دانشگاه آلفونسو سی ال سابیو اولین دانشگاه خصوصی اسپانیاست که سال ۱۹۹۳ در شهر مادرید تأسیس شد. هم‌اکنون، این دانشگاه میزبان حدود ۸،۵۰۰ نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است. ۲۵درصد از دانشجویان دانشگاه آلفونسو سی ال سابیو را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند و همۀ دانشجویان به‌عنوان دانشجوی مهمان در ۱۵۰ دانشگاه طرف قرارداد می‌توانند تحصیل کنند. سال ۲۰۱۹، این دانشگاه برنامه‌ای پنج‌ساله برای گسترش بخش آموزش خود اعلام کرد که ارزشش بیش از یک‌میلیارد یورو برآورد می‌شود. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در اسپانیا، این دانشگاه را معرفی می‌کنیم.

رشته‌های دانشگاه آلفونسو سی ال سابیو

برخی از دوره‌های دانشگاه عبارت‌اند از: دورۀ دندان‌پزشکی، دورۀ علوم دام‌پزشکی، دورۀ فیزیوتراپی، دورۀ هوش کسب‌وکار، دورۀ داروسازی، دورۀ زیست‌فناوری، دورۀ زیست‌پزشکی، دورۀ روان‌شناسی، دورۀ مهندسی ریاضی، دورۀ مهندسی هوافضا، دورۀ مدیریت کسب‌وکار و دورۀ روابط بین‌الملل.

ازجمله رشته‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد می‌توان به این‌ها اشاره کرد: کارشناسی ارشد ارتودونسی، کارشناسی ارشد ایمپلنت، کارشناسی ارشد دندان‌پزشکی کودکان، کارشناسی ارشد فیزیوتراپی ورزشی، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا، کارشناسی ارشد روان‌شناسی، کارشناسی ارشد آهنگسازی فیلم و کارشناسی ارشد رهبری ارکستر.

شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه آلفونسو سی ال سابیو

شهریۀ دانشگاه آلفونسو سی ال سابیو بسته به رشته‌های مختلف متفاوت است. برای مثال، شهریۀ سالانۀ تحصیل در رشتۀ پزشکی ۲۰،۰۰۰ یورو، رشتۀ دندان‌پزشکی ۱۷،۵۰۰ یورو، رشتۀ دام‌پزشکی ۱۵،۰۰۰ یورو و رشتۀ مدیریت کسب‌وکار ۹،۰۰۰ یوروست. این دانشگاه اسکالرشیپ‌هایی به دانشجویان واجدشرایط اعطا می‌کند. برای مثال، اگر جزو اولین افراد ثبت‌نام‌کننده در رشته‌ای باشید‌،‌ دانشگاه ۵۰درصد از شهریه را به شما برمی‌گرداند یا اگر جزو دانشجویان برتر دوره‌تان باشید، از پرداخت ۷۵درصد از شهریه در تمام طول تحصیل معاف می‌شوید. شایان ذکر است این دانشگاه اسکالرشیپی نیز برای ورزش‌کاران حرفه‌ای در نظر گرفته است.

هزینۀ زندگی در مادرید

هزینۀ زندگی در مادرید

هزینۀ زندگی در شهر مادرید برای هر نفر صرف‌نظر از اجارۀ مسکن، حدود ۶۹۰ یورو در ماه است. اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۸۹۰ یورو و اجارۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۶۶۵ یورو در ماه برآورد می‌شود. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر به ۱،۶۰۰ یورو و اجارۀ ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر به ۱،۱۰۰ یورو می‌رسد. گفتنی است بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط به ۱۳۳ یورو و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه به ۴۱ یورو در ماه می‌رسد. علاوه‌براین، برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۱.۵ و ۵۵ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۲ یورو و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر ۵۰ یورو برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی عبارت است از: یک لیتر شیر ۰.۸ یورو، دوازده عدد تخم‌مرغ ۲ یورو، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۷ یورو، یک کیلوگرم گوشت ۱۱ یورو، یک کیلوگرم موز ۲ یورو، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۲ یورو، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۱ یورو و یک کیلوگرم پیاز ۱.۲ یورو.

منبع: