کشور ایتالیا یکی از کشورهای زیبای دنیاست که تاریخ و هنر و فرهنگ آن برای همگان آشناست. دانشجویان و گردشگران هر دو شیفتۀ این کشور جادویی و طبیعت شگفت‌انگیز آن می‌شوند. ایتالیا علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد، دانشگاه‌های ترازاولی در خود جای داده است که دوره‌های تحصیلی گسترده‌ای با بهترین کیفیت آموزشی ارائه می‌دهند. مردم خون‌گرم و سیستم حمل‌ونقل عمومی راحت و به‌صرفه و شهرهای دانشجویی زیبا کافی است تا دانشگاه‌های ایتالیا را به یکی از مقاصد اصلی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کند. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در ایتالیا، زیباترین شهرهای دانشجویی ایتالیا را معرفی می‌کنیم.

میلان

شهر میلان یکی از زیباترین شهرهای دانشجویی ایتالیا و یکی از شهرهای بزرگ این کشور است. جای تعجب نیست که این شهر یکی از مقاصد دانشجویان بین‌المللی محسوب شود. شهر میلان مرکز تجارت و پژوهش و هنر است و دانشجویان موقعیت‌های مختلفی برای آموزش و کارآموزی و اشتغال در آن می‌توانند پیدا کنند. برخی از دانشگاه‌های مستقر در این شهر عبارت‌اند از: پلی‌تکنیک میلان، دانشگاه بیکوکا، دانشگاه میلان و دانشگاه پاویا.

رم

شهر رم پایتخت ایتالیا و پربازدیدترین شهر این کشور نزد دانشجویان و گردشگران است. این شهر به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در فضای هنری و کلاسیک رم غرق شوند و از زندگی و تحصیل در یکی از زیباترین شهرهای دانشجویی ایتالیا لذت ببرند. شهر رم برای همۀ بودجه‌ها گزینه‌ای در‌اختیار بازدیدکنندگان قرار داده است و هتل‌ها، آپارتمان‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها میزبان طیف متنوعی از گردشگران هستند. ناگفته نماند دانشگاه‌های بسیار معتبری از‌جمله دانشگاه رما تره و دانشگاه ساپینزا در این شهر زیبا قرار دارند. دانشجویان علاقه‌مند به تاریخ و هنر از تحصیل در دانشگاه‌های این شهر لذتی مضاعف می‌توانند ببرند.

پیزا

یکی دیگر از زیباترین شهرهای دانشجویی ایتالیا شهر پیزاست. شهرت برج پیزا برای همگان پیداست؛ اما جاذبه‌های این شهر فقط در این برج خلاصه نمی‌شود. گردشگران از دیدنی‌هایی مانند کلیساها و کاخ‌ها و پل‌های روی رود آرنو می‌توانند لذت ببرند یا از این شهر به‌سمت توسکانی حرکت کنند و از ساحل و کوه‌های آن منطقه استفاده کنند. گفتنی است دانشگاه پیزا در این شهر پیشرفته قرار گرفته است و گالیله و بسیاری دیگر از دانشمندان در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. دانشجویان بین‌المللی علاوه‌بر این دانشگاه در مدرسه‌های عالی سنت‌آنا و نرماله نیز تحصیل می‌کنند.

پیزا


فلورانس

شهر فلورانس یکی از مقاصد اصلی دانشجویان برای تحصیل در ایتالیاست. این شهر از فرهنگ و هنری غنی بهره می‌برد و هنر و معماری رنسانس ایتالیا در هر خیابان آن دیده می‌شود؛ به‌همین‌سبب، یکی از زیباترین شهرهای دانشجویی ایتالیا به‌شمار می‌رود. علاوه‌براین، شهر فلورانس میزبان دانشگاه فلورانس و آکادمی هنرهای زیبای فلورانس و مدرسۀ اروپایی اقتصاد است. دانشجویان این دانشگاه‌ها افزون‌بر بهره‌بردن از آموزش در عالی‌ترین سطح، با قطار به شهرهای دیگر می‌توانند سفر کنند و از دیدنی‌های کشور ایتالیا نهایت استفاده را ببرند.

بولونیا

آخرین نام در فهرست زیباترین شهرهای دانشجویی ایتالیا شهر بولونیاست. این شهر یکی از شهرهای بزرگ ایتالیاست که گزینه‌ای ایدئال برای دانشجویان بین‌المللی نیز محسوب می‌شود. بولونیا مرکز موسیقی‌دانان و استادان موسیقی است و هرساله صدها کنسرت در آنجا برگزار می‌شود. بی‌سبب نیست که یونسکو بولونیا را شهری خلاق برای موسیقی نامیده است. ناگفته نماند دانشگاه بولونیا که در این شهر قرار دارد، یکی از دانشگاه‌های بسیار قدیمی دنیاست. از میان دیگر مؤسسه‌های آموزش عالی این شهر می‌توان به دانشگاه جان هاپکینز و آکادمی هنرهای زیبای بولونیا اشاره کرد.

منبع: