شهر ونکوور، بزرگ‌ترین شهر استان بریتیش کلمبیا، یکی از مقاصد جذاب دانشجویان و مهاجران است. بیش از ۵۰درصد از ساکنان این شهر انگلیسی‌زبان نیستند و تنوع فرهنگی یکی از شاخصه‌های مشهور آن است. همچنین، ونکوور همواره یکی از شهرهای برتر دنیا برای زندگی شناخته می‌شود. محله‌های این شهر در دهۀ ۱۹۵۰ با ظهور ساختمان‌های بلند ظاهری جدید به خود گرفتند و امروزه، بازار مسکن ونکوور یکی از بازارهای گران‌قیمت دنیاست. یکی از سؤال‌های پیش روی تازه‌واردان به این شهر این است: کجای ونکوور زندگی کنیم؟ در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، محله‌های شهر ونکوور را معرفی می‌کنیم.

رابسون استریت (Robson Street)

محلۀ رابسون استریت از یک سمت به ورزشگاه BC Place و از سمت دیگر به پارک استنلی ختم می‌شود و مشهورترین مرکز خرید در آن قرار گرفته است. این محله قدیمی‌ترین محلۀ تجاری ونکوور به‌شمار می‌آید و با مغازه‌های آلمانی و اروپایی‌ای شناخته می‌شود که پس از جنگ جهانی دوم در اینجا افتتاح شد. این خیابان در قلب مرکز شهر قرار دارد و همچنان حال‌و‌هوای بین‌المللی‌اش را حفظ کرده است. با قدم‌زدن در این محله کارمندانی را می‌توانید ببینید که به سر کار خود می‌روند و طرفدارانی که قصد دارند برای تماشای بازی تیم دلخواهشان به ورزشگاه بروند و دانشجویانی که جلو رستوران‌ها صف کشیده‌اند.

محلۀ کیتسیلانو (Kitsilano)

محلۀ کیتسیلانو مجموعه‌ای از جذابیت‌های مختلف را در خود جای داده است. این محله هم پارک دارد و هم ساحل، هم مناطق مسکونی و هم مناطق تجاری. ساکنان محله اینجا را کیتس می‌نامند و خانواده‌های جوان از فرهنگ جاری و آرامش آن لذت می‌برند. ناگفته نماند رستوران و فروشگاه‌های زیادی نیز در نزدیکی ساحل هستند.

گرنویل استریت (Granville Street)

گرنویل استریت در قلب ونکوور قرار گرفته و محلۀ سرگرمی این شهر است. در این محله، زندگی شبانۀ بسیاری پویایی، مخصوصاً در آخرهفته‌ها جریان دارد‌. روزها معمولاً این محله خلوت است؛ اما شب‌ها به جنب‌وجوش درمی‌آید. شایان ذکر است بسیاری از خطوط اتوبوس از این محله می‌گذرند و یکی نقاط مرکزی حمل‌ونقل عمومی نیز به‌شمار می‌آید.

گرنویل آیلند (Granville Island)

در اوایل قرن بیستم، گرنویل آیلند محل کارخانه‌های مختلف بود؛ اما امروزه، به‌کلی چهره‌اش عوض شده است. حالا این محله برای ساکنان و گردشگران محله‌ای دوست‌داشتنی است و بازار آن یکی از مراکز شلوغ ونکوور محسوب می‌شود. علاوه‌بر‌آن، این محله یکی از مناطق مهم هنری شهر است و سالن تئاتر و گالری و کارگاه هنری زیادی در خود دارد.

گس تاون (Gastown)

گس تاون قدیمی‌ترین محلۀ ونکوور است که تاریخ تأسیسش به سال ۱۸۶۷ باز می‌گردد. گفتنی است این محله تابه‌امروز روح مستقل و جذابیت تاریخی‌اش را حفظ کرده است. در این محله، معماری ویکتوریایی منازل، بوتیک‌های شیک، گالری‌های کم‌نظیر و برخی از رستوران‌های برتر ونکوور خودنمایی می‌کنند.

گس تاون (Gastown)


کامرشال درایو (Commercial Drive)

محلۀ کامرشال درایو که به اختصار درایو نامیده می‌شود، یکی از مناطق برتر شهر برای خرید و صرف غذا و سرگرمی به‌شمار می‌آید که محلۀ ایتالیایی‌ها را نیز در خود جای داده است. شبانه‌روز در محلۀ کامرشال می‌توانید قدم بزنید و از مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و کافه‌ها لذت ببرید. تجربۀ زندگی در محلۀ مذکور قطعاً برایتان تجربه‌ای منحصربه‌فرد خواهد بود.

وست اند (West End)

محلۀ وست اند از یک طرف به پارک استنلی و از طرف دیگر به محله‌های گرنویل و رابسون استریت منتهی می‌شود. در سال ۱۸۶۲، زمین‌های این منطقه خریده و کمی بعد به اولین محلۀ پیشرفته و اعیان‌نشین ونکوور تبدیل شد. امروزه، محلۀ مذکور میزبان بیش از چهل‌هزار نفر در آپارتمان‌های مرتفع است. گفتنی است پارک‌ها و ساحل وست اند جاذبۀ اصلی این محله هستند.

منبع: