مسئلۀ مهم یافتن خانه در کشورهای مختلف نه‌تنها رقابتی است؛ بلکه بر محور مشتری‌مداری می‌چرخد. آژانس‌های املاک برای کار در این حوزه و کسب رضایت مشتری زحمت زیادی باید بکشند. در چنین اوضاع‌واحوالی، اپلیکیشن‌های کاربردی تلفن‌همراه توانسته‌اند فرایند پیداکردن خانه را آسان کنند و مشاوران املاک نیز در این حوزه می‌توانند فعالانه خدمت‌رسانی و رضایت مشتریان را جلب کنند. در مطلب اپلیکیشن های کاربردی برای پیداکردن خانه در کشورهای مختلف، تعدادی از اپلیکیشن‌های کاربردی برای پیداکردن خانه در اروپا و کانادا را معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن های کاربردی برای پیداکردن خانه در اروپا

برخی از اپلیکیشن‌های معروف و کاربردی برای پیداکردن خانه در اروپا عبارت‌اند از:

اپلیکیشن Walk Score

با اپلیکیشن Walk Score مکان را برحسب زمان رفت‌و‌آمد یا نزدیکی به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی می‌توانید جست‌وجو کنید. ایدۀ اصلی ساخت اپلیکیشن Walk Score آن است که متقاضی آپارتمان دلخواهش را بتواند بیابد که محیطی برای پیاده‌روی نیز دارد. اپلیکیشن Walk Score مسیر پیاده‌روی هر آپارتمان را محاسبه می‌کند و فهرستی از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و فروشگاه‌های موادغذایی موجود را در نقشه نشان می‌دهد. همچنین، کاربر می‌تواند فهرست اجاره را از وبگاه‌های برتر بیابد و جست‌وجو را براساس قیمت، تعداد اتاق، امکان نگه‌داری حیوانات خانگی و... سفارشی کند. وبگاه Lifehacker این اپلیکیشن یادشده را یکی از پنج اپلیکیشن برتر جست‌و‌جوی آپارتمان و مجلۀ Wired نیز آن را یکی از چهار اپلیکیشن ضروری گوشی‌های آیفون نامیده است.

اپلیکیشن Knight Frank Property Search

اپلیکیشن Knight Frank Property Search به‌سرعت برای گوشی‌های آیفون بهترین املاک را از سراسر دنیا برای فروش و اجاره به‌نمایش می‌گذارد. این برنامه ویژگی‌های بسیاری مانند جست‌وجوی براساس کشور، منطقه، شهر یا کدپستی با GPS داخلی دارد. کاربر ملک را ازطریق سبک زندگی، گالری تصاویر، بروشورها یا نقشه‌های طبقه می‌تواند جست‌وجو کند. همچنین، اپلیکیشن Knight Frank Property Search به کاربر اجازه می‌دهد املاک مدنظرش را در توییتر ارسال کند یا با خانواده و دوستانش به‌اشتراک بگذارد.

اپلیکیشن Rightmove

اپلیکیشن Rightmove در کشور انگلیس بسیار معروف است و امکان جست‌وجوی بیش از یک‌ملیون ملک را برای گوشی‌های آیفون دراختیار کاربر قرار می‌دهد. با تنظیم اعلان هشدار در اپلیکیشن Rightmove، کاربر به گزینه‌های مطابق با شرایطش می‌تواند دسترسی داشته باشد و خانه‌های ذخیره‌شده را همگام‌سازی کند و به‌اشتراک بگذارد و به‌طور یکپارچه در همه دستگاه‌هایش جست‌وجو کند. افزون‌براین، کاربران اپلیکیشن Rightmove به عکس‌های بزرگ و تمام‌صفحه از خانه‌ها می‌توانند دسترسی داشته باشند و از تاریخچۀ قیمت‌ بیش از ۲۶میلیون ملک در انگلیس مطلع شوند.

اپلیکیشن InventoryPro

اپلیکیشن InventoryPro اپلیکیشنی منحصربه‌فرد است که گزارش املاک را در قالب فایل PDF دراختیار آژانس‌های املاک، مالکان خصوصی، مدیران املاک و ارائه‌دهندگان خانه‌ها قرار می‌دهد. اپلیکیشن InventoryPro به کاربران اجازه می‌دهد وضعیت داخلی و خارجی ملک را به‌همراه توضیحات و گالری تصاویر برای هر اتاق ثبت کنند. گزارش فایل PDF این اپلیکیشن نیز به‌عنوان سند قانونی الزام‌آور در کشور انگلیس می‌تواند عمل کند. کاربران این اپلیکیشن ۷۰درصد در وقت و هزینه‌شان می‌توانند صرفه‌جویی کنند و املاکشان را آسان‌تر اجاره دهند.

اپلیکیشن‌های کاربردی برای پیداکردن خانه در کانادا

تعدادی از اپلیکیشن‌های معروف و کاربردی برای پیداکردن خانه در کشور کانادا ازاین‌قرارند:

اپلیکیشن Realtor.com

اپلیکیشنRealtor.com یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی محبوب برای پیداکردن خانه در کاناداست. این اپلیکیشن به کاربر اجازۀ اجاره و سرمایه‌گذاری می‌دهد و از فرایند سرویس فهرست چندگانه (MLS) برای فروش استفاده می‌کند. اپلیکیشن Realtor.com به کاربر اجازه می‌دهد ملک مدنظرش را براساس نوع و روزهای سپری‌شده از زمان ارسال آگهی مشاهده کند. گفتنی است Realtor.com بخشی جداگانه برای سرمایه‌گذاری‌های تجاری دارد. همچنین، کاربران ازطریق عکس‌‌های مختلف داخل خانه، نمای بیرونی، اندازۀ اتاق‌ها و حمام و... را می‌توانند مشاهده کنند. ویژگی جالب دیگر اپلیکیشن Realtor.com آن است که اطلاعات ژئوفنسی انتخابی کاربر را دراختیارش قرار می‌دهد. ژئوفنس (Geofence) یا حصار جغرافیایی محدوده‌ای مجازی است که افراد در نرم‌افزارهای گوناگون می‌توانند تعریف کنند. این قابلیت بیشتر برای خرید‌و‌فروش و توزیع کالا به‌کار می‌رود.

اپلیکیشن Zillow

اپلیکیشن Zillow از اپلیکیشن‌های پرطرفدار صنعت املاک است که در ایالات متحدۀ آمریکا و کانادا فعالیت می‌کند. هر ماه ۷۰میلیون نفر از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند و این میزان برای اپلیکیشنی در حوزۀ املاک عالی است. دلیل موفقیت اپلیکیشن Zillow ارائۀ امکانات به ۱۱۰میلیون نفر کاربری است که توانسته‌اند ازطریق این اپلیکیشن ملک بخرند. علاوه‌بر‌این، کاربران قیمت فروش تخمینی را روی خانه‌هایشان می‌توانند بگذارند تا وقتی زمان جابه‌جایی فرا‌می‌رسد، ارزش ملک را بتوانند بهتر محاسبه کنند. ناگفته نماند در این اپلیکیشن، کاربران برای هر منطقه طبق نیازشان نرخ متوسط املاک را می‌توانند به‌دست آورند.

اپلیکیشن Loopnet

اپلیکیشن Loopnet برنامه‌ای ایده‌ئال برای افرادی است که چشم‌انداز خرید ملک در مناطق تجاری دارند. این اپلیکیشن تا حدودی شبیه اپلیکیشن Zillow است؛ اما با پلتفرمی بزرگ‌تر و گسترده‌تر. با استفاده از این اپلیکیشن، کاربرانی با ایدۀ فروش املاک تجاری ویژگی‌های دلخواهشان را می‌توانند پیدا کنند. دلیل موفقیت اپلیکیشن Loopnet این است که بسیاری از وبگاه‌های حوزۀ املاک فرصت کاوش در املاک تجاری را برآورد نکرده‌اند. افزون‌بر‌این، بسیاری از مردم خرید املاک خارج از شهر را ترجیح می‌دهند؛ به‌همین‌دلیل، خرید‌و‌فروش املاک تجاری بهترین گزینه است.

اپلیکیشن Property Evaluator

اپلیکیشن Property Evaluator مناسب کاربرانی است که تمایل دارند املاکشان را اجاره دهند. نکتۀ مهم آن است که این افراد بازگشت سرمایه‌شان را می‌توانند شاهد باشند. نکتۀ دیگر اینکه مالکان خانه‌های اجاره‌ای به‌منظور اجاره صورت‌های مالی منظم باید داشته باشند. با استفاده از اپلیکیشن Property Evaluator، این افراد به‌آسانی ملکشان را می‌توانند اجاره دهند و صورت‌های مالی‌شان را محاسبه کنند. تنها عیب این اپلیکیشن آن است افرادی که به‌دنبال املاک اجاره‌ای هستند، خودشان باید صاحب ملک را رهگیری کنند.

منابع: