رشته گردشگری تمامی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی مرتبط به سفر و تفریح و لذت‌بردن از اوقات فراغت را شامل می‌شود. این رشته با آموزش اصول اولیۀ صنعت گردشگری، دانشجویان را برای کار در محیطی پویا و هیجان‌انگیز آماده می‌کند. فارغ‌التحصیلان رشته گردشگری برای مدیریت رویدادها و مهمانداری و حتی مدیریت بازرگانی آموزش دیده‌اند و درک مناسبی از اصول فروش و مهارت‌های ارتباطی مطلوبی دارند و معمولاً به بیش از یک زبان خارجی می‌توانند صحبت کنند. از‌جمله مشاغل پرطرفدار رشته گردشگری راهنمای تور است. افزون‌براین، آنان در آژانس‌های مسافرتی و مدیریت هتل‌ها و استراحتگاه‌ها و رستوران‌ها می‌توانند مشغول کار شوند. در این مطلب، دربارۀ تحصیل در فرانسه در رشته گردشگری صحبت خواهیم کرد.

دانشگاه‌های برتر

رشته گردشگری در فرانسه در گرایش‌های متنوع و مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دوره‌های گواهینامه ارائه می‌شود. درادامه، دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در رشته گردشگری در فرانسه را معرفی خواهیم کرد. اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه علاقه دارید با سیم آخر همراه باشید.

دانشگاه بوردو

دانشگاه بوردو (University of Bordeaux) از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل در رشته گردشگری در فرانسه به‌حساب می‌آید. این دانشگاه دولتی کارش را از سال ۱۴۴۱م شروع کرد و بنابر جدیدترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، ردۀ نُهم را در بین دانشگاه‌های مطرح فرانسه و طبق رده‌بندی وبگاه QS در سال ۲۰۲۱، رتبۀ پانصدویکم تا پانصدودهم را در میان دانشگاه‌های برتر جهان کسب کرده است. تحصیل رشته نوآوری گردشگری نوشیدنی (WINTOUR) در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه دوساله و تمام‌وقت است و دروس به زبان انگلیسی‌ تدریس می‌شوند. با مراجعه به این لینک، اطلاعات بیشتری دربارۀ تحصیل رشته مذکور در دانشگاه بوردو کسب خواهید کرد.

مدرسۀ تجارت پاریس (PSB)

مدرسۀ تجارت پاریس (PSB) از مراکز آموزش عالی مطرح به‌منظور تحصیل در رشته گردشگری در فرانسه است. این مدرسه سال ۱۹۷۴ تأسیس شد و براساس جدیدترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، ردۀ صدوهشتادوهفتم را در بین مراکز آموزش عالی فرانسه ازآنِ خود کرده است. تحصیل رشته مدیریت گردشگری و هتلداری در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه یک‌ساله و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی‌ است. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ تحصیل این رشته در مدرسۀ تجارت پاریس، به این لینک مراجعه کنید.

مدرسۀ تجارت SKEMA

دیگر نام در فهرست دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در رشته گردشگری در فرانسه مدرسۀ تجارت SKEMA است که سال ۲۰۰۹ در شهر پاریس فرانسه بنیان نهاده شد. تحصیل رشته مدیریت گردشگری در مقطع کارشناسی ارشد این مؤسسه یک‌ساله و تمام‌وقت است و همۀ دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با چندوچون تحصیل رشته گردشگری در مدرسۀ تجارت SKEMA، به این لینک سر بزنید.

مدرسۀ تجارت Emlyon

نام مدرسۀ تجارت Emlyon نیز در فهرست دانشگاه‌های مطرح برای تحصیل در رشته گردشگری در فرانسه دیده می‌شود. این دانشگاه سال ۱۸۷۲ در شهر لیون فرانسه افتتاح شد. تحصیل رشته مدیریت بین‌المللی مهمانداری در مقطع کارشناسی ارشد این مدرسه هجده‌ماهه و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی است. جزئیات بیشتر دربارۀ تحصیل رشته مذکور در مدرسۀ تجارت Emlyon را از این لینک بخوانید.

آکادمی مدیریت گردشگری و هتل‌داری AIM پاریس

دیگر دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل در رشته گردشگری در فرانسه آکادمی مدیریت گردشگری و هتلداری AIM پاریس است که سال ۱۹۹۲ در پاریس تأسیس شد. تحصیل رشته مدیریت گردشگری و هتلداری در مقطع کارشناسی این آکادمی سه‌ساله و تمام‌وقت است و تمام دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

مدرسۀ تجارت ESSEC

آخرین نام در فهرست دانشگاه‌های برتر به‌منظور تحصیل در رشته گردشگری در فرانسه مدرسۀ تجارت ESSEC است که سال ۱۹۰۷ در شهر پاریس شروع به کار کرد. تحصیل رشته مدیریت مهمانداری در مقطع کارشناسی ارشد این مدرسه دو‌ساله و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی است. برای آشنایی بیشتر با چندوچون تحصیل رشته مدیریت مهمانداری در مدرسۀ تجارت ESSEC، به این لینک مراجعه کنید.

اگر پرسشی درباره راه های مهاجرت به فرانسه و شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه دارید، می‌توانید آن را به‌صورت کامنت مطرح کنید.

منبع: