این ‌روزها بیشتر درک می‌شود که‌ نحوۀ کار در حال تحول است. شرکت‌ها و کارمندها به‌‌علت شیوع کرونا به‌سرعت با دورکاری سازگار شده‌اند و شرکت‌ها بیش‌از‌پیش به نیروی کار سریع و متخصص و منعطف نیاز دارند. در آگهی‌های استخدام نیز، مشاغل موقت بیشتر از مشاغل دائم به‌چشم می‌خورند و آزادکاری (فریلنسری) در حال افزایش است. در این مطلب، قصد داریم بهترین مدارک تحصیلی برای فریلنسری را بررسی کنیم.

از مزیت‌های فریلنسری به آزادی در انتخاب پروژه، دورکاری، کسب درآمد بیشتر و آشنایی با پروژه‌های متنوع می‌توان اشاره کرد. اگر قصد دارید فریلنسر باشید و در کافه‌ها یا رستوران‌های ساحلی بتوانید استراحت کنید و هم‌زمان پروژه‌هایتان را انجام دهید، باید بدانید بهترین مدارک برای فریلنسری چه مدارکی است. در این مطلب، دربارۀ بهترین مدارک تحصیلی برای فریلنسری بیشتر صحبت خواهیم کرد.

طراحی گرافیک

از بهترین مدارک تحصیلی برای فریلنسری به رشتۀ طراحی گرافیک باید اشاره کنیم. طراحان گرافیک در رسانه‌های چاپی و دیجیتالی می‌توانند کار کنند. طراحان گرافیک ارتباط‌دهنده‌های تصویری هستند که با کمک تصاویر و تایپوگرافی منظورشان را ازطریق طرحشان منتقل می‌کنند. طراحی گرافیک فرصت همکاری با افراد خلاق از سایر رشته‌ها و مهارت‌های متنوعشان فراهم می‌کند. با کسب مدرک طراحی گرافیک درک گسترده‌تری از زمینه‌های خلاقیت و اجتماع و فرهنگ بصری معاصر می‌توانید پیدا کنید. طراحان گرافیک در یک یا چند زمینه از زمینه‌های تایپوگرافی، تصویرگری، طراحی برند تجاری، انیمیشین، طراحی دیجیتال یا گرافیک محیطی و طراحی رابط کاربر (UI/UX) می‌توانند متخصص شوند.

نویسندگی خلاقانه

یکی دیگر از بهترین مدارک تحصیلی برای فریلنسری نویسندگی خلاقانه است. در جایگاه نویسنده‌ای خلاق و آزاد، مهارت‌های خلاقیت و انتقادی و حرفه‌ای‌تان را می‌توانید پرورش دهید؛ در ژانرهای اصلی نویسندگی مانند داستانی و غیرداستانی و شعر، متخصص شوید؛ با تمرین‌های عملی مهارت‌هایتان از نوشتن پروژه‌ای خلاقانه و مستقل گرفته تا کاوش در مبانی روان‌شناختی خلاقیت را افزایش دهید؛ و با نوشتن شعر و داستان کوتاه و وبلاگ‌نویسی و آزادنویسی، نوشتنِ تجربی را فراگیرید.

توسعۀ وب

توسعۀ وب نیز ازجمله بهترین مدارک تحصیلی برای فریلنسری به‌شمار می‌رود. در دوره‌های توسعۀ وب، با کسب مهارت‌های لازم کار با وبگاه‌های مرسوم و جدیدترین اپلیکیشن‌ها را می‌توانید بیاموزید. توسعۀ وب دانش تخصصی‌تان را در زمینۀ طراحی و توسعۀ کدنویسی (Full Stack Design) برای وبگاه‌ها و اپلیکیشن‌ها، توسعۀ نرم‌افزارها و عملیات فناوری (DevOps)، طراحی پایگاه‌ داده و دیگر ابزارهای مدرن تقویت می‌کند. درواقع، توسعه‌دهندۀ وب جنبه‌های اصلی توسعۀ وب و برنامه‌نویسی را فرامی‌گیرد و با شرکت در دوره‌های هم‌افزایی کوتاه‌مدت، مهارت‌هایش در زمینه‌هایHTML ،CSS ،JavaScript ، PHP و تجربۀ کاربر (UX) را به‌صورت عملی افزایش می‌دهد و به‌عنوان متخصص فناوری اطلاعات در توسعۀ پروتکل‌های تجاری و فرایندهایی مانند پایگاه داده و سیستم‌های پشتیبان و پشتیبانی از برنامه‌های کامپیوتری مشارکت می‌کند.

منبع: