افراد واکسینه‌شده برای ورود به فرانسه در پاندمی کرونا با هیچ محدودیتی مواجه نخواهند بود. قوانین مرتبط با سفر بزرگ‌سالان واکسینه‌شده برای کودکان همراهشان نیز اجرا می‌شود و فرزندان افراد واکسینه‌شده به رعایت قرنطینه نیازی ندارند. گفتنی است کودکان واکسینه‌نشدۀ دوازده‌ساله و بزرگ‌تر به ارائۀ نتیجۀ منفی آزمایش ملزم خواهند بود.

مدارک لازم برای ورود مسافران واکسینه‌شده

  • مدرک اثبات واکسیناسیون با واکسن‌های تأییدشده (هفت ‌روز پس از تزریق واکسن‌های دودُزی یا چهار هفته پس از تزریق واکسن‌های تک‌دُزی یا هفت روز پس از تزریق یک دُز واکسن برای افرادی که پیش‌تر به بیماری COVID-19 مبتلا شده‌اند)
  • اظهاریۀ رسمی: دانلود فرم از وبگاه وزارت امور داخلی فرانسه
  • نداشتن نشانه‌های ابتلا به COVID-19
  • در تماس نبودن با افراد مبتلا به COVID-19 تا چهارده روز پیش از سفر

مدارک لازم برای ورود مسافران واکسینه‌نشده

مدارک لازم برای ورود به فرانسه در پاندمی کرونا برای مسافران واکسینه‌نشده به کشور محل سکونت آنان بستگی دارد. در فرانسه، کشورها براساس میزان شیوع ویروس کرونا در سه گروه سبز و نارنجی و قرمز دسته‌بندی می‌شوند.

۱. سبز: کشورهایی که شیوع ویروس کرونا و واریانت‌های خطرناکش در آن‌ها فعال نیست؛

۲. نارنجی: کشورهایی که شیوع ویروس در آن‌ها فعال، اما مهار شده است و واریانت‌های خطرناک در آن‌ها شایع نیست؛

۳. قرمز: کشورهایی که شیوع ویروس و واریانت‌های خطرناکش در آن‌ها فعال است.

مدارک لازم برای مسافران کشورهای سبز

ارائۀ نتیجۀ منفی آزمایش PCR یا آنتی‌ژنی که ۷۲ ساعت پیش از پرواز انجام شده است. شایان ذکر است مسافران کشورهای قبرس، یونان، مالتا، اسپانیا، هلند و پرتغال ۲۴ ساعت پیش از پرواز باید آزمایش بدهند. افراد بهبودیافته از بیماری COVID-19 به‌جای نتیجۀ منفی آزمایش، مدارک بهبود بیماری را هنگام پرواز می‌توانند همراه داشته باشند که به یازده روز تا شش ماه پیش از سفر مرتبط است. این قوانین شامل افراد زیر نمی‌شود:

  • سفرهای افرادی که در مکان‌های مرزی زندگی می‌کنند (در شعاع ۳۰ کیلومتر از مرز یا با فاصلۀ کمتر از ۲۴ ساعت از مرز)
  • مسافران با دلایل سفر کاری که به‌دلیل ضرورت سفر نمی‌توانند آزمایش بدهند
  • مسافران حمل‌کنندۀ بار حین انجام کار

به‌منظور معاف‌شدن از قوانین، این گروه از مسافران مدارک لازم برای اثبات دلیل سفر را باید همراه داشته باشند.

مدارک لازم برای مسافران کشورهای نارنجی

این دسته از مسافران فقط با داشتن دلایل موجه به فرانسه می‌توانند سفر کنند. فهرست دلایل موجه برای سفر در وبگاه وزارت امور داخلی فرانسه منتشر شده است. تمام مسافران دوازده‌ساله و بزرگ‌تر از کشورهای نارنجی نتیجۀ منفی آزمایشPCR که ۷۲ ساعت پیش از سفر یا آزمایش آنتی‌ژنی که ۴۸ ساعت پیش از سفر گرفته‌ شده است، باید همراه داشته باشند. گفتنی است مسافران بریتانیا ۲۴ ساعت پیش از سفر باید آزمایش PCR یا آنتی‌ژن بدهند.

افراد بهبودیافته از بیماری COVID-19 به‌جای نتیجۀ منفی آزمایش، مدارک بهبود بیماری را هنگام پرواز می‌توانند همراه داشته باشند که به یازده روز تا شش ماه پیش از سفر مرتبط است. آنان پس از رسیدن به فرانسه، هفت روز باید در قرنطینه بمانند و ممکن است هنگام رسیدن به این کشور، تصادفاً به انجام آزمایش ملزم شوند.

مدارک لازم برای مسافران کشورهای قرمز

این گروه از مسافران فقط با داشتن دلایل موجه به فرانسه می‌توانند سفر کنند. مسافران دوازده‌ساله و بزرگ‌تر از کشورهای قرمز نتیجۀ منفی آزمایش PCR یا آنتی‌ژنی را باید همراه داشته باشند که ۴۸ ساعت پیش از پرواز گرفته شده است. افراد بهبودیافته از بیماری COVID-19 به‌جای نتیجۀ منفی آزمایش، مدارک بهبود بیماری را هنگام پرواز می‌توانند همراه داشته باشند که به یازده روز تا شش ماه پیش از سفر مرتبط است. این مسافران هنگام رسیدن به فرانسه باید آزمایش بدهند و پس از رسیدن به این کشور، ده روز در قرنطینه بمانند. نیروهای امنیتی فرانسه رعایت این قرنطینه را زیر‌نظر خواهند گرفت.

مدارک مسافرتی لازم برای مسافران واکسینه‌نشده

مسافران واکسینه‌نشدۀ خواهان ورود به فرانسه در پاندمی کرونا بسته به شرایطشان، مدارک خاصی باید همراه داشته باشند. این مدارک عبارت‌اند از:

  • اظهاریۀ رسمی که فرم آن در وبگاه وزارت امور داخلی فرانسه موجود است
  • نداشتن نشانه‌های ابتلا به COVID-19
  • در تماس نبودن با افراد مبتلا به COVID-19 تا چهارده روز پیش از سفر
  • موافقت برای انجام آزمایش ویروسی RT-PCR برای مسافران دوازده‌ساله یا بزرگ‌تر هنگام رسیدن به فرانسه
  • موافقت برای رعایت قرنطینه درصورت لزوم
  • موافقت با قرنطینۀ اجباری ده‌روزه برای مسافران کشورهای قرمز
  • مدرک معافیت برای سفرهای بین‌المللی Metropolitan France که پیش از سفر به شرکت‌های مسافرتی و هنگام رسیدن به مرز به افسران کنترل مرزی ارائه می‌شود (در سفرهای هوایی و دریایی و زمینی ازجمله سفرهای ریلی)
  • مدرک نشانی مکان قرنطینه و جزئیات دسترسی به آن برای نظارت درصورت لزوم

همراه‌نداشتن هرکدام از مدارک یادشده از ورود مسافران واکسینه‌نشده به کشور فرانسه جلوگیری خواهد کرد.

اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه و زندگی در این کشور علاقه مند هستید حتما با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

منبع: