براساس تازه‌ترین خبر از اداره‌کل روابط‌عمومی هما، فرانسه اطلاعیه‌ای دربارۀ مقررات جدید ورود به کشور فرانسه منتشر کرده است که با‌توجه‌به آن، برخی مسافران با داشتن مدارکی خاص به این کشور می‌توانند مسافرت کنند؛ ازجمله افراد دارای پاسپورت یا اقامت اتحادیۀ اروپا، ایسلند، نروژ، سوئیس و انگلیس، افراد دارای برگۀ Laissez-Passer، افراد دارای ویزای معتبر تایپ D فرانسه، افراد دارای ویزای تایپ C فرانسه، افراد دارای ویزای شنگن و پاسپورت آمریکا و کانادا مشروط بر آنکه کارت واکسیناسیون جانسون یا فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا داشته باشند و از زمان تزریق واکسن جانسون ۲۸ روز و از زمان تزریق دومین دُز واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا ۱۴ روز گذشته باشد.

شایان ذکر است تمامی مسافران بزرگ‌تر از یازده سال در پروازهای ورودی به فرانسه حدود ۷۲ ساعت مانده به پرواز، آزمایش PCR را در یکی از مراکز بهداشتی و تأییدشدۀ ایران باید انجام دهند و علاوه‌بر گواهی جواب منفی آزمایش کرونا به زبان انگلیسی، فرم تعهدی را باید همراه داشته باشند که در این وبگاه تکمیل کرده‌اند. مسافران پس از ورود به فرانسه باید ۱۰ روز در محل سکونت قرنطینه خانگی شوند تا در‌حدممکن از تداوم چرخۀ شیوع این ویروس جلوگیری شود.

نکات تکمیلی اطلاعیه

پس از آشنایی با محتوای اصلی اطلاعیۀ مقررات جدید ورود به کشور فرانسه، حال زمان اطلاع از سه نکتۀ مهمی است که تمامی مسافران برای ورود به فرانسه باید به آن توجه کنند.

اول

همان‌طورکه در مقدمه گفتیم، مسافران علاقه‌مند به ورود به فرانسه کارت واکسیناسیون باید داشته باشند. آن دسته از مسافران دارای کارت واکسیناسیون که از زمان تزریق واکسن جانسون ۲۸ روز یا از زمان تزریق دومین دُز واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا ۱۴ روز گذشته باشد، به انجام آزمایش PCR و قرنطینه در بدو ورود به فرانسه نیازی نخواهند داشت.

دوم

دومین نکته این است که کارت واکسیناسیون حتماً به زبان انگلیسی باید باشد.

سوم

برخی افراد بر این باورند که در‌صورت تزریق واکسن و داشتن کارت واکسیناسیون دیگر به زدن ماسک نیازی نیست؛ درحالی‌که زدن ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی است.

اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه علاقه دارید با سیم آخر همراه باشید. برای کسب اطلاعات درباره ی شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.