وبگاه University Affairs کانادا از اجباری شدن واکسن کرونا در دانشگاه کارلتون و بعضی از دانشگاه‌های دیگر کانادا برای دانشجویان با شرایط خاص خبر داده است. در پی اخبار اجباری شدن واکسن کرونا برای دانشجویان ساکن پردیس‌های برخی دانشگاه‌ها در کانادا، ۵آگوست۲۰۲۱، دانشگاه کارلتون در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که دانشجویان خواهان شرکت در فعالیت‌های «پرخطر» ازنظر امکان شیوع COVID-19 باید کاملاً واکسینه شوند. فعالیت‌های پرخطر ازنظر شیوع ویروس کرونا در این دانشگاه ورود به خوابگاه‌های دانشجویی و خروج از آن‌ها و فعالیت در باشگاه‌ها و شرکت در رقابت‌های ورزشی و شرکت در اجرای برنامه‌های موسیقی را شامل می‌شود. در این اطلاعیه، گفته شده است که تمام اعضای هیئت‌علمی دانشگاه و کارکنان و دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه وضعیت واکسیناسیون خود را باید اعلام کنند.

در دانشگاه کارلتون، دانشجویانی کاملاً واکسینه‌شده محسوب می‌شوند که اولین دُز واکسنشان را تا ۱۰سپتامبر و دومین دُز واکسن را تا ۱۵اکتبر تزریق کنند. سوزان بلنچارد، مدیر و عضو هیئت مقابله با COVID-19 در دانشگاه کارلتون، در این اطلاعیه گفته است: «خوشحالیم که نرخ واکسیناسیون در دانشجویان فعال در این فعالیت‌ها بسیار مطلوب است و به افرادی که تاکنون نتوانسته‌اند واکسینه شوند، می‌خواهیم کمک کنیم هرچه سریع‌تر درمقابل بیماری ایمن شوند... افزون‌براین، به دانشجویانی که واکسینه نشده‌اند یا ترجیح می‌دهند وضعیت واکسیناسیون خود را اعلام نکنند، دربارۀ واکسیناسیون و نحوۀ رزرو نوبت تزریق واکسن و مسائل بهداشتی مرتبط دیگر اطلاعات لازم داده می‌شود و آنان از دستورالعمل‌ها باید پیروی کنند.»

اجباری شدن واکسن کرونا برای ورزش‌کاران در دانشگاه ویلفرد لوریه

هفتۀ گذشته، تعدادی از دانشگاه‌های کانادا مانند دانشگاه گوئلف و دانشگاه براک از اجباری شدن واکسن کرونا برای ورزش‌کاران خبر دادند. حال، دانشگاه ویلفرد لوریه نیز به جمع این دانشگاه‌ها پیوسته است و از دانشجویان ورزش‌کار می‌خواهد برای شرکت در رویدادهای ورزشی بین‌دانشگاهی واکسن COVID-19 را تزریق کنند. این دانشگاه پیش‌از‌این دانشجویان ساکن پردیس‌ها را نیز در فهرست افراد ملزم به تکمیل واکسیناسیون قرار داده بود.

به‌گزارش CTV از دانشگاه ویلفرد لوریه، دانشجویان ورزش‌کار و مربیان موظف‌اند حداقل چهارده ‌روز پیش از شرکت در مسابقه‌های ورزشی واکسینه شوند. این دانشگاه از دانشجویان ورزش‌کار می‌خواهد اولین دُز واکسن را پیش از ۱۶آگوست و دومین دُز را پیش از ۳۰سپتامبر تزریق کنند. علاوه‌براین، دانشگاه به دانشجویان ورزش‌کار توصیه می‌کند پیش از شروع اردوهای ورزشی در ۲سپتامبر، واکسن‌هایشان را تزریق کنند.

ایوان جوزف، معاون رئیس امور دانشجویان در دانشگاه ویلفرد لوریه، اعلام کرده است: «دانشگاه ما اقدامات محافظتی گسترده‌ای انجام داده است تا مکانی امن برای آموزش و فعالیت‌های ورزشی بین‌دانشگاهی به‌وجود آورد. با پیروی از توصیه‌های سازمان ورزش دانشگاهی انتاریو (Ontario University Athletics - OUA) دربارۀ تزریق واکسن، برای دانشجویان ورزش‌کار این امکان را فراهم می‌کنیم که در رویدادهای ورزشی شرکت کنند؛ چراکه این رویدادها بخش مهمی از تجربۀ دانشگاهی آنان است.»



منبع: