شهر پاویا در شمال ایتالیا و جنوب منطقۀ لمباردی قرار دارد و فاصله‌اش با شهر میلان ۳۵ کیلومتر و جمعیت آن حدود ۷۳هزار نفر است. این منطقه به تنوع محصولات کشاورزی مخصوصاً برنج و لبنیات شهرت دارد؛ اما کارگاه‌های صنعتی نیز در اطرافش دیده می‌شوند. از‌آنجاکه این شهر از قرن ششم تا هشتم میلادی پایتخت پادشاهی لمباردها بود، ازنظر تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است. افزون‌بر‌این، شهر پاویا از دانشجویان دانشگاه پاویا و چندین کالج این شهر میزبانی می‌کند. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در ایتالیا، با شهر پاویا بیشتر آشنا می‌شویم.

آب‌وهوای شهر پاویا

شهر پاویا تابستان‌هایی گرم و شرجی و زمستان‌هایی بسیار سرد دارد. در تابستان، بیشتر وقت‌ها هوا صاف و در زمستان، نیمه‌ابری است. میانگین دمای هوای این شهر در طول سال بین ۱- تا ۳۰ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از ۵- یا بیشتر از ۳۴ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بیشینه و کمینۀ دمای هوا در جولای به‌ترتیب به ۳۰ و ۱۹ درجۀ سانتی‌گراد و در ژانویه به‌ترتیب به ۶ و ۱- درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. افزون‌براین، حدود هشت ماه از سال در این شهر بارندگی است و احتمال بارش باران در تمام طول سال وجود دارد. ناگفته نماند چهار ماه از سال باد با میانگین سرعت حدود ۸ کیلومتر‌بر‌ساعت می‌وزد.

دانشگاه پاویا

دانشگاه پاویا در قرن نهم میلادی تأسیس شد و هم‌اکنون، بیش از ۲۳هزار نفر دانشجو مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری آن مشغول تحصیل هستند. دپارتمان‌های دانشگاه مذکور عبارت‌اند از: دپارتمان شیمی، دپارتمان ریاضی، دپارتمان فیزیک، دپارتمان علوم زمین و محیط‌زیست، دپارتمان مهندسی عمران و معماری، دپارتمان مهندسی صنایع و اطلاعات، دپارتمان اقتصاد و مدیریت، دپارتمان حقوق، دپارتمان علوم سیاسی و اجتماعی، دپارتمان علوم انسانی، دپارتمان موسیقی‌شناسی، دپارتمان جراحی، دپارتمان داخلی و درمان پزشکی، دپارتمان پزشکی مولکولی، دپارتمان بهداشت عمومی و پزشکی قانونی، دپارتمان علوم اعصاب، دپارتمان داروسازی، دپارتمان زیست‌شناسی و زیست‌فناوری.

هزینه زندگی در شهر پاویا


هزینه زندگی در شهر پاویا

هزینۀ زندگی در شهر پاویا برای هر نفر بدون درنظرگرفتن اجارۀ مسکن، حدود ۸۰۰ یورو در ماه است. اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۶۰۰ یورو و اجارۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۴۵۰ یورو در ماه برآورد می‌شود. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر به ۱،۲۰۰ یورو و اجارۀ ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر به ۸۷۰ یورو می‌رسد. گفتنی است بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری ۲۴۰ یورو و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۳۱ یورو در ماه تخمین زده می‌شود. علاوه‌براین، برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۱.۳ و ۳۵ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت ۱۰ یورو و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر ۴۰ یورو برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی عبارت‌اند از: یک لیتر شیر ۱.۳ یورو، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳.۵ یورو، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۸ یورو، یک کیلوگرم گوشت ۱۷ یورو، یک کیلوگرم موز ۱.۸ یورو، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۲ یورو، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۱.۴ یورو و یک کیلوگرم پیاز ۱.۳ یورو.

منبع: