شهر بوخوم آلمان (Bochum) شهری بزرگ و دانشگاهی در غرب آلمان است. این شهر ششمین شهر بزرگ ایالت فدرال نوردراین وستفالن، از ایالت‌های پرجمعیت آلمان و شانزدهمین شهر بزرگ آلمان به‌شمار می‌رود. وجود دانشگاه رور بوخوم و چندین مؤسسۀ آموزش عالی دیگر در بوخوم این شهر را به شهری فرهنگی در اروپا تبدیل کرده است. در این مقاله برای علاقه‌مندان به زندگی و تحصیل در آلمان، دربارۀ شهر بوخوم جزئیات بیشتری بیان خواهیم کرد.

مساحت و جمعیت شهر بوخوم

مساحت شهر بوخوم آلمان تقریباً ۱۴۵.۴ کیلومترمربع است و براساس آمار سال ۲۰۱۹، تقریباً ۳۶۵،۵۸۷ نفر در این شهر ساکن‌اند. گفتنی است تراکم جمعیت در این شهر ۲،۵۰۰ نفر در هر کیلومترمربع است. بعد از دورتموند، بوخوم دومین شهر بزرگ منطقۀ وستفالن و چهارمین شهر بزرگ منطقۀ رور محسوب می‌شود.

وضعیت آب‌وهوایی شهر بوخوم آلمان

آب‌وهوای شهر بوخوم آلمان در تابستان‌ها نسبتاً گرم و نیمه‌ابری و در زمستان‌ها بسیار سرد و تقریباً همواره ابری و همراه با وزش باد است. در طول سال، میانگین دمای هوا در این شهر از صفر تا ۲۳ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از منفی ۷ یا بیشتر از ۲۹ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به بوخوم و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اواخر ژوئن تا اوایل سپتامبر است. فصل گرم این شهر ۳.۲ ماه، یعنی از ۴ژوئن تا ۹سپتامبر، طول می‌کشد و میانگین دما در این دوره بیش از ۱۹ درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز ۳.۷ ماه، یعنی از ۱۸نوامبر تا ۹مارس است و میانگین دما در این بازۀ زمانی به کمتر از ۸ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.

کیفیت زندگی در شهر بوخوم

کیفیت زندگی در شهر بوخوم


ساکنان منطقۀ رور آلمان از فرهنگ‌های متنوعی آمده و این شهر را به شهری فعال ازنظر فرهنگی تبدیل کرده‌اند. علاوه‌براین، بوخوم شهری بزرگ است و با زندگی در آن، از امکانات رفاهی زندگی شهری می‌توانید استفاده کنید. به‌طورکلی، کیفیت زندگی در شهر بوخوم بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود. درادامه، سطح کیفیت زندگی در شاخص‌های مختلف را می‌خوانید. این داده‌ها از وبگاه Numbeo در می۲۰۲۱ استخراج شده است.

  • شاخص قدرت خرید: بالا
  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص خدمات بهداشتی: بالا
  • شاخص هزینه‌های زندگی: متوسط
  • شاخص زمان ترافیک: بسیار پایین
  • شاخص آلودگی هوا: پایین

دانشگاه‌های شهر بوخوم آلمان

دانشگاه رور بوخوم دانشگاه اصلی شهر بوخوم آلمان است و علاوه‌برآن، چندین مؤسسۀ آموزش عالی دیگر نیز در این شهر قرار گرفته‌اند؛ ازجمله دانشگاه علوم کاربردی بوخوم، دانشگاه علوم کاربردی گئورگ آگریکولا (TH Georg Agricola)، دانشگاه علوم کاربردی پروتستان راینلاند وستفالن لیپه، مدرسۀ کسب‌وکار EBZ و دانشگاه علوم بهداشتی کاربردی.

دانشگاه رور بوخوم

دانشگاه رور بوخوم (Ruhr University Bochum - Ruhr-Universität Bochum) دانشگاهی در شهر بوخوم آلمان و یکی از دَه دانشگاه بزرگ این کشور است. درحال‌حاضر، بیش از ۴۲هزار نفر دانشجو در ۲۰ دانشکدۀ این دانشگاه مشغول تحصیل‌اند که از میان آنان بیش از ۶هزار نفر دانشجوی بین‌المللی هستند. دانشکده‌های دانشگاه رور بوخوم عبارت‌اند از: دانشکدۀ الهیات پروتستان، دانشکدۀ الهیات کاتولیک، دانشکدۀ فلسفه و آموزش و روزنامه‌نگاری، دانشکدۀ تاریخ، دانشکدۀ زبان،‌ دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ اقتصاد، دانشکدۀ علوم اجتماعی، دانشکدۀ مطالعات آسیای‌شرقی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشکدۀ روان‌شناسی، دانشکدۀ مهندسی عمران، دانشکدۀ مهندسی مکانیک، دانشکدۀ مهندسی برق و فناوری اطلاعات (IT)، دانشکدۀ ریاضیات، دانشکدۀ فیزیک، دانشکدۀ علوم زمین، دانشکدۀ شیمی، دانشکدۀ زیست‌شناسی و دانشکدۀ پزشکی.

هزینه زندگی در شهر بوخوم آلمان

هزینه‌های زندگی بسته به سبک زندگی هر فرد متغیر است. به‌طورکلی، هزینه زندگی در شهر بوخوم درمقایسه‌با شهرهای بزرگ آلمان، مانند برلین کمتر ارزیابی می‌شود. درادامه، جزئیات میانگین هزینه‌های اصلی زندگی در شهر بوخوم در سال ۲۰۲۱ را شرح داده‌ایم. این اطلاعات از جدیدترین داده‌های وبگاه Numbeo در می۲۰۲۱ استخراج شده‌ است.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و موادغذایی از هزینه‌های بسیار مهم زندگی است. در شهر بوخوم، برای خرید غذا از رستورانی ارزان‌قیمت ۱۰ یورو و از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۵۰ یورو برای سه کورس غذای دو نفر باید پرداخت کرد. علاوه‌براین، قیمت موادغذایی پرمصرفی نظیر یک لیتر شیر، یک قرص پانصدگرمی نان سفید، یک کیلوگرم برنج سفید‌، دوازده عدد تخم‌مرغ، یک کیلوگرم پنیر محلی، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ و یک کیلوگرم گوشت گاو به‌ترتیب ۰.۷۹، ۱.۴۶، ۲.۲۴، ۲.۰۵، ۹.۶۵، ۷.۶۵ و ۱۰.۳۲ یورو تخمین زده می‌شود. همچنین، هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۲.۵۱ و ۱.۶۹ و ۲.۰۱ یورو و هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز نیز به‌ترتیب ۲.۵۴ و ۰.۷۵ و ۱.۵۵ یورو قیمت دارند.

هزینۀ حمل‌و‌‌نقل

هزینۀ حمل‌و‌نقل نیز یکی دیگر از هزینه‌های مهم به‌حساب می‌آید. در شهر بوخوم، قیمت بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌و‌نقل داخلی به‌ترتیب ۲.۸۰ و ۷۶ یوروست. افزون‌براین، مبلغ ورودی تاکسی ۳.۳۰ یورو و کرایه ۱.۷۰ یورو به‌ازای هر کیلومتر و هزینۀ هر ساعت انتظار تاکسی ۳۰ یورو برآورد می‌شود. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در بوخوم ۱.۳۲ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

هزینۀ مسکن مهم‌ترین هزینۀ زندگی به‌حساب می‌آید و بسته به محل زندگی و متراژ خانه متغیر است. به‌طورکلی، هزینۀ اجارۀ مسکن در شهر بوخوم در‌مقایسه‌با بعضی از شهرهای بزرگ آلمان، مانند برلین بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۴۹۱.۲۵ یورو و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۳۸۰ یورو در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۹۰۰ یورو و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۶۸۷.۵۰ یورو تخمین زده می‌شود.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان بستگی دارد. در شهر بوخوم آلمان، بهای قبوض آب، برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی و حمل زباله برای آپارتمان ۸۵متری ۲۱۴.۲۷ یورو و هزینۀ اینترنت ADSL یا کابلی نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌بر‌ثانیه ۲۶.۲۵ یورو در ماه است.

اگر پرسشی درباره راه های مهاجرت به آلمان و شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان دارید، با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

منابع: