تمام دانشجویان، به‌ویژه دانشجویان بین‌المللی، در طول تحصیل اضطراب زیادی متحمل می‌شوند. یکی از مشکلات مهم دانشجویان، مشکلات مالی است. مدیریت بودجه و صرفه‌جویی به آنان در تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی می‌تواند کمک کند؛ اما شاید این تنها راه نجات نباشد. برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر، امکان انجام کار پاره‌وقت دانشجویی وجود دارد که به آنان در تأمین هزینه‌ها می‌تواند کمک کند. بسیاری از شغل‌های دانشجویی در دنیا پاره‌وقت و انعطاف‌پذیرند؛ ولی در این مقاله، تعدادی از کارهای دانشجویی محبوب برای دانشجویان بین المللی را معرفی خواهیم کرد.

تدریس خصوصی یا دستیاری تدریس (TA)

با تدریس خصوصی دانشتان را با افراد دیگر به‌اشتراک بگذارید و به آنان در یادگیری زمینه‌هایی که می‌دانید، کمک کنید. این کار دانشجویی درآمد راضی‌کننده‌ای می‌تواند برایتان داشته باشد و علاوه‌برآن، یکی از کارهای دانشجویی محبوب برای دانشجویان بین المللی سراسر جهان به‌شمار می‌رود. در این کار زمان مدنظر برای تدریس را خودتان می‌توانید تعیین کنید و با کار روی مهارت‌هایتان، دانشتان را گسترش دهید.

پرستاری از کودکان

پرستاری از کودکان

یکی از کارهای دانشجویی محبوب برای دانشجویان بین المللی، پرستاری از کودکان است. این شغل ساعت کاری منعطف و درآمد مناسبی دارد. همچنین، با آن مهارت‌های ارتباطی‌تان را می‌توانید تقویت کنید و به فردی معتمد و منظم تبدیل شوید. یافتن موقعیت‌های کاری پرستاری از کودکان بسیار راحت است؛ به‌ویژه اگر در شهرهای دانشجویی یا بزرگ زندگی کنید. علاوه‌براین، حین انجام کار می‌توانید مهارت‌های زبانی‌تان را تقویت کنید.

تکمیل پرسش‌نامه‌های آنلاین

اگر به شغل پاره‌وقتی نیازی ندارید که در رزومه‌تان تأثیرگذار باشد، ازطریق تکمیل پرسشنامه‌های آنلاین نیز می‌توانید درآمد کسب کنید. برای این کار فقط باید کامپیوتر یا تبلت و اینترنتی با سرعت مطلوب داشته باشید. فرصت‌های زیادی برای کار تکمیل پرسشنامه وجود دارد؛ اما درآمد آن ثابت نیست. بااین‌حال، به این کار به‌عنوان شغلی موقت برای تأمین نیازهای مالی فوری‌تان می‌توانید نگاه کنید.

پیش‌خدمت رستوران

این شغل نیز یکی از کارهای دانشجویی محبوب برای دانشجویان بین المللی است؛ به‌ویژه برای افرادی که به معاشرت و ارتباط برقرارکردن با افراد دیگر و تحرک زیاد علاقه دارند. ممکن است سرتان در ساعت‌های کاری‌تان بسیار شلوغ شود؛ ولی با هماهنگ‌کردن نوبت‌های کاری و برنامۀ شخصی‌تان، شب‌ها یا در روزهای آخر هفته می‌توانید مشغول کار شوید و بقیۀ ساعت‌های هفته را صرف تحصیل و امور شخصی‌تان کنید.

پیک دوچرخه

اگر در شهرهای بزرگ دوستدار دوچرخه‌سواران، مانند پاریس یا لیل فرانسه تحصیل کنید، همیشه موقعیت کاری به‌عنوان پیک دوچرخه یا هر وسیلۀ نقلیۀ دیگری را می‌توانید پیدا کنید. این شغل ساعت کاری بسیار منعطفی دارد و کار‌کردن به‌عنوان پیک می‌تواند باعث تحرک و سلامتی بیشتر شود.

خرید نامحسوس (Mystery Shopping)

خرید نامحسوس به روشی گفته می‌شود که سازمان‌های تحقیقاتی یا شرکت‌ها آن را برای بررسی کیفیت محصولات و رعایت مقررات فروش و حقوق مشتریان و جمع‌آوری اطلاعات انجام می‌دهند. اگر به این کار مشغول شوید، با خرید یا غذاخوردن در رستوران‌ها می‌توانید درآمد کسب کنید. برای انجام این کار به فروشگاه‌های خاص باید بروید و محصولی بخرید و سپس دربارۀ تجربۀ خریدتان به کارفرما گزارش دهید. برای این کار به شما بودجه‌ای برای خرید محصولات و دستمزدی برای انجام کار تعلق می‌گیرد و ساعت کاری‌تان کاملاً منعطف و طبق خواستۀ خودتان است.



منبع: