شهر کیل آلمان (Kiel) پرجمعیت‌ترین شهر و مرکز استان شلسویگ هولشتاین در شمال آلمان است. این شهر به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش یکی از مرکزهای صنایع دریایی و دریانوردی بزرگ آلمان به‌شمار می‌رود. همچنین، وجود دانشگاه کیل و چندین مؤسسۀ آموزش عالی دیگر این شهر را به شهری دانشگاهی تبدیل کرده است. در این مقاله برای علاقه‌مندان به زندگی و تحصیل در آلمان، دربارۀ شهر کیل جزئیات بیشتری بیان خواهیم کرد.

مساحت و جمعیت شهر کیل

مساحت شهر کیل آلمان تقریباً ۱۱۸.۶ کیلومترمربع است و براساس آمار سال ۲۰۲۰، تقریباً ۲۴۶.۶۰۱ نفر در این شهر ساکن‌اند. گفتنی است تراکم جمعیت در این شهر ۲،۱۰۰ نفر در هر کیلومترمربع است. همان‌طورکه گفتیم، شهر کیل پرجمعیت‌ترین شهر استان شلسویگ هولشتاین و از شهرهای پرجمعیت آلمان محسوب می‌شود.

وضعیت آب‌وهوایی شهر کیل آلمان

وضعیت آب‌وهوایی شهر کیل آلمان


آب‌وهوای شهر کیل آلمان در تابستان‌ها نسبتاً گرم و نیمه‌ابری و در زمستان‌ها بسیار سرد و تقریباً همواره ابری و همراه با وزش باد است. در طول سال، میانگین دمای هوا در این شهر از ۱- تا ۲۲ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از ۹- یا بیشتر از ۲۷ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به کیل و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اواخر ژوئن تا اواخر اوت است. فصل گرم این شهر ۳.۲ ماه، یعنی از ۴ژوئن تا ۱۱سپتامبر، طول می‌کشد و میانگین دما در این دوره بیش از ۱۸ درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز ۳.۹ ماه، یعنی از ۱۹نوامبر تا ۱۶مارس است و میانگین دما در این بازۀ زمانی به کمتر از ۷ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.

کیفیت زندگی در شهر کیل

شهر کیل نه شهری کوچک و آرام و نه کلان‌شهری شلوغ است. زندگی افراد در این شهر اغلب همراه با آرامش و لذت‌بردن از منظرۀ وسیع دریای بالتیک است. علاوه‌براین، شهر کیل فقط نود کیلومتر با هامبورگ فاصله دارد. کیل شهری بزرگ است و با زندگی در آن، از امکانات رفاهی و تفریحی زندگی شهری می‌توانید استفاده کنید. به‌طورکلی، کیفیت زندگی در شهر کیل بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود. درادامه، سطح کیفیت زندگی در شاخص‌های مختلف را می‌خوانید. این داده‌ها از وبگاه Numbeo در ژوئن۲۰۲۱ استخراج شده است.

  • شاخص قدرت خرید: بسیار بالا
  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص خدمات بهداشتی: بالا
  • شاخص هزینه‌های زندگی: متوسط
  • شاخص نسبت قیمت ملک به درآمد: پایین
  • شاخص زمان ترافیک: بسیار پایین
  • شاخص آلودگی هوا: بسیار پایین

دانشگاه‌های شهر کیل آلمان

دانشگاه کیل دانشگاه اصلی شهر کیل آلمان است و علاوه‌برآن، چندین مؤسسۀ آموزش عالی و مرکز پژوهشی دیگر، ازجمله دانشگاه علوم کاربردی کیل در این شهر قرار گرفته‌اند.

دانشگاه کیل

دانشگاه کیل (University of Kiel - Christian-Albrechts-Universität zu Kiel - CAU) که با نام دانشگاه کریستینا آلبرتینا نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین و مشهورترین دانشگاه استان شلسویگ هولشتاین است. درحال‌حاضر، بیش از ۲۷هزار نفر دانشجو در هشت دانشکدۀ این دانشگاه مشغول تحصیل‌اند. دانشکده‌های دانشگاه رور کیل عبارت‌اند از: دانشکدۀ الهیات، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ پزشکی، دانشکدۀ هنر و علوم انسانی، دانشکدۀ کشاورزی و علوم تغذیه، دانشکدۀ ریاضی و علوم طبیعی، دانشکدۀ کسب‌وکار و اقتصاد و علوم اجتماعی و دانشکدۀ مهندسی.

هزینه زندگی در شهر کیل آلمان

هزینه زندگی در شهر کیل آلمان


هزینه‌های زندگی بسته به سبک زندگی هر فرد متغیر است. به‌طورکلی، هزینه زندگی در شهر کیل درمقایسه‌با شهرهای بزرگ آلمان، مانند برلین و هامبورگ کمتر ارزیابی می‌شود. درادامه، جزئیات میانگین هزینه‌های اصلی زندگی در شهر کیل در سال ۲۰۲۱ را شرح داده‌ایم. این اطلاعات از جدیدترین داده‌های وبگاه Numbeo در ژوئن۲۰۲۱ استخراج شده‌ است.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و موادغذایی از هزینه‌های بسیار مهم زندگی است. در شهر کیل، برای خرید غذا از رستورانی ارزان‌قیمت ۷.۸۹ یورو و از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۴۵ یورو برای سه کورس غذای دو نفر باید پرداخت کرد. علاوه‌براین، قیمت موادغذایی پرمصرفی نظیر یک لیتر شیر، یک قرص پانصدگرمی نان سفید، یک کیلوگرم برنج سفید‌، دوازده عدد تخم‌مرغ، یک کیلوگرم پنیر محلی، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ و یک کیلوگرم گوشت گاو به‌ترتیب ۰.۸۱، ۱.۲۹، ۲.۱۸، ۲.۲۷، ۹.۷۴، ۷.۶۲ و ۱۰.۴۴ یورو تخمین زده می‌شود. همچنین، هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۲.۲۳ و ۱.۵۹ و ۲.۰۴ یورو و هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز نیز به‌ترتیب ۰.۹۲ و ۱ و ۱.۲۸ یورو قیمت دارند.

هزینۀ حمل‌و‌‌نقل

هزینۀ حمل‌و‌نقل نیز یکی دیگر از هزینه‌های مهم به‌حساب می‌آید. در شهر کیل، قیمت بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌و‌نقل داخلی به‌ترتیب ۲.۶۰ و ۶۰ یوروست. افزون‌براین، مبلغ ورودی تاکسی ۳.۴۰ یورو و کرایه ۱.۹۲ یورو به‌ازای هر کیلومتر و هزینۀ هر ساعت انتظار تاکسی ۳۰ یورو برآورد می‌شود. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در کیل ۱.۴۹ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

هزینۀ مسکن مهم‌ترین هزینۀ زندگی به‌حساب می‌آید و بسته به محل زندگی و متراژ خانه متغیر است. به‌طورکلی، هزینۀ اجارۀ مسکن در شهر کیل در‌مقایسه‌با بعضی از شهرهای بزرگ آلمان، مانند هامبورگ و برلین بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. برای مثال، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۵۱۶.۶۷ یورو و اجارۀ ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۳۸۶.۶۷ یوروست. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۰۷۰ یورو و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۷۵۶.۶۷ یورو تخمین زده می‌شود.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان بستگی دارد. در شهر کیل آلمان، بهای قبوض آب، برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی و حمل زباله برای آپارتمان ۸۵متری ۱۹۲.۵۸ یورو و هزینۀ اینترنت ADSL یا کابلی نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌بر‌ثانیه ۳۳.۴۲ یورو در ماه است.

برای کسب اطلاعات در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

منابع: