بسیاری از دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در کانادا و دیگر کشورهای جهان به‌دنبال یادگیری زبان‌های جدیدند. یادگیری زبان‌های جدید کمک می‌کند با افراد بومی منطقه‌ای که به آن سفر یا مهاجرت کرده‌اید، بهتر ارتباط برقرار کنید و کیفیت تجربۀ زندگی و تحصیل و کار خارج از کشور را بهبود ببخشید؛ اما انتخاب بهترین و پرکاربردترین زبان برای یادگیری ممکن است کار دشواری باشد. هنگام انتخاب بهترین زبان برای یادگیری، مهم است به علاقۀ شخصی و هدف‌های مسافرتی و تحصیلی و شغلی‌تان توجه کنید. در این مقاله، تعدادی از بهترین زبان های دنیا برای یادگیری در سال ۲۰۲۱ را معرفی خواهیم کرد.

زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی تقریباً همیشه در فهرست بهترین زبان های دنیا برای یادگیری جای دارد. درحال‌حاضر، حدود ۴۰۰میلیون نفر در دنیا به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. علاوه‌براین، اسپانیایی زبان رسمی بیش از ۲۰ کشور و زبان دوم غیررسمی ایالات ‌متحدۀ آمریکاست. محتوای آنلاین بسیار زیادی برای یادگیری زبان اسپانیایی وجود دارد؛ بنابراین، یادگیری این زبان بدون شرکت در کلاس‌های حضوری نیز ممکن است. همچنین، برای تمرین اسپانیایی فیلم‌ها و سریال‌های اسپانیایی‌زبان را می‌توانید تماشا کنید. از کشورهای مشهور برای یادگیری زبان اسپانیایی می‌توان به کاستاریکا و گواتمالا و مکزیک اشاره کرد.

زبان چینی

زبان چینی

در دنیا حدود ۱.۲میلیارد نفر به زبان چینی صحبت می‌کنند و این موضوع زبان چینی را به پُرگویش‌ترین زبان دنیا تبدیل کرده است؛ به‌همین‌دلیل، زبان چینی نیز در فهرست بهترین زبان های دنیا برای یادگیری قرار می‌گیرد. زبان چینی لهجه‌های مختلفی دارد، اما برای تمام آن‌ها از یک سیستم نوشتاری استفاده می‌شود؛ ازاین‌رو، یادگیری یکی از لهجه‌ها به شما در ارتباط برقرارکردن نوشتاری با افراد چینی‌زبان با لهجه‌های مختلف کمک می‌کند. اغلب از زبان چینی به‌عنوان یکی از زبان‌های دشوار برای یادگیری نام برده می‌شود؛ بنابراین؛ مهم است برنامۀ آموزشی مناسب با تمرین زیاد را انتخاب کنید. با افزایش اهمیت زبان چینی در دنیای کسب‌وکارها و پراکندگی جمعیت افراد چینی‌زبان در دنیا، می‌توانید مطمئن باشید تلاش‌هایتان برای یادگیری این زبان بیهوده نخواهد بود. از کشورهای مشهور برای یادگیری زبان چینی می‌توان چین و تایوان و سنگاپور را نام برد.

زبان فرانسوی

زبان فرانسوی پس از زبان انگلیسی، دومین زبان دنیا با بیشترین تعداد دانشجو به‌شمار می‌رود؛ چراکه فرانسوی زبان رسمی ۲۹ کشور دنیا، ازجمله فرانسه و کاناداست. زبان فرانسوی به زبان‌های اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی مرتبط است و اگر قصد دارید فردی چندزبانه باشید، با یادگرفتن این زبان راه یادگیری زبان‌های دیگر را می‌توانید بسیار هموار کنید. از کشورهای مشهور برای یادگیری زبان فرانسوی می‌توان به فرانسه و کانادا و سوئیس اشاره کرد.

زبان عربی

عربی زبانی بسیار زیباست؛ اما یادگیری آن برای بسیاری از افراد، به‌ویژه افراد انگلیسی‌زبان، شاید دشوار باشد. بخش زیادی از این دشواری به تفاوت زبان عربی در کشورهای مختلف مرتبط است. بااین‌حال، بیشترِ برنامه‌های آموزش زبان عربی شکل استاندارد مدرن عربی (Modern Standard Arabic – MSA) را آموزش می‌دهند. این نسخۀ استاندارد زبان عربی در تمام مدرسه‌های عرب‌زبان دنیا آموزش داده می‌شود و کمک می‌کند با افراد عرب‌زبان تقریباً تمام دنیا ارتباط برقرار کنید. همچنین، از این گونۀ زبان عربی در دولت‌ها و کسب‌وکارها و روزنامه‌های عربی استفاده می‌شود. از کشورهای مشهور برای یادگیری زبان عربی می‌توان به مصر و اردن و مراکش اشاره کرد.

زبان روسی

زبان روسی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل است و دولت ایالات‌ متحدۀ آمریکا از این زبان به‌عنوان یکی از زبان‌های مهم یاد می‌کند. اگر به کار در آژانس‌های دولت علاقه‌مندید، یادگیری زبان روسی برایتان مزیت بزرگی می‌تواند محسوب شود. همچنین، زبان روسی یکی از زبان‌های پرکاربرد در اروپا و خارج از آن به‌شمار می‌رود و در بسیاری از کشورهای شوروی سابق، مانند اوکراین و گرجستان و تاجیکستان کاربرد دارد. ازآنجاکه تعداد وبگاه‌های زبان روسی بسیار زیاد است، از منابع آنلاین متعددی برای یادگیری این زبان می‌توانید استفاده کنید. از کشورهای مشهور برای یادگیری زبان روسی می‌توان روسیه و بلاروس و اوکراین را نام برد.

زبان آلمانی

زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی کمی دشوار به‌نظر می‌رسد؛ اما ازآنجاکه این زبان با انگلیسی هم‌خانواده است، یادگیری‌اش برای افرادی که انگلیسی می‌دانند، کمی آسان‌تر است. زبان آلمانی به‌جز آلمان در کشورهایی مانند اتریش و سوئیس به‌کار برده می‌شود. پیش از جنگ جهانی اول، این زبان به‌عنوان زبان علم شناخته می‌شده است. اگرچه اکنون انگلیسی جایگاه زبان علم را از آن ربوده است، زبان آلمانی همچنان به‌عنوان زبانی با تاریخچۀ غنی در علم و ادبیات دانشگاهی شناخته می‌شود و از بهترین زبان های دنیا برای یادگیری به‌شمار می‌رود. از کشورهای مشهور برای یادگیری زبان آلمانی می‌توان به آلمان و اتریش اشاره کرد.

زبان پرتغالی

زبان پرتغالی ششمین زبان پُرگویش دنیا به‌حساب می‌آید و حدود ۲۵۰میلیون نفر در دنیا به این زبان صحبت می‌کنند. این زبان به‌جز برزیل و پرتغال در بعضی از کشورهای آفریقایی، مانند آنگولا و گینۀ بیسائو و کیپ‌وِرد کاربرد دارد. یادگیری زبان پرتغالی به علاقه‌مندانِ هنر توصیه می‌شود؛ چراکه تعداد زیادی از ژانرهای موسیقی از برزیل برخاسته‌اند و زبان مادری نویسندگانی همچون پائولو کوئیلو و ژوزه ساراماگو، پرتغالی بوده است. از کشورهای مشهور برای یادگیری زبان پرتغالی می‌توان پرتغال و برزیل را نام برد.

زبان ژاپنی

زبان ژاپنی

زبان ژاپنی تقریباً فقط در ژاپن کاربرد دارد؛ اما افراد برای یادگیری این زبان دلایل زیادی دارند. یکی از این دلایل مشکلات شیرین یادگیری زبان یادشده است. زبان ژاپنی سه سیستم نوشتاری و قواعد دستوری پیچیده دارد و ازنظر زبان‌شناسی، تقریباً به هیچ زبان دیگری در دنیا مرتبط نیست؛ به‌همین‌دلیل، یکی از زبان‌های بسیار دشوار برای یادگیری است. ناگفته نماند ژاپن به‌خاطر تاریخ غنی و منحصربه‌فردش مقصدی محبوب برای گردشگران است و یادگیری زبان ژاپنی به شما در درک هنر و تاریخ این کشور می‌تواند کمک کند.

زبان ترکی

زبان ترکی در دپارتمان US State به‌عنوان یکی از زبان‌های مهم معرفی می‌شود و زبان مادری حدود ۷۵میلیون نفر و زبان دوم جمعیتی بیش از ۱۵میلیون نفر است؛ اما معمولاً در فهرست بهترین زبان های دنیا برای یادگیری قرار نمی‌گیرد. بااین‌حال در سال‌های اخیر، ترکیه نقش مهمی در سیاست‌های بین‌المللی ایفا و در بخش‌های دیگر نیز رشد سریع و فراوانی تجربه کرده است.

زبان انگلیسی

انگلیسی دومین زبان مشهور دنیاست و حدود ۱.۴میلیارد نفر در جهان به این زبان صحبت می‌کنند. به‌طورمیانگین از هر پنج نفر در دنیا، یک نفر تاحدودی زبان انگلیسی می‌داند؛ بنابراین، حتی اگر به زبان مادری کشوری که به آن سفر کرده‌اید مسلط نباشید، با استفاده از زبان انگلیسی با دیگران می‌توانید ارتباط برقرار کنید. برای یادگیری این زبان از تعداد زیادی از کتاب‌ها، بازی‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی‌زبان می‌توانید کمک بگیرید.



منبع: