دانشگاه رویرا ویرجیلی (Universidad Rovira y Virgili) مؤسسه‌ای آموزشی و پژوهشی است که در شهر تاراگونای اسپانیا قرار دارد و در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده است. این دانشگاه سال ۱۹۹۱ تأسیس و سال ۲۰۱۹ هفتادوهشتمین دانشگاه جوان دنیا شناخته شد و سال ۲۰۲۰ نیز در فهرست دویست دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت. هم‌اکنون، نزدیک به چهارده‌هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه رویرا ویرجیلی مشغول تحصیل هستند. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در اسپانیا، شرایط تحصیل در دانشگاه رویرا ویرجیلی را توضیح خواهیم داد.

دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه رویرا ویرجیلی

دانشکده‌های دانشگاه رویرا ویرجیلی ازاین‌قرارند: دانشکدۀ شیمی، دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ پزشکی و علوم سلامت، دانشکدۀ علوم آموزش و روان‌شناسی، دانشکدۀ علوم حقوقی، دانشکدۀ کسب‌وکار و اقتصاد، دانشکدۀ پرستاری و دانشکدۀ گردشگری و جغرافیا. این دانشگاه سه مدرسۀ فنی نیز دارد که عبارت‌اند از: مدرسۀ معماری و مدرسۀ مهندسی و مدرسۀ مهندسی شیمی.

برخی از رشته‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی دانشگاه مذکور عبارت‌اند از: مردم‌شناسی، ارتباطات صوتی‌وتصویری، معماری، زیست‌شیمی و زیست‌شناسی مولکولی، مهندسی زیست‌پزشکی، زیست‌فناوری، زبان و ادبیات کاتالانی، مهندسی شیمی، شیمی، مهندسی کامپیوتر، اقتصاد، مهندسی برق، ریاضی و فیزیک مهندسی، امورمالی و حسابداری، مهندسی فراوری غذایی، جغرافیا، تاریخ، تغذیه، روزنامه‌نگاری، حقوق، بازاریابی، مهندسی مکانیک، پرستاری، فیزیوتراپی، روان‌شناسی،‌ روابط‌عمومی، آموزش اجتماعی، تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، سیستم‌های مخابراتی، گردشگری و هتلداری و مدیریت.

این دانشگاه چندین رشته نیز در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌کند؛ از‌جمله هوش مصنوعی، مدیریت کسب‌وکار، مهندسی شیمی، باستان‌شناسی، زبان و علوم ادراکی، مهندسی امنیت کامپیوتری، کارآفرینی و نوآوری، مهندسی محیط‌زیست و انرژی پایدار، روان‌شناسی، مهندسی صنایع، بازارهای بین‌المللی،‌ موسیقی، نوروساینس، تغذیه و متابولیسم و مدیریت فناوری و مهندسی.

شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه رویرا ویرجیلی

شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه رویرا ویرجیلی بسته به نوع رشته و به‌ازای انتخاب هر واحد تحصیلی برای اولین‌بار ۱۷ یا ۲۵ یا ۲۷ یوروست. شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز برای دانشجویان بین‌المللی به‌ازای انتخاب هر واحد تحصیلی برای اولین‌بار ۴۶ یورو برآورد می‌شود. این دانشگاه برای دانشجویان برتر مقطع کارشناسی ارشد کمک‌هزینۀ تحصیلی در نظر گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ شرایط دریافت این کمک‌هزینه، به وبگاه دانشگاه یادشده مراجعه کنید.

هزینه زندگی در شهر تاراگونا


هزینه زندگی در شهر تاراگونا

اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر تاراگونا ۵۶۰ یورو و اجارۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۴۰۰ یورو در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۸۲۰ یورو و اجارۀ ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۵۸۰ یورو تخمین زده می‌شود. ناگفته نماند بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۱۳۳ یورو و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۴۱ یورو در ماه است. همچنین، برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۱.۵ و ۵۰ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت به ۱۰ یورو و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر به ۳۶ یورو می‌رسد. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۰.۹ یورو، دوازده عدد تخم‌مرغ ۲ یورو، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۶ یورو، یک کیلوگرم گوشت ۱۶ یورو، یک کیلوگرم موز ۱.۵ یورو، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۱.۵ یورو، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۱.۱ یورو و یک کیلوگرم پیاز ۱.۵ یورو.

منبع: