کارآفرینان راه‌های مختلفی برای رسیدن به هدفشان پشت‌سر می‌گذارند. برخی کسب‌وکارشان را در میانۀ عمر کاری‌شان راه‌اندازی می‌کنند و برخی دیگر از همان ابتدا سودای راه‌اندازی کسب‌وکارشان را در سر می‌پرورانند. در‌هر‌صورت، تحصیل دوره‌های کارآفرینی در دانشگاه یا مدرسۀ کسب‌وکار شما را از دیگر علاقه‌مندان به کارآفرینی می‌تواند متمایز کند. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه، تعدادی از بهترین دوره‌های کارآفرینی در اروپا را معرفی می‌کنیم.

دورۀ MBA مدرسۀ آمریکایی کسب‌وکار پاریس

دورۀ دوسالۀ MBA در مدرسۀ آمریکایی کسب‌وکار پاریس (The American Business School of Paris) یکی از بهترین دوره‌های کارآفرینی در اروپا به‌شمار می‌آید و روی کارآفرینی و توسعۀ کسب‌وکار بین‌المللی متمرکز است تا دانشجویان را برای راه‌انداری کسب‌وکار خود آماده ‌کند. دانشجویان این دوره از ترکیبی از برنامۀ درسی بهره می‌برند تا به‌صورت تئوری و عملی با موضوع‌های مختلف آشنا و پس از پایان دوره به مدیرانی مسلط تبدیل شوند. همچنین، تحصیل در این مدرسۀ کسب‌وکار فرصتی عالی برای علاقه‌مندان به کسب‌وکار بین‌المللی است؛ چراکه این مدرسه با مؤسسه‌های بین‌المللی دیگر در ارتباط است و دانشجویان از فرصت تحصیل در پردیس‌های دیگر نیز می‌توانند استفاده کنند. ناگفته نماند با تحصیل در این دوره، در قلب پاریس مدرک مدرسه‌ای آمریکایی را می‌توانید دریافت کنید.

کارشناسی مدیریت کسب‌وکار و کارآفرینی در دانشگاه اروپایی مادرید

یکی دیگر از بهترین دوره‌های کارآفرینی در اروپا را دانشگاه اروپایی مادرید (Universidad Europea de Madrid) برگزار می‌کند. این دانشگاه دورۀ چهارسالۀ کارشناسی رشتۀ مدیریت کسب‌وکار و کارآفرینی را در پردیس والنسیای خود ارائه می‌کند. این دوره برای آن دسته از دانشجویان کارشناسی بسیار ایدئال است که می‌خواهند رازورمز نوآوری و مدیریت را بیاموزند. دانشگاه اروپایی مادرید به روش تدریس پیشرو، آزمایشگاه‌های پیشرفته، استادان مجرب و همکاری‌های متعدد با دیگر دانشگاه‌های اسپانیا و اروپا شهرت دارد. دانشجویان این دوره از موقعیت‌های متعددی مانند شرکت در کارآموزی و رویدادهای کاری بهره می‌برند. شایان ذکر است نزدیک به ۹۰درصد فارغ‌التحصیلان این دوره در کمتر از یک سال مشغول کار می‌شوند و در اغلب مواقع، پیشنهادهای کاری از شرکت‌های بین‌المللی دارند.

کارشناسی مدیریت کسب‌وکار و کارآفرینی در دانشگاه اروپایی مادرید


کارشناسی ارشد کارآفرینی و طراحی پایدار در مدرسۀ کسب‌وکار اسکما

تحصیل کارشناسی ارشد کارآفرینی و طراحی پایدار هشت ماه به‌طول می‌انجامد و از دورۀ کارآموزی و پروژۀ پژوهشی تشکیل شده است. این دوره یکی از بهترین دوره‌های کارآفرینی در اروپا است که مدرسۀ کسب‌وکار اسکما (SKEMA Business School) و مدرسۀ طراحی پایدار آن را به‌طور مشترک برگزار می‌کنند. تمرکز این دوره روی گردآوردن بهترین روش آموزشی در زمینۀ کسب‌وکار و طراحی است. دانشجویان این دوره می‌آموزند چگونه مهارت‌های مدیریتی را با مهارت‌های خلاقانه و نوآورانه ترکیب کنند و درنهایت، نیرویی چندمهارتی و ارزشمند برای بازار کار شوند؛ چراکه در نسل بعدی شرکت‌های کسب‌وکار، خلاقیت نقشی پررنگ ایفا خواهد کرد.

کارشناسی ارشد کارآفرینی در مدرسۀ کسب‌وکار کلن

آخرین نام در فهرست بهترین دوره‌های کارآفرینی در اروپا کارشناسی ارشد کارآفرینی در مدرسۀ کسب‌وکار کلن (Cologne Business School) است. این مدرسه پردیس‌هایی در شهرهای کلن و پتسدام دارد و دانشجویان یکی از این دو شهر را برای تحصیل می‌توانند انتخاب کنند. علاوه‌بر‌این، برای دانشجویان این دورۀ دوساله امکان شرکت در دورۀ کارآموزی یا یک نیمسال تحصیل در خارج از دانشگاه وجود دارد؛ به‌همین‌سبب، در این دوره دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی بخت کسب تجربه‌های متنوعی دارند. در این چهار نیمسال، دانشجویان با مباحث مدیریت و نوآوری و کارآفرینی با رویکردی بینارشته‌ای آشنا می‌شوند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دوره آن است که روی کسب‌وکار دیجیتال و فناوری‌های ارزشمند دنیای کسب‌وکار تمرکز دارد.

منبع: