کالج سستار کانادا (Cestar College) یکی از کالج‌های خصوصی معتبر است که در تورنتوِ استان انتاریو قرار دارد. این کالج سال ۲۰۰۵ تأسیس شد و درحال‌حاضر، عضو انجمن‌های کالج‌های شغلی انتاریو (Career Colleges Ontario) و انجمن ملی کالج‌های شغلی (National Association of Career Colleges) است‌. کالج سستار کانادا به «کالج بهداشت و فناوری» نیز مشهور است و با کالج لمبتون در تورنتو همکاری تنگاتنگی دارد و رشته‌های پردیس کالج لمبتون در شهر تورنتو با مجوز معتبر این کالج برگزار می‌شود. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، دربارۀ کالج سستار کانادا بیشتر سخن خواهیم گفت.

رشته‌های کالج سستار

برخی از رشته‌های ارائه‌شده در کالج سستار کانادا ازاین‌قرارند: حقوق (آموزش حقوق و دستیار حقوقی و منشی حقوقی)، تکنولوژی (توسعه‌دهندۀ برنامۀ موبایل و برنامه‌نویسی)، انرژی‌های تجدیدپذیر (توربین‌های بادی و خورشیدی و کارشناس فروش) و زیبایی‌شناسی‌. شایان ذکر است برای پذیرش در رشته‌های یادشده، قبولی در آزمون Wonderlic Admissions Test الزامی است. رشته‌های ارائه‌شده در کالج سستار برای دانشجویان بین‌المللی نیز عبارت‌اند از: دستیاری حقوق، توسعه‌دهندۀ برنامه‌های موبایل، مدیریت مهمانداری، دستیاری دندان‌پزشکی و کارگر پشتیبانی. در‌ادامه، با هر یک از این رشته‌ها آشنا خواهیم شد.

دستیاری حقوق

گواهینامۀ دو‌سالۀ «دستیاری حقوق» ۱،۱۰۰ ساعت آموزش و چهار نیمسال تحصیلی را شامل می‌شود و حداقل نمرۀ موردنیاز برای زبان انگلیسی نمرۀ ۶ آیلتس است. برای شرکت در این دوره، متقاضیان دیپلم معتبر دبیرستان باید داشته باشند. ناگفته نماند پس از فارغ‌التحصیلی، آنان در موقعیت‌های شغلی گوناگونی همچون شرکت‌های حقوقی دولتی (شهرداری و استانی)، دادگاه‌ها، بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی، اداره‌‌ها و سایر مشاغل مرتبط با حقوق می‌توانند مشغول کار شوند.

توسعه‌دهندۀ برنامه‌های موبایل

گواهینامۀ هشت‌ماهۀ «توسعه‌دهندۀ برنامه‌های موبایل» از ۶۴۰ ساعت آموزش و دو نیمسال تحصیلی تشکیل و حداقل نمرۀ موردنیاز برای زبان انگلیسی نمرۀ ۶ آیلتس اعلام شده است. برای شرکت در این دوره نیز، متقاضیان دیپلم معتبر دبیرستان باید ارائه دهند. پس از فارغ‌التحصیلی، آنان در موقعیت‌های شغلی گوناگونی همچون آژانس‌های تبلیغاتی توسعه‌دهندۀ برنامه‌های موبایل، توسعه‌دهندۀ بازی‌های موبایل، توسعه‌دهندۀ نرم‌افزارهای موبایل و سایر مشاغل مرتبط با توسعۀ برنامه‌های موبایل می‌توانند فعالیت کنند.

مدیریت مهمانداری

گواهینامۀ دو‌سالۀ «مدیریت مهمانداری» ۱،۲۰۰ ساعت آموزش و چهار نیمسال تحصیلی را دربر می‌گیرد و حداقل نمرۀ موردنیاز برای زبان انگلیسی نمرۀ ۶ آیلتس است. برای شرکت در این دوره، متقاضیان مدرک معتبر از دانشگاه یا کالج باید داشته باشند. شایان ذکر است پس از فارغ‌التحصیلی، آنان در موقعیت‌های شغلی گوناگونی مانند مدیریت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و مرکزهای همایش، برنامه‌ریزی و مدیریت جلسه‌ها، مدیریت جشنواره‌ها و رویدادها، مدیریت دفاتر گردشگری و سایر مشاغل مرتبط با مهمانداری می‌توانند کار کنند.

دستیاری دندان‌پزشکی

گواهینامۀ «دستیاری دندان‌پزشکی» از ۱،۲۴۵ ساعت آموزش تشکیل شده است که در ۵۲ هفته ارائه می‌شود. برای شرکت در این دوره، متقاضیان باید حداقل هجده‌ سال داشته باشند و در آزمون ورودی این رشته پذیرفته شوند و دیپلم معتبر دبیرستان ارائه دهند. فارغ‌التحصیلان این رشته در زمینه‌های رادیوگرافی و دندان‌پزشکی کاربردی و مراقبت از بیمار مهارت کسب می‌کنند. گواهینامۀ دستیاری دندانپزشکی در دو سطح ارائه می‌شود: در سطح اول، دانشجویان مهارت‌های آماده‌سازی بیمار برای اقدامات دندان‌پزشکی، ثبت اطلاعات بیمار، استرلیزه‌کردن دهان و ابزار دندان‌پزشکی پیش از درمان، انجام دستورالعمل‌های پس از درمان برای بیمار و استرلیزه‌کردن و نگه‌داری از ابزار دندان‌پزشکی را فرا‌می‌گیرند؛ در سطح دوم، دانشجویان مهارت‌های رادیوگرافی دندان، صیقل تاج دندان، سفید‌کردن دندان، استفاده از مواد حساسیت‌زدا، استفاده از فلوراید و سایر وظایف پشتیبانی برای اقدامات مختلف دندان‌پزشکی را می‌آموزند.

کارگر پشتیبانی

گواهینامۀ هفت‌ماهۀ «کارگر پشتیبانی» ۷۰۰ ساعت آموزش را دربر می‌گیرد که در ۲۸ هفته ارائه می‌شود. برای شرکت در این دوره، متقاضیان باید حداقل هجده‌ سال و دیپلم معتبر دبیرستان داشته باشند. افزون‌براین، ارائۀ فرم گواهی سلامت و ایمنی و گواهی عدم‌سوءپیشینه الزامی است. فارغ‌التحصیلان این رشته در زمینه‌های تکنیک‌های مراقبت از بیماران و سالمندان و استراتژی‌های ارتباطی مهارت کسب می‌کنند.

منبع: