شهر فرارا ایتالیا (Ferrara) شهر و کمونی در ناحیۀ امیلیا‌رومانیا در شمال ایتالیا و مرکز استان فراراست. این شهر در ۴۴کیلومتری شمال‌شرقی بولونیا و کنار کانال پو دی وولانو قرار دارد. شهر زیبای فرارا از خیابان‌هایی عریض و بناهایی قدیمی متعلق به دورۀ رنسانس بهره می‌برد و به‌دلیل زیبایی و اهمیت فرهنگی‌اش، در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته است. همچنین، دانشگاه فرارا، از دانشگاه‌های قدیمی و معتبر ایتالیا، در این شهر قرار دارد. اگر به تحصیل در ایتالیا و زندگی در شهری کوچک و زیبا در این کشور علاقه‌مندید، به زندگی و تحصیل در شهر فرارا نیز می‌توانید فکر کنید.

مساحت و جمعیت شهر فرارا

مساحت شهر فرارا ایتالیا تقریباً ۴۰۴.۳۶ کیلومترمربع است و براساس سرشماری سال ۲۰۱۶، درحدود ۱۳۲هزار نفر در این شهر ساکن‌اند. گفتنی است تراکم جمعیت در این شهر کوچک حدود ۳۳۰ نفر در هر کیلومترمربع است.

وضعیت آب‌وهوایی شهر فرارا ایتالیا

وضعیت آب‌وهوایی شهر فرارا ایتالیا

آب‌وهوای شهر فرارا ایتالیا در تابستان‌ها گرم و مرطوب و صاف و در زمستان‌ها بسیار سرد و نیمه‌ابری است. در طول سال، میانگین دمای هوا در این شهر از منفی ۱ تا ۳۱ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از منفی ۵ یا بیشتر از ۳۵ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به فرارا و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اواخر ژوئن تا اواخر اوت است. فصل گرم شهر فرارا ۳.۲ ماه، یعنی از ۵ژوئن تا ۱۲سپتامبر، طول می‌کشد و میانگین دما در این دوره بیش از ۲۶ درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز ۳.۲ ماه، یعنی از ۲۱نوامبر تا ۲۷فوریه است و میانگین دما در این بازۀ زمانی به کمتر از ۱۱ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.

کیفیت زندگی در شهر فرارا

زندگی و کار در شهر فرارا پایدار و بسیار لذت‌بخش است. بناهای قدیمی و زیبای این شهر همراه با خیابان‌های عریض و سرسبزش آن را به مکانی با هارمونی تحسین‌برانگیز و زیبا برای زندگی تبدیل کرده است. به‌طورکلی، می‌توان گفت کیفیت زندگی در شهر فرارا در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. درادامه، سطح کیفیت زندگی در شاخص‌های مختلف را می‌خوانید. این داده‌ها از وبگاه Numbeo در مارس۲۰۲۱ استخراج شده است.

  • شاخص قدرت خرید: متوسط
  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص خدمات بهداشتی: بالا
  • شاخص اقلیمی: بسیار بالا
  • شاخص هزینه‌های زندگی: متوسط
  • شاخص نسبت قیمت ملک به درآمد: پایین
  • شاخص زمان ترافیک: بسیار بالا
  • شاخص آلودگی هوا: متوسط

دانشگاه‌های شهر فرارا ایتالیا

دانشگاه فرارا دانشگاه اصلی شهر فرارا محسوب می‌شود که در منطقۀ امیلیا‌رومانیا در شمال ایتالیا قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۳۹۱م تأسیس شده و ازاین‌رو، یکی از دانشگاه‌های بسیار قدیمی و معتبر ایتالیا به‌شمار می‌رود.

دانشگاه فرارا

دانشگاه فرارا (University of Ferrara – Unife) در شهر کوچک فرارا واقع است. این دانشگاه ۱۲ دپارتمان و ۴۷ مرکز آموزشی دارد و امروزه، حدود ۱۶هزار دانشجو در ۵۰ رشتۀ تحصیلی مختلف در آن به تحصیل مشغول‌اند. همچنین، پژوهش در دانشگاه فرارا اهمیت بسیار زیادی دارد؛ به‌طوری‌که این دانشگاه همواره در فهرست دانشگاه‌های برتر ایتالیا درزمینۀ پژوهش قرار می‌گیرد. دپارتمان‌های دانشگاه فرارا عبارت‌اند از: معماری، اقتصاد و مدیریت، فیزیک و علوم زمین، حقوق، مهندسی، ریاضی و علوم کامپیوتر، علوم انسانی، پزشکی و داروسازی.

هزینه زندگی در شهر فرارا ایتالیا

هزینه زندگی در شهر فرارا ایتالیا

مسلماً هزینه‌های زندگی افراد با سبک‌های زندگی‌ گوناگون متفاوت است. به‌طورکلی، هزینه زندگی در شهر فرارا از هزینۀ زندگی در شهرهای بزرگ‌تر ایتالیا مانند رُم کمتر ارزیابی می‌شود. درادامه، جزئیات میانگین هزینه‌های اصلی زندگی در شهر فرارا در سال ۲۰۲۱ را شرح داده‌ایم. این اطلاعات از جدیدترین داده‌های وبگاه Numbeo در آوریل۲۰۲۱ استخراج شده‌ است.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و موادغذایی از هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. در شهر فرارا، هزینۀ غذا در رستورانی ارزان‌قیمت ۱۳ یورو و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۵۵ یورو برای سه کورس غذای دو نفر است. علاوه‌براین، قیمت خرید موادغذایی پرمصرفی نظیر یک لیتر شیر، یک قرص پانصدگرمی نان سفید، یک کیلوگرم برنج سفید‌، دوازده عدد تخم‌مرغ، یک کیلوگرم پنیر محلی، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ و یک کیلوگرم گوشت گاو به‌ترتیب ۱.۲۳، ۱.۶۴، ۲، ۲.۹۰، ۱۶، ۶ و ۱۵ یورو تخمین زده می‌شود. همچنین، هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۱.۵۰ و ۱.۵۰ و ۱.۷۵ یورو و هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز نیز به‌ترتیب ۲ و ۱.۲۵ و ۱ یورو قیمت دارند.

هزینۀ حمل‌و‌‌نقل

هزینۀ حمل‌و‌نقل نیز یکی دیگر از هزینه‌های مهم به‌حساب می‌آید. بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌و‌نقل داخلی در شهر فرارا به‌ترتیب حدود ۱.۵۰ و ۳۰ یورو قیمت دارد. افزون‌براین، مبلغ ورودی تاکسی ۴.۱۰ یورو و کرایه حدود یک یورو به‌ازای هر کیلومتر و هزینۀ هر ساعت انتظار تاکسی حدود ۲۵ یورو است. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در فرارا حدود ۱.۴۸ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

هزینۀ مسکن مهم‌ترین هزینۀ مربوط به زندگی است که باتوجه‌به محل زندگی و متراژ خانه، متغیر است. هزینۀ اجارۀ مسکن در شهر فرارا در‌مقایسه‌با شهرهای بزرگ ایتالیا مقرون‌به‌صرفه‌تر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۵۷۵ یورو و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۴۱۲ یورو در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۰۰۰ یورو و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۷۱۶.۶۷ یورو برآورد می‌شود.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز بسته به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان، متفاوت است. در شهر فرارا ایتالیا، بهای قبوض آب، برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی و حمل زباله برای آپارتمان ۸۵متری حدود ۱۵۰ یورو و هزینۀ اینترنت ADSL یا کابلی با حداقل سرعت شصت مگابیت‌بر‌ثانیۀ نامحدود ۲۹.۱۷ یورو در ماه است.



منابع: