کشور کانادا یکی از مقاصد نام‌آشنا برای دانشجویان و مهاجران بین‌المللی است. این کشور دومین کشور بزرگ دنیا از‌نظر مساحت به‌شمار می‌آید که از اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس کشیده شده است و تنها درحدود ۳۸میلیون نفر جمعیت دارد. کشور کانادا یکی از کشورهای توسعه‌یافته و جزو دَه اقتصاد برتر دنیاست و در نظرسنجی‌های مختلف، مهاجرت تحصیلی به کانادا ؛ اولین مقصد شناخته می‌شود. در این مقاله برای آشنایی با استان‌های کانادا، نگاهی بسیار اجمالی به این استان‌ها می‌اندازیم تا علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا بیشتر دربارۀ آن‌ها بدانند. منبع این مقاله صفحۀ معرفی استان‌ها در وبگاه رسمی دولت کاناداست و برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ هریک از آن‌ها، به مقالۀ مربوط به آن استان در وبگاه ما می‌توانید مراجعه کنید.

استان آلبرتا

استان آلبرتا در غرب کانادا واقع است و برای آفتاب، کوه‌ها، جنگل‌ها و هوای تازه‌اش شهرت دارد. مردم استان آلبرتا اهل فرهنگ‌های گوناگونی هستند و درکنارهم اقتصاد محلی قدرتمندی به‌وجود آورده‌اند که پذیرای اقشار مختلف جامعه است. استانداردهای زندگی در این استان وضعیت مطلوبی دارد و نظام بهداشت و آموزش آن نمونه است.

استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا در میان مردم به‌دلیل طبیعت زیبایش محبوب است؛ چرا‌که در میان اقیانوس آرام و رشته‌کوه‌های راکی قرار گرفته است. این استان اقتصادی رو‌به‌رشد دارد و در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱، بیش از یک‌میلیون فرصت شغلی در آن ایجاد شده است. استان بریتیش کلمبیا برای گردشگران و مهاجران مقصدی دیدنی و جذاب به‌شمار می‌آید.

استان مانیتوبا

استان مانیتوبا در میان استان‌های انتاریو و ساسکاچوان قرار گرفته است. هرساله افراد زیادی از سراسر دنیا به این استان نقل‌مکان می‌کنند و شما و خانواده‌تان از آرامش حاکم بر استان مانیتوبا می‌توانید لذت ببرید. تازه‌واردان به استان یادشده می‌توانند شغلی مناسبی بیابند یا کسب‌وکارشان را شروع کنند. ناگفته نماند علاوه‌بر زبان رسمی (زبان انگلیسی)، بیش از دویست زبان در شهرهای این استان صحبت می‌شود.

استان نیوبرانزویک

استان نیوبرانزویک یکی از چهار استان کانادا درکنار دریای اطلس است. این استان با استان‌های کبک و نوا اسکوشیا و ایالات متحده هم‌مرز است و از آنجا به شهرهای بزرگی همچون تورنتو، مونترال، بوستون و نیویورک به‌راحتی می‌توان سفر کرد. درکنار شغل مناسب، مهاجرانی که به این استان می‌آیند، از هزینۀ زندگی بسیار کم در آن بهره‌مند می‌شوند.

استان نیوفاندلند و لابرادور

استان نیوفاندلند و لابرادور شرقی‌ترین استان کاناداست که دو بخش دارد: یکی نیوفاندلند (جزیره‌ای در اقیانوس اطلس) و دیگری لابرادور (منطقه‌ای در خاک کانادا). این استان به‌دلایل زیادی یکی از مناطق برتر دنیا برای تحصیل و زندگی است؛ از‌جمله تاریخ و فرهنگ، طبیعت زیبا، نرخ اندک جرم و شهرت جهانی‌اش در مهمان‌پذیری.

استان نیوفاندلند و لابرادور


استان نوا اسکوشیا

استان نوا اسکوشیا نیز ازجمله استان‌های شرقی کاناداست که مهاجران در آن از آموزش مطلوب و فرصت شغلی متعدد می‌توانند بهره‌مند شوند. این استان محیطی امن فراهم کرده است تا با خیال راحت از خدمات فناوری و ارتباطی بتوانید استفاده کنید و آینده‌ای درخشان برای خود و خانواده رقم بزنید.

استان انتاریو

استان انتاریو پذیرای مهارت و انرژی مهاجران تازه‌وارد است. درعوض، این استان شرایط رشد و استفاده از زندگی باکیفیت را برای آنان فراهم می‌کند. صنایع و مشاغل متعددی در استان انتاریو فعالیت می‌کنند و مهاجران در بخش‌های مختلفی ازجمله مالی، گردشگری، کارخانجات و علوم و هنر می‌توانند مشغول کار شوند. سخت‌کوشی مهاجران این استان را به سرزمین فرصت‌ها برای ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف تبدیل کرده و دوازده‌میلیون نفر جمعیت آن شامل کسانی است که از دویست کشور دنیا به اینجا مهاجرت کرده‌اند و به ۱۳۰ زبان سخن می‌گویند.

استان پرنس ادوارد

جزیرۀ پرنس ادوارد کوچک‌ترین استان کاناداست. این استان در شرق کانادا قرار گرفته و اقتصادش ترکیبی از منابع طبیعی مانند کشاورزی و ماهی‌گیری و گردشگری و صنایعی جدید مانند هوافضا، علوم زیستی، انرژی‌های تجدید‌پذیر، فناوری اطلاعات و بازی‌های رایانه‌ای است. ساکنین این استان مردمانی مهربان و مهمان‌دوست هستند و از زندگی در شهرهای کوچک و باصفای آن می‌توانید لذت ببرید.

استان پرنس ادوارد


استان کبک

استان کبک استانی فرانسوی‌زبان در شمال‌شرق کاناداست. این استان بزرگ‌ترین استان کانادا محسوب می‌شود و بیشترِ جمعیت آن در بخش‌های جنوبی‌اش زندگی می‌کنند. اقتصاد استان کبک بر‌ نیروی کار ماهر و منابع طبیعی عظیمش استوار است و هرساله بین سی‌ تا پنجاه‌هزار نفر مهاجر می‌پذیرد.

استان ساسکاچوان

اقتصاد پویای استان ساسکاچوان، منابع طبیعی گسترده، هزینه‌های زندگی کم و کیفیت مناسب زندگی در آن، این استان را به گزینه‌ای عالی برای زندگی و کار و سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. استان ساسکاچوان که هم‌اکنون بیشتر از گذشته جمعیت دارد، همچنان یکی از مناطق جذاب برای علاقه‌مندان به مهاجرت به‌شمار می‌آید.

منبع: