کشوری دیگر استفاده می‌شود که به مدرکی برای اثبات دانش زبانی متقاضیان نیاز است. برای مثال، افراد غیر‌فرانسوی‌زبان یا انگلیسی‌زبانی که به تحصیل در کانادا علاقه‌مندند و می‌‌خواهند از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرند، باید بدانند ارائۀ مدرکی گواه بر توانایی برقراری ارتباط با یکی از زبان‌های رسمی کانادا (انگلیسی یا فرانسوی) الزامی است.

افزون‌براین، کسانی که می‌خواهند تسلطشان بر زبان فرانسوی را نشان دهند، آزمونی مانند TCF را باید بگذرانند. نکتۀ مهم دیگر اینکه ارائۀ مدرک آزمون یادشده به‌منظور مهاجرت یا به‌عنوان یکی از مدارک مهم برای دریافت اقامت در شهرهایی مانند کبک یا برای برنامه‌های کاری و حتی دلایل شخصی لازم است. میزان تسلط مشخص‌شدۀ داوطلبان در آزمون TCF بر‌اساس CEFR است و از سطح A1 تا C2 را شامل می‌شود.

درپایان، پیشنهاد می‌کنیم درصورت تمایل به شرکت در این آزمون، هرچه زودتر اقدام کنید؛ زیرا مدت‌زمان درنظرگرفته‌شده برای ثبت‌نام در آن بسیار کوتاه است.