به‌دلیل همه‌گیری ویروس کووید 19، محدودیت‌های بسیاری برای ورود مسافران از کشورهای دیگر به آلمان اعمال شده است. مسافران برای ورود، ثبت‌نام دیجیتالی باید انجام دهند و بسته به محل سکونت، نتیجۀ آزمایش منفی یا اثبات مصونیت از ویروس را ارائه و مقررات قرنطینه را باید رعایت کنند.

محدودیت‌های ورود به کشور آلمان

وزارت فدرال و جامعۀ کشور آلمان (BMI) محدودیت‌های ورود به آلمان را تعیین می‌کند و به مسافرانی با این ویژگی‌ها اجازۀ ورود می‌دهند: 1.مسافران کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا؛ 2.کشورهای حوزۀ شنگن: مانند ایسلند، نروژ، سوئیس و لیختن‌اشتاین؛ 3. مسافران دیگر کشورها باتوجه‌به ارزیابی و تأیید وضعیت اپیدمیولوژیک. مسافران از هرکشوری با هر هدفی برای ورود به آلمان کاملاً باید واکسینه شده باشند. مسافران آخرین دُز واکسن تأییدشدۀ وزارت بهداشت آلمان را حداقل چهارده روز قبل از سفر باید دریافت کرده باشند. این واکسن‌ها عبارت‌اند از:فایزر، مدرنا، آستازنکا و جانسن.

ممنوعیت سفر از کشورهای تحت‌تأثیر انواع ویروس کرونا

ورود به کشور آلمان از کشورهایی با شیوع وسیع ویروس کرونا ممنوع است. شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی و زمینی و دریایی اجاز ندارند هیچ شخصی را از این کشورها به آلمان منتقل کنند. دولت آلمان استثنائاهایی درنظر گرفته است که عبارت‌اند از: 1. شهروندان آلمان؛ 2. افرادی همراه همسر و فرزندان اجازۀ اقامت در آلمان را دارند؛ 3. افرادی که با پرواز مستقیم وارد آلمان می‌شوند. افراد واجد شرایط قبل از ورود به آلمان ثبت‌نام دیجیتال باید انجام دهند و آزمایش‌های اجباری را پشت‌سر بگذارند و مدارک مصونیت از ویروس را ارائه دهند. همچنین رعایت مقررات قرنطینه برای تمامی مسافران در آلمان الزامی است.

ثبت ورودی دیجیتال

مسافرانی که ده روز پیش از ورود به آلمان در کشورهایی با شیوع زیاد ویروس کرونا حضور داشته‌اند، در وبگاه www.einreiseanmeldung.de باید ثبت‌نام کنند و هنگام ورود مدارک لازم را همراه داشته باشند. شایان ذکر است افرادی که بدون توقف در مناطق پرخطر یا کمتر از 24 ساعت پیش از ورود به آلمان در آن مناطق حضور داشته‌اند، از ثبت‌نام در وبگاه معاف هستند.

آزمایش‌های اجباری پیش از ورود به آلمان

هنگام ورود به آلمان، مسافران دوازده‌ساله یا بزرگ‌تر از تمامی کشورها این مدارک را باید ارائه دهند: 1. نتیجۀ آزمایش منفی کرونا به زبان‌های آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی یا اسپانیایی که 72 ساعت پیش از ورود به آلمان انجام شده باشد؛ 2. اصل مدرکی برای اثبات واکسیناسیون کامل یا بهبودی از عفونت به زبان‌های آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی یا اسپانیایی. واکسن‌های تأییدشدۀ آلمان مدرنا، فایزر، آسترازنکا و جانسن را شامل می‌شود و مسافران حداقل چهارده روز پیش از ورود به آلمان باید دُز دوم را تزریق کرده باشند. گفتنی است برای افرادی که کاملاً بهبود یافته‌اند، تزریق یک دُز کافی است و دورۀ انتظار چهارده روزه نیز برای آنان اعمال نمی‌شود. این مدارک قبل از عزیمت و ورود به آلمان به شرکت هواپیمایی و مسئولان‌ مرتبط باید تحویل داده شود.

مقررات قرنطینه در آلمان

براساس مقررات تازه‌ای که سازمان فدرال بهداشت آلمان تنظیم کرده است، افرادی که به مناطق و کشورهای در معرض شیوع بسیار زیاد ویروس کرونا سفر کرده‌اند به‌مدت چهارده روز باید قرنطینه شوند و افرادی که در مناطق کم‌خطر بوده‌اند 10 روز باید قرنطینه شوند. در این مدت، آنان اجازه ندارند از محل سکونت‌شان خارج شوند و از مهمان پذیرایی کنند‌. گفتنی است دورۀ قرنطینه بعد از پنج روز و دریافت نتیجۀ منفی آزمایش کرونا می‌تواند به‌اتمام برسد. همچنین، برای کودکان مدت‌ قرنطینه پنج روز است.

اگر به مهاجرت تحصیلی به آلمان علاقمندید با ما همراه باشید.