شهر برگامو ایتالیا (Bergamo) مرکز استان برگاموست که در ناحیۀ لمباردی و شمال ایتالیا قرار دارد. فاصلۀ این شهر با شهر میلان حدوداً ۴۰ کیلومتر است و با داشتن جمعیتی درحدود ۱۲۲هزار نفر، چهارمین شهر بزرگ ناحیۀ لمباردی به‌شمار می‌رود. افزون‌براین، نام برگامو به‌دلیل داشتن چندین اثر باستانی و دیدنی، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. شایان ذکر است دانشگاه برگامو، ازجمله دانشگاه‌های قدیمی و معتبر ایتالیا، در این شهر جای دارد. در این مطلب برای علاقه‌مندان به تحصیل در ایتالیا، دربارۀ شهر برگامو بیشتر سخن خواهیم گفت.

مساحت و جمعیت شهر برگامو

مساحت شهر برگامو ایتالیا تقریباً ۴۰ کیلومترمربع است و براساس سرشماری سال ۲۰۱۹، حدود ۱۲۲،۲۴۳ نفر در آنجا ساکن‌اند. گفتنی است برگامو چهارمین شهر بزرگ لمباردی و بعد از میلان، دومین شهر گردشگرپذیر در منطقۀ لمباردی ایتالیا شناخته می‌شود.

وضعیت آب‌وهوایی شهر برگامو ایتالیا

وضعیت آب‌وهوایی شهر برگامو ایتالیا

آب‌وهوای شهر برگامو ایتالیا در تابستان‌ها گرم و در زمستان‌ها بسیار سرد و نیمه‌ابری است. در طول سال، میانگین دمای هوا در این شهر از منفی ۱ تا ۲۹ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از منفی ۵ یا بیش از ۳۲ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به برگامو و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اوایل ژوئیه تا اواسط آگوست است. فصل گرم شهر برگامو ۳.۲ ماه، یعنی از ۴ژوئن تا ۱۱سپتامبر، طول می‌کشد و میانگین دما در این دوره بیش از ۲۴ درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز ۳.۵ ماه، یعنی از ۱۸نوامبر تا ۳مارس است و میانگین دما در این بازۀ زمانی به کمتر از ۱۱ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.

کیفیت زندگی در شهر برگامو

برگامو شهری بسیار زیباست و با شهر میلان فقط حدود ۴۰ کیلومتر و با کشور سوئیس تقریباً ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. با زندگی در این شهر به‌راحتی به چندین شهر ایتالیا ازجمله تورین، میلان، ورونا، ونیز و تریسته می‌توانید سفر کنید. به‌طورکلی، می‌توان گفت کیفیت زندگی در شهر برگامو در سطح مطلوبی قرار دارد. درادامه، سطح کیفیت زندگی در شاخص‌های مختلف را می‌خوانید. این داده‌ها از وبگاه Numbeo در می۲۰۲۱ استخراج شده است.

  • شاخص قدرت خرید: پایین
  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص خدمات بهداشتی: بالا
  • شاخص اقلیمی: بسیار بالا
  • شاخص هزینه‌های زندگی: متوسط
  • شاخص نسبت قیمت ملک به درآمد: متوسط
  • شاخص زمان ترافیک: پایین
  • شاخص آلودگی هوا: متوسط

دانشگاه‌های شهر برگامو ایتالیا

دانشگاه دولتی برگامو دانشگاه اصلی شهر برگامو محسوب می‌شود. این دانشگاه سال ۱۹۶۸ تأسیس شد و یکی از دانشگاه‌های قدیمی و معتبر ایتالیا محسوب می‌شود.

دانشگاه برگامو

دانشگاه برگامو

دانشگاه برگامو (University of Bergamo – UniBg) در شهر کوچک برگامو واقع است. این دانشگاه هشت دانشکده دارد و درحا‌ل‌حاضر، میزبان بیش از شانزده‌هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است. هشت دانشکدۀ دانشگاه برگامو از‌این‌قرارند: دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ مهندسی و علوم کاربردی، دانشکدۀ مدیریت و مهندسی اطلاعات، دانشکدۀ فلسفه و ارتباطات، دانشکدۀ زبان و ادبیات، دانشکدۀ اقتصاد، دانشکدۀ مدیریت و دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی.

هزینه زندگی در شهر برگامو ایتالیا

همان‌طورکه می‌دانید، هزینه‌های زندگی بسته به سبک زندگی هر فرد متغیر است. به‌طورکلی، هزینه زندگی در شهر برگامو از هزینۀ زندگی در شهرهای بزرگ ایتالیا، مانند میلان ارزان‌تر ارزیابی می‌شود. درادامه، جزئیات میانگین هزینه‌های اصلی زندگی در شهر برگامو در سال ۲۰۲۱ را شرح داده‌ایم. این اطلاعات از جدیدترین داده‌های وبگاه Numbeo در می۲۰۲۱ استخراج شده‌ است.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و موادغذایی از هزینه‌های بسیار مهم زندگی است. در شهر برگامو، هزینۀ خرید غذا در رستورانی ارزان‌قیمت ۱۵ یورو و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۶۰ یورو برای سه کورس غذای دو نفر است. علاوه‌براین، قیمت خرید موادغذایی پرمصرفی نظیر یک لیتر شیر، یک قرص پانصدگرمی نان سفید، یک کیلوگرم برنج سفید‌، دوازده عدد تخم‌مرغ، یک کیلوگرم پنیر محلی، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ و یک کیلوگرم گوشت گاو به‌ترتیب ۱.۰۸، ۱.۸۹، ۲.۱۰، ۳.۴۶، ۱۳.۸۶، ۸.۲۵ و ۱۸ یورو تخمین زده می‌شود. همچنین، هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۱.۹۱ و ۱.۸۱ و ۲.۰۷ یورو و هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز نیز به‌ترتیب ۲.۲۰ و ۱.۶۳ و ۱.۳۱ یورو قیمت دارند.

هزینۀ حمل‌و‌‌نقل

هزینۀ حمل‌و‌نقل نیز یکی دیگر از هزینه‌های مهم زندگی محسوب می‌شود. در شهر برگامو، قیمت بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌و‌نقل داخلی به‌ترتیب ۱.۵۰ و ۴۰ یوروست. افزون‌براین، مبلغ ورودی تاکسی ۸ یورو و کرایه ۲ یورو به‌ازای هر کیلومتر و هزینۀ هر ساعت انتظار تاکسی ۲۵ یورو برآورد می‌شود. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در برگامو ۱.۵۳ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

هزینۀ مسکن مهم‌ترین هزینۀ زندگی به‌حساب می‌آید که بسته به محل زندگی و متراژ خانه متغیر است. به‌طورکلی، هزینۀ اجارۀ مسکن در شهر برگامو در‌مقایسه‌با شهرهای بزرگ ایتالیا، مانند میلان بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۶۰۰ یورو و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۴۵۰ یورو در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۰۳۷.۵۰ یورو و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۷۲۵ یورو تخمین زده می‌شود.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان بستگی دارد. در شهر برگامو ایتالیا، بهای قبوض آب، برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی و حمل زباله برای آپارتمان ۸۵متری ۱۵۷.۸۲ یورو و هزینۀ اینترنت ADSL یا کابلی با حداقل سرعت شصت مگابیت‌بر‌ثانیۀ نامحدود ۲۸.۲۲ یورو در ماه است.



منابع: