کالج دانشگاهی هورون کالجی وابسته به دانشگاه وسترن انتاریوست که سال ۱۸۶۳ در شهر لندن انتاریو تأسیس شد. این کالج دانشگاهی قدیمی‌ترین کالج وابسته به دانشگاه وسترن است. در ابتدا، دو کشیش کالج دانشگاه هورون را به‌عنوان دانشکدۀ الهیات بنیان نهادند؛ اما از نیمۀ دوم قرن بیستم، این کالج مذهبی به کالجی پیشرفته و لیبرال (آزاد) تبدیل شد. طبق جدیدترین رده‌بندی وبگاه وبومتریک در سال ۲۰۲۱، کالج دانشگاه هورون رتبۀ دویست‌وسی‌وهشتم را در میان دانشگاه‌های برتر کانادا کسب کرده است.

دانشجویان کالج دانشگاهی هورون رشته‌های اصلی‌شان را با رشته‌های دانشگاه‌های وسترن و برسیکا و کینگز می‌توانند ترکیب کنند. بنا‌بر ویژگی ترکیب رشته‌های ذکر‌شده، کالج دانشگاهی یادشده را یکی از دانشگاه‌های منحصربه‌فرد کانادا می‌توان دانست. کالج دانشگاهی هورون در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بیش از شصت رشته به‌صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های کالج یادشده می‌توان به این‌ها اشاره کرد: کوچک‌بودن کلاس‌ها، تعامل بیشتر دانشجویان با استادها و هم‌کلاسی‌ها، ارتباط با شبکۀ فارغ‌التحصیلان دانشگاه برای دریافت مشاوره و کارآموزی و موقعیت‌های شغلی، فرصت‌های متنوع مشارکت با استادها در تحقیق و داوطلب‌شدن برای دستیار تحقیقی و دسترسی کامل به امکانات موجود و کلوب‌ها و برنامه‌های دانشگاه وسترن.

شایان ذکر است ظرفیت کلاس‌های کالج دانشگاهی هورون سی نفر است و بیشتر از صد نفر دانشجوی بین‌المللی از جای‌جای جهان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. کالج دانشگاه هورون اهدافش را این‌گونه شرح می‌دهد: جذب و ایجاد فرصت تحصیل برای افراد شایسته، ارائۀ آموزش عالی و آزمودن مهارت‌های فکری، درک و تعامل بین‌المللی و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری و رهبری در دانشجویان.

ازجمله امکانات ورزشی کالج دانشگاه هورون کلوب‌ها و مرکزهای ورزشی است. به‌عنوان مثال، تیراندازی با کمان و راگبی از رشته‌های پرطرفدار دانشجویان این کالج به‌حساب می‌آید. همچنین، دانشجویان این کالج دانشگاهی از امکانات ورزشی دانشگاه وسترن در رشته‌هایی مانند شمشیربازی، جودو، کاراته، بدمینتون، کریکت، آی‌کیدو، اسکواش، تنیس روی میز، کرلینگ، اسب‌سواری و تکواندو می‌توانند استفاده کنند. کالج دانشگاهی یادشده سی تیم ورزشی حرفه‌ای دارد و دانشجویانی در این تیم‌ها عضو می‌شوند که به‌صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند.

دانشکده‌های کالج دانشگاهی هورن

کالج دانشگاه هورون دو دانشکدۀ هنر و علوم اجتماعی و دانشکدۀ الهیات دارد. رشته‌های ارائه‌شده در دانشکدۀ هنر و علوم اجتماعی عبارت‌اند از: اقتصاد (امورمالی و تئوری اقتصاد)، زبان انگلیسی (زبان و ادبیات انگلیسی و ادبیات انگلیسی معاصر)، زبان فرانسوی (فرهنگ و ادبیات فرانسوی، ادبیات و زبان‌شناسی فرانسوی، فرانسوی و ادبیات فرانسه، مطالعات فرانسوی و زبان فرانسوی)، مطالعات جهانی (مطالعات توسعۀ جهانی و مطالعات فرهنگ جهانی و مطالعات جنسیت)، مدیریت و مطالعات سازمانی (مطالعات مذهبی، حسابداری، امورمالی، مطالعات سازمانی، فلسفه، مطالعات مدیریت و سازمانی و سیاست و اخلاق)، مطالعات چینی و ژاپنی و آسیای‌شرقی، علوم سیاسی، روان‌شناسی، تاریخ، روان‌شناسی بالینی، جهانی‌سازی و حکومت، دولت و سیاست، ایدئولوژی و هویت و مطالعات یهودی.

همچنین، رشته‌های ارائه‌شده در دانشکدۀ الهیات کالج دانشگاه هورون ازاین‌قرارند: رشته‌های مطالعات اسلامی و مطالعات الهیات و مذهب و الهیات. گفتنی است حداقل نمرۀ زبان موردنیاز برای کسب پذیرش در رشته‌های موجود در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نمرۀ آیلتس ۶.۵ یا نمرۀ تافل ۸۳ اعلام شده است.

منبع: