یکی از رشته‌های بسیار پرطرفدار دنیا طراحی گرافیک است که شاید برخی اطلاعات دقیقی از آن نداشته باشند و با آگاهی از آن، افراد زیادی تمایل پیدا خواهند کرد در این رشته تحصیل کنند. فرانسه ازجمله کشورهایی است که رشتۀ طراحی گرافیک را در بسیاری از دانشگاه‌هایش ارائه می‌دهد. در این مطلب برای علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به فرانسه ، دربارۀ چندوچون تحصیل طراحی گرافیک در فرانسه صحبت خواهیم کرد.

رشتۀ طراحی گرافیک

طراحی گرافیک یکی از رشته‌‌های مناسب برای هنردوستان است و به آنان می‌آموزد چگونه ازطریق محتواهای تجسمی با دیگران ارتباط برقرار کنند و پیامی را به آنان برسانند. دانشجویان در کلاس‌های مربوط به طراحی گرافیک با مفاهیم پایه و مقدماتی هنر، تصاویر، چگونگی خلق تصاویر دارای مفاهیم خاص و فن چاپ آشنا خواهند شد. رشته‌های مربوط به طراحی گرافیک عبارت‌اند از: معماری، طراحی صنعتی، طراحی، هنرهای تجسمی، فیلم و عکاسی و رسانه، موسیقی، تاریخ هنر، طراحی مد، طراحی داخلی، معماری منظر، تاریخ موسیقی، تئاتر و رقص، طراحی شهری و طراحی تجربۀ کاربری (UX و UXD و UED).

گرایش‌های طراحی گرافیک در فرانسه

همان‌طورکه می‌دانید، فرانسه یکی از کشورهای مشهور جهان در حوزۀ هنر است و شهر پاریس نقش بسزایی در ارائۀ فرهنگ و هنر این کشور ایفا می‌کند. درادامۀ مطلب، آن دسته از رشته‌های طراحی گرافیک مشهور در پاریس را به علاقمندان به تحصیل در فرانسه معرفی خواهیم کرد که برای دانشجویان بین‌المللی دردسترس هستند.

طراحی ارتباطات

کالج هنری پاریس این رشته را ارائه می‌دهد. طراحی ارتباطات از دانشجویان می‌خواهد علاوه‌بر پیشرفت در حوزۀ مهارت‌های طراحی سنتی، روش‌های تحقیقاتی مربوط به طراحی و مفاهیمِ انسان‌محور و فرایند‌های طراحی سیستم را پیش ببرند.

طراحی

رشتۀ طراحی را مؤسسۀ ECV Creative Schools & Community ارائه می‌کند. پس از فراگیری دانش پایه‌ای مربوط به هنر، دانشجویان می‌آموزند با استفاده از روش‌های جدید، تبلیغات یا پروژ‌ه‌های دیجیتالی‌شان را چاپ کنند.

نقاشی

دانشگاه آمریکایی پاریس این رشته را ارائه می‌دهد. دانشگاه یادشده بر اصول پایه‌ای نقاشی هم برای افراد مبتدی و هم دانشجویان در سطح پیشرفته متمرکز است.

انیمیشن سه‌بعدی و دوبعدی

یکی دیگر از رشته‌های جذاب در حوزۀ طراحی گرافیک انیمیشن‌سازی دوبعدی و سه‌بعدی است که در مدرسۀ طراحی LISAA آموزش داده می‌شود. فارغ‌التحصیلان این رشته با کسب‌های آموزش‌های لازم، فیلم‌ها و سریال‌های انیمیشنی و موشن‌گرافی‌های جذاب می‌توانند بسازند.

برای کسب اطلاعات در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

منبع: