شهر گیسن مرکز منطقۀ گیسن در استان هسۀ آلمان است و در پنجاه‌کیلومتری شهر فرانکفورت قرار دارد و حدود نودهزار نفر در آن زندگی می‌کنند. نام این شهر در سال ۱۱۹۷م برای اولین‌بار در تاریخ ذکر شده و به‌دلیل قرارگرفتن در میان چندین رودخانه و چشمه و دریاچه، گیسن نام گرفته است. امروزه، بیش از یک‌سوم جمعیت این شهر را دانشجویان دانشگاه گیسن تشکیل می‌دهند. ناگفته نماد یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر گیسن باغ گیاه‌شناسی است که تاریخ تأسیسش به قرن هفدهم میلادی باز می‌گردد و قدیمی‌ترین باغ گیاه‌شناسی آلمان محسوب می‌شود. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در آلمان، شرایط زندگی و تحصیل در شهر گیسن را توضیح می‌دهیم.

آب‌وهوای شهر گیسن

شهر گیسن تابستان‌هایی مطبوع و نیمه‌ابری و زمستان‌هایی سرد و بادخیز و ابری دارد. حداکثر و حداقل دمای هوای این شهر در آگوست به‌ترتیب به ۲۴ و ۱۴ درجۀ سانتی‌گراد و در فوریه، به‌ترتیب به ۴ و ۱- درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. به‌طورمیانگین بیش از پنج ماه از سال هوای این شهر ابری است و هشت ماه از سال احتمال بارندگی وجود دارد. ناگفته نماند حدود پنج ماه از سال نیز در این شهر بادهایی با میانگین سرعت پانزده کیلومتر‌بر‌ساعت می‌وزند.

دانشگاه گیسن

دانشگاه گیسن سال ۱۶۰۷ در این شهر شروع به کار کرد و هم‌اکنون، بیش از ۲۸هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری آن مشغول تحصیل هستند. دانشکده‌های این دانشگاه از‌این‌قرارند: دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ اقتصاد و مطالعات کسب‌وکار،‌ دانشکدۀ مطالعات فرهنگی و علوم اجتماعی، دانشکدۀ مطالعات فرهنگی و تاریخ، دانشکدۀ زبان و ادبیات و فرهنگ، دانشکدۀ ریاضیات، علوم کامپیوتری و فیزیک و جغرافی، دانشکدۀ زیست و شیمی، دانشکدۀ علوم کشاورزی و تغذیه و مدیریت محیط‌زیست، دانشکدۀ دام‌پزشکی و دانشکدۀ پزشکی. برخی از رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در دانشگاه گیسن عبارت‌اند از: کارشناسی ارشد زیست‌فناوری کشاورزی، کارشناسی ارشد مطالعات انگلیسی، کارشناسی ارشد طراحی رقص و نمایش، کارشناسی ارشد تغییرات جهانی، کارشناسی ارشد زیست‌فناوری و منبع زیستی حشرات، کارشناسی ارشد فناوری و تدریس زبان‌های خارجی و کارشناسی ارشد ترابری پایدار.

هزینۀ زندگی در شهر گیسن


هزینۀ زندگی در شهر گیسن

اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر گیسن ۷۷۰ یورو و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۵۱۶ یورو در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۳۰۰ یورو و اجارۀ ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۸۶۰ یورو برآورد می‌شود. بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط به ۱۵۳ یورو و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه به ۳۱ یورو در ماه می‌رسد. علاوه‌براین، برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۲.۲ و ۷۵ یورو باید پرداخت کرد.

ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت ۱۰ یورو و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر ۴۵ یورو تخمین زده می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی از‌این‌‌قرار است: یک لیتر شیر ۰.۷ یورو، دوازده عدد تخم‌مرغ ۲.۴ یورو، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۸ یورو، یک کیلوگرم گوشت ۲۰ یورو، یک کیلوگرم موز ۱.۳ یورو، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۱.۸ یورو، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۰.۸ یورو و یک کیلوگرم پیاز ۱.۳ یورو.

برای کسب اطلاعات درباره ی شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع: