مشاغل ابتدایی یا مشاغل سطح پایین (Entry-Level Jobs) معمولاً به مشاغلی گفته می‌شود که برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های خاص طراحی تعیین می‌شود و به تجربۀ قبلی در آن زمینه نیاز ندارد. برخی از این مشاغل آموزش‌های لازم را حین کار ارائه می‌دهد. مشاغل ابتدایی ویژۀ فارغ‌التحصیلان دبیرستان یا کالج بیشتر پاره‌وقت و در‌مقایسه‌با مشاغل ابتدایی مخصوص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و تمام‌وقت دستمزدش کمتر است. گفتنی است مشاغل ابتدایی خاص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی غالباً به مهارت و دانش یا تجربه نیاز دارد.

اگرچه تاکنون درحدود ۴۰درصد از مردم کانادا توانسته‌اند دُز اول واکسن کرونا را تزریق کنند، هنوز امکان اشتغال در مشاغلی مانند گردشگری و مهمانداری وجود ندارد. مشاغل ابتدایی در حوزۀ خدمات ضروری دوره‌ای بسیار مهم برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به‌منظور کسب تجربه و پُربارکردن رزومه به‌حساب می‌آید؛ خصوصاً در دوره‌ای که کرونا بسیاری از مشاغل تابستانه را تحت‌‌تأثیر خود قرار داده‌، بهتر است مشاغل ابتدایی در خدمات ضروری را بشناسیم تا بتوانیم موفق‌تر عمل کنیم.

قبل از ارسال کاور لتر و رزومۀ آنلاین به کارفرمایان، بهتر است رزومه‌تان را طبق استانداردها بنویسید تا احتمال پذیرفته‌شدنتان افزایش یابد. در مطلب نکات یافتن شغل در کرونا، به نکته‌هایی اشاره کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها بختتان را برای پذیرش مشاغل دلخواهتان می‌توانید افزایش دهید. همچنین، به‌دلیل وضعیت کنونی بسیاری از مصاحبه‌های شغلی آنلاین و از‌طریق بسترهایی مانند Zoom برگزار می‌شود؛ پس برای مصاحبۀ شغلی آنلاین (خواه خصوصی، خواه گروهی) باید آماده باشید. در این مقاله، مشاغل ابتدایی در خدمات ضروری در کشور کانادا را معرفی خواهیم کرد که در‌حال‌حاضر امکان اشتغال در آن‌ها وجود دارد.

مشاغل مربوط به حمل‌و‌نقل و تدارکات

حتماً شما نیز تاکنون کالایی را اینترنتی سفارش داده و مقابل درِ منزل تحویل گرفته‌اید. جالب است بدانید شرکت‌هایی نظیر آمازون به‌دلیل افزایش بی‌سابقۀ تقاضا در دورۀ کرونا به استخدام بیشتر کارکنان انبار و رانندگان روی آورده‌اند. در کانادا، کارشناسان تخمین زده‌اند حداکثر ۱،۱۰۰ شغل جدید در حوزۀ مربوط به حمل‌و‌نقل و تدارکات ایجاد شده است.

مشاغل مربوط به مراقبت‌های فردی و خدمات اجتماعی

با ماندن افراد در خانه، نیاز به کارگران پشتیبانی و مراقبان، به‌ویژه برای قشر آسیب‌پذیر بسیار افزایش یافته و در بسیاری از آن‌ها، نیاز به تجربه جزو شرایط کار ذکر نشده است. درحال‌حاضر، حدوداً ۹۰۰ شغل در حوزۀ مراقبت‌های فردی و خدمات اجتماعی در کانادا ایجاد شده است.

مشاغل مربوط به خدمات غذایی

در دوران همه‌گیری کرونا، بسیاری از رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها به تحویل غذا در محل و ارائۀ خدمات متنوعی چون پخت‌وپز و ارسال غذا با دستورالعمل‌های بهداشتی روی آورده‌اند. تخمین زده می‌شود در حوزۀ خدمات غذا در کانادا حدوداً ۸۰۰ شغل ایجاد شده است.

مشاغل مربوط به تعمیر و ساخت‌و‌ساز

کرونا مشاغل و زندگی افراد را با مشکل مواجه کرده است؛ اما تعمیر و ساخت‌و‌ساز متوقف نشده و نیاز روز‌افزون به این مشاغل بیشتر شده است. درحال‌حاضر، حدوداً ۸۰۰ شغل جدید در حوزۀ تعمیر و ساخت‌و‌ساز در کانادا ایجاد شده است. ناگفته نماند مشاغل مربوط به تعمیر و ساخت‌و‌ساز به یادگیری مهارت‌های خاصی منتهی می‌شود که رزومۀ افراد را پُربار می‌کند.

مشاغل مربوط به ساخت و تولید

ساخت و تولید محصول نیز در دورۀ شیوع کرونا روندی صعودی تجربه کرده و نیاز فراوان به تولید محصولات متنوع باعث شده است حداکثر ۷۰۰ شغل جدید در این حوزه در کانادا ایجاد شود.

مشاغل مربوط به مراقبت‌های بهداشتی

ایجاد ۶۰۰ شغل جدید در حوزۀ مراقبت‌های بهداشتی در کانادا نشان‌دهندۀ افزایش ارائۀ خدمات بهداشتی در محل و از زمینه‌های رشد سلامت به‌حساب می‌آید. طیف مشاغل مراقبت‌های بهداشتی از پرستار و فیزیوتراپیست تا دستیار داروخانه و دستیار دام‌پزشکی را شامل می‌شود.

مشاغل مربوط به عمده‌فروشی و خُرده‌فروشی

به‌لطف دستورالعمل‌های دقیق اجراشده در کانادا، بسیاری از فروشگاه‌ها باز شده‌اند و این موضوع از نیاز مبرم مردم به فروشگاه‌ها حکایت می‌کند. فروشگاه‌های عمده‌فروشی و خُرده‌فروشی یکی دیگر از مشاغلی است که با شیوع کرونا رونق گرفته و حدود ۵۰۰ شغل جدید این حیطه ایجاد شده است.

مشاغل مربوط به کشاورزی و پرورش غذا

در هر شرایطی این کشاورزان و پرورش‌دهندگان غذا هستند که نیازهای غذایی اقشار مختلف مردم را تأمین می‌کنند. صنعت کشاورزی در کانادا صنعت پر‌رونقی است و در دورۀ همه‌گیری کرونا، در این کشور حدود ۵۰۰ شغل جدید در حوزۀ کشاورزی و پرورش غذا ایجاد شده است.

در انتهای مطلب، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به این لینک و مشاهدۀ وبگاه مشاغل ابتدایی در خدمات ضروری در کشور کانادا، بختتان را برای یافتن شغل مناسب امتحان کنید.

منبع: