در پی انتشار اخباری مبنی‌بر تصمیم‌ دانشگاه‌های کانادا برای اجباری کردن یا نکردن تزریق واکسن کووید-۱۹ برای دانشجویان ساکن پردیس‌های دانشگاهی و ورزش‌کاران، وبگاه University Affairs کانادا از اجباری شدن واکسن کرونا در دانشگاه اتاوا نیز خبر داده است. براساس اطلاعیه‌ای که ۱۰آگوست۲۰۲۱ در وبگاه دانشگاه اتاوا منتشر شد، دانشجویان ساکن پردیس‌های این دانشگاه که از سپتامبر به پردیس دانشگاهی باز می‌گردند، باید کاملاً واکسینه شده باشند. در این اطلاعیه آمده است: «از تمام اعضای جامعۀ دانشگاه اتاوا که به پردیس دانشگاه بازمی‌گردند، خواسته می‌شود پیش از بازگشت با استفاده از ابزار سنجش کووید-۱۹ دانشگاه اتاوا تا اول سپتامبر وضعیت واکسیناسیونشان را اعلام کنند.»

تصمیم اجباری شدن واکسن کرونا در دانشگاه اتاوا با موافقت کمیتۀ اجرایی هیئت امنای دانشگاه و براساس توصیۀ رهبران آکادمیک و اداری دانشگاه هم‌سو با آخرین دستورالعمل‌های مقام‌های سازمان بهداشت عمومی اتاوا گرفته شده است.

اجباری شدن استفاده از ماسک در دو دانشگاه استان کبک

به‌گزارش خبرگزاری CTV News، دانشگاه مک‌گیل و دانشگاه مونترال از دانشجویان می‌خواهند در طول نیمسال پاییز تمام‌مدت در کلاس‌ها ماسک بزنند. در این گزارش، اعلام شده است دانشگاه مک‌گیل تعداد دانشجویان کلاس‌ها را تا ۱۵۰ نفر کاهش داده است. البته استادان هر دو دانشگاه اجازه دارند هنگام تدریس ماسک‌هایشان را بردارند؛ به‌شرطی که فاصلۀ دومتری از دانشجویان را رعایت کرده باشند. علاوه‌براین، دانشگاه مونترال به افراد تنها در دفترهای بسته، افراد در اتاق کاری انفرادی یا در کتابخانه و افراد در اتاق‌های جلسه یا سالن‌های غذاخوری با رعایت فاصلۀ دومتری از دیگران اجازه می‌دهد ماسک‌هایشان را بردارند.

پیش‌ازاین، گفته شده بود احتمال دارد دانشجویان مشغول تحصیل در دانشگاه‌های استان کبک اجازه داشته باشند در طول کلاس‌ها ماسک‌های صورتشان را بردارند و به رعایت فاصلۀ فیزیکی دومتری از یکدیگر نیازی نداشته باشند؛ اما به‌گفتۀ فرانسوا لوگو، نخست‌وزیر استان کبک، این تصمیم همچنان در دست بررسی است و دستورالعمل‌های کلی شرکت در کلاس‌های درس در استان کبک در نیمسال پاییز به‌زودی منتشر خواهد شد.

اجباری شدن واکسن برای ورزش‌کاران در دانشگاه تکنولوژی انتاریو

دانشگاه تکنولوژی انتاریو پیش‌ازاین تزریق واکسن برای دانشجویان ساکن پردیس دانشگاه را اجباری کرده بود. در گزارشی جدید که در خبرگزاری Global News منتشر شده است، دانشجویان دانشگاه تکنولوژی انتاریو برای شرکت در رویدادهای ورزشی در پاییز پیش رو نیز باید کاملاً واکسینه شده باشند. دانشگاه تکنولوژی انتاریو بیش از ۲۲۰ نفر دانشجوی ورزش‌کار در ۱۶ تیم ورزشی دارد. به‌گفتۀ اسکات بارکر، مدیر ورزشی دانشگاه تکنولوژی انتاریو، خطر زیاد انتقال و شیوع کووید-۱۹ فصل ورزشی سال ۲۰۲۰ را لغو کرد و دانشگاه نمی‌خواهد امسال نیز این خطر مانعی برای فعالیت‌ها ایجاد کند.



منابع: