امروزه با افزایش سهولت و اعتبار مدارک آنلاین، بسیاری از علاقه‌مندان به تحصیل ام بی ای به‌دنبال دوره‌های آنلاین هستند. وضعیت زندگی در سال ۲۰۲۰ نیز موجب شد کار و تحصیل از راه دور متداول‌تر و موقعیت برای تحصیل غیرحضوری مهیاتر شود. برای بسیاری از افراد شاغل پیداکردن فرصت برای شرکت در کلاس‌های حضوری ممکن است سخت باشد. کار تمام‌وقت و تعهدات خانوادگی بخش بیشتری از زمان این دسته از افراد را اشغال می‌کند و تحصیل آنلاین گزینۀ مناسب‌تری برای آنان است. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در اسپانیا، پنج دانشگاه برتر برای تحصیل آنلاین ام بی ای در اروپا را معرفی می‌کنیم.

مدرسۀ بین‌المللی مدیریت (ISM)

یکی از دانشگاه‌های مطرح برای تحصیل آنلاین ام بی ای مدرسۀ بین‌المللی مدیریت است که در پاریس قرار دارد و مدرسه‌ای بین‌المللی برای آموزش مدیریت به‌شمار می‌آيد. دفتر مرکزی این مدرسه در پاریس است؛ اما با مؤسسه‌هایی در نیویورک، شانگهای، دهلی‌نو، سائوپائولو و کیپ‌تاون همکاری می‌کند. دورۀ آنلاین مدرسۀ بین‌المللی مدیریت IMBA نام دارد و به دانشجویان اجازه می‌دهد بدون اختلال در برنامه‌های کاری تحصیل کنند. ناگفته نماند طول این دوره بسته به تمایل هر دانشجو بین یک‌ونیم تا دو سال است.

دانشگاه IE

دانشگاه IE یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا به‌حساب می‌آید و رشتۀ ام بی ای بین‌المللی (Global MBA) دومین دورۀ برتر برای تحصیل آنلاین ام بی ای است. این دانشگاه بیش از پانزده سال تجربۀ تدریس این رشته را دارد و استادان سرشناس محیط آموزشی نوآورانه‌ای برای دانشجویان فراهم آورده‌اند. روش تدریس ترکیبی این دوره اجازه می‌دهد در زمان کنفرانس‌های زنده با استاد و دیگران دانشجویان در تعامل باشید و در فعالیت‌های مجازی شرکت و ساختار کلاس را با‌توجه‌به نیازهایتان متناسب‌سازی کنید. گفتنی است طول این دوره هفده ماه است.

مدرسۀ کسب‌وکار GBSB

مدرسۀ کسب‌وکار GBSB مؤسسه‌ای خصوصی در اسپانیاست که در شهرهای بارسلونا و مادرید پردیس دارد. کیفیت آموزش این مدرسه بسیار عالی است و بسیاری از نهادهای بین‌المللی مانند ASIC و ECBE و ATHE آن را تأیید می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، یکی از مدرسه‌های معتبر برای تحصیل آنلاین ام بی ای است. شایان ذکر است تمام دوره‌های حضوری و آنلاین مدرسۀ کسب‌وکار GBSB به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. برخی از این رشته‌ها از‌این‌قرارند: کارشناسی ارشد کسب‌وکار دیجیتال، کارشناسی ارشد نورآوری در کسب‌وکار، کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکارهای فشن و MBA با گرایش کسب‌وکارهای بین‌المللی.

مدرسۀ کسب‌وکار GBSB


مدرسۀ کسب‌وکار و نوآوری برلین (BSBI)

مدرسۀ کسب‌وکار و نوآوری برلین یکی دیگر از مدرسه‌های برتر برای تحصیل آنلاین ام بی ای است که به دانشجویان کمک می‌کند در زمینۀ کاری‌شان به رهبرانی موفق تبدیل شوند. دورۀ MBA جهانی این مدرسه ترکیبی از دورۀ حضوری و آنلاین است و مدت آن در پردیس برلین به هجده ماه می‌رسد. ناگفته نماند پس از تحصیل در این مدرسه، دانشگاه بین‌المللی تله‌ماتیکای رُم مدرک کارشناسی ارشد را به فارغ‌التحصیلان اعطا می‌کند.

مدرسۀ کسب‌وکار رُم

آخرین نام در فهرست دانشگاه‌های مطرح برای تحصیل آنلاین ام بی ای مدرسۀ کسب‌وکار رُم است. این دانشگاه نیز دوره‌های کارشناسی ارشد پاره‌وقت و تمام‌وقت را آنلاین برگزار می‌کند. دانشجویان رشتۀ MBA بین‌المللی این مدرسه در دوره‌های رزیدنتی در رُم یا بارسلونا یا نیویورک می‌توانند شرکت کنند. افزون‌براین، دانشجویان برتر این دوره بخت آن را دارند که در دُبی یا آمریکا یا ایتالیا در دورۀ کارآموزی حضور یابند.

منبع: