رشتۀ تربیت بدنی بدن انسان سالم را هنگام ورزش و تأثیر فعالیت بدنی بر بهبود سلامت جسمی و روانی را مطالعه می‌کند. این رشته موضوع‌هایی مانند فیزیولوژی، روان‌شناسی، آناتومی و شیمی را شامل می‌شود. رشتۀ تربیت بدنی رشته‌ای نسبتاً نوپاست؛ اما به‌لطف سرمایۀ عظیمی که هرساله برای این رشته صرف می‌شود، در زمینۀ فناوری و پزشکی پیشرفت‌هایی شایان‌توجهی کرده است. اگر شما اهل ورزش هستید و هر روز ورزش می‌کنید، این رشته می‌تواند شغل رؤیایی‌تان باشد. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه، دانشگاه‌های برتر برای تحصیل تربیت بدنی در فرانسه را معرفی می‌کنیم.

دانشگاه مون‌پلیه

برترین دانشگاه برای تحصیل تربیت بدنی در فرانسه دانشگاه مون‌پلیه است. این دانشگاه در قرن سیزدهم میلادی در شهر مون‌پلیه تأسیس شد و هم‌اکنون میزبان بیش از ۱۵هزار نفر دانشجو در پانزده دانشکده و مدرسۀ خود است. تعدادی از رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه مون‌پلیه عبارت‌اند از: علوم سیاسی، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، دندان‌پزشکی، الکترونیک، ریاضی، انفورماتیک، فیزیک و اخترفیزیک، مکانیک و مهندسی عمران، بوم‌شناسی، پزشکی، داروشناسی، فیزیولوژی، زیست‌شناسی گیاهی، زیست‌فناوری  و علوم آموزشی.

بیشتر بخوانید: مهاجرت تحصیلی به فرانسه

دانشگاه پاریس

دانشگاه پاریس یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل تربیت بدنی در فرانسه است. این دانشگاه از ادغام دو دانشگاه پاریس دکارت (پاریس ۵) و پاریس دیدرو (پاریس ۷) در سال ۲۰۱۹ تشکیل شد و در‌حال‌حاضر، از بیش از ۶۴هزار نفر دانشجو در سه دانشکدۀ خود میزبانی می‌کند. این سه دانشکده عبارت‌اند از: دانشکدۀ سلامت و بهداشت و دانشکدۀ علوم پایه و دانشکدۀ علوم انسانی و علوم اجتماعی. دانشگاه پاریس رشته‌هایی به زبان انگلیسی ارائه می‌کند که برخی از آنها از این قرارند: کارشناسی ارشد بانکداری و امورمالی، کارشناسی ارشد حقوق، کارشناسی ارشد شیمی، کارشناسی ارشد علوم زیستی، کارشناسی ارشد علوم آموزش و کارشناسی ارشد بهداشت عمومی.

مدرسۀ عالی نرمال لیون

مدرسۀ عالی نرمال لیون در قرن نوزدهم شروع به کار کرد و درحال‌حاضر، از بیش از ۲،۳۰۰ نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری میزبانی می‌کند. این مدرسه یکی از مراکز آموزش عالی مطرح برای تحصیل تربیت بدنی در فرانسه است و یازده دپارتمان در خود جای داده است. دپارتمان‌های مدرسۀ عالی نرمال لیون از این قرارند: ‌دپارتمان بیولوژی، دپارتمان شیمی، دپارتمان علوم کامپیوتر، دپارتمان علوم زمین، دپارتمان آموزش و علوم انسانی دیجیتال، دپارتمان زبان و ادبیات خارجی، دپارتمان علوم انسانی، دپارتمان هنر و ادبیات، دپارتمان ریاضی، دپارتمان فیزیک و دپارتمان علوم اجتماعی. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در این مدرسه از‌این‌قرارند: ریاضی، علوم زمین، تاریخ اندیشۀ سیاسی، تاریخ فلسفه، فلسفۀ معاصر، ادبیات مدرن‌ و علوم انسانی دیجیتال، مطالعات فیلم، تاریخ باستان، جغرافیای دیجیتال، علوم و نوآوری، اقتصاد و علوم زیستی.

مدرسۀ عالی نرمال لیون1

دانشگاه پاریس ساکلی

دانشگاه پاریس ساکلی یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل تربیت بدنی در فرانسه است. این دانشگاه از بیش از ۶۰هزار نفر دانشجو میزبانی می‌کند و برخی از رشته‌های ارائه‌شده در آن عبارت‌اند از: علوم دارویی و بهداشت، زیست‌شناسی، جامعه‌شناسی، بوم‌شناسی، محیط‌زیست، سیستم‌های تغذیه و کشاورزی و منابع غذایی، علوم انسانی، علوم زیستی و بهداشت، ریاضی، فیزیک، بهداشت عمومی، علوم سیاسی، علوم ورزشی، حقوق، اقتصاد و مدیریت، آموزش، زمین‌شناسی، شیمی و علوم کامپیوتری.

دانشگاه کوت دازور

آخرین نام در فهرست دانشگاه‌های برتر برای تحصیل تربیت بدنی در فرانسه دانشگاه کوت دازور است. این دانشگاه در شهر نیس قرار گرفته است و درحال‌حاضر، بیش از ۳۵هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری آن تحصیل می‌کنند. تعدادی از رشته‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی دانشگاه کوت دازور عبارت‌اند از: تاریخ، ارتباطات، زبان‌های خارجی، ادبیات، ریاضی، موسیقی‌شناسی،‌ فلسفه‌، هنرهای نمایشی، شیمی، حقوق، اقتصاد و مدیریت، الکترونیک، فیزیک، روان‌شناسی و علوم زمین. این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته‌های متنوعی ارائه می‌کند؛ ازجمله: بازاریابی، مهندسی سلامت، ادبیات، ریاضی، آموزش، بانکداری و امورمالی، روان‌شناسی، علوم زمین، علوم سیاسی، مواد و مهندسی، هنر، شیمی مولکولی، تمدن و فرهنگ، حسابرسی، علوم کامپیوتر، قانون تجارت، اقتصاد،‌ الکترونیک، مدیریت، علوم اجتماعی و گردشگری.

در صورت تمایل می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه با ما همراه باشید.

منبع: