کالج کانفدریشن کانادا (Confederation College) کالج هنرهای کاربردی و فناوری است که با بودجۀ دولتی اداره می‌شود و در شهر تاندر بِی (Thunder Bay) استان انتاریو قرار دارد. این کالج سال 1967 آغاز به کار کرد و پردیس‌هایی در مناطق درایدن، فورت فرانسیس، گرین استون، کنورا، ماراتن، سیو لوکوت، واوا و رِد ‌لِیک دارد. کالج کانفدریشن کانادا، تنها کالج دولتی منطقۀ شمال‌غربی انتاریو و از‌جمله کالج‌های ارزان کانادا به‌شمار می‌رود و مساحت تقریبی‌اش ۵۵۰هزار کیلومتر‌مربع برآورده شده است. کالج مذکور رشته‌های متنوعی در مقاطع مختلف دیپلم و گواهینامه و تحصیلات تکمیلی در قالب دوره‌های تمام‌وقت و پاره‌وقت و آنلاین (از راه دور) به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. در این مطلب، دربارۀ کالج کانفدریشن کانادا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

رشته‌های کالج کانفدریشن

رشته‌های کالج کانفدریشن

همان‌طور‌که گفتیم، در پردیس‌های دانشگاهی کالج کانفدریشن رشته‌های متنوعی در مقاطع مختلف دیپلم و گواهینامه و تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شود و دانشجویان در بیشترِ رشته‌های تحصیلی آن هم تمام‌وقت و هم پاره‌وقت می‌توانند تحصیل کنند. شماری از رشته‌های ارائه‌شده در کالج کانفدریشن عبارت‌اند از: اعتیاد و بهداشت روان، تکنسین مهندسی ساخت هواوفضا، اوتیسم و ​​علوم رفتاری، کارآموزی تکنسین خدمات خودرو، هوانوردی (گرایش‌ مدیریت پرواز)، تکنسین هواپیمایی (گرایش‌ تعمیر و نگه‌داری هواپیما)، تجارت و کسب‌وکار (گرایش‌های مبانی تجارت، حسابداری، منابع انسانی و مدیریت بازرگانی)، تکنیک‌های نجاری و نوسازی، مراقبت از کودکان و جوانان، تکنسین مهندسی عمران، پرستاری، برنامه‌نویسی کامپیوتر، آشپزی، دندان‌پزشکی، کارگر پشتیبانی، بازاریابی دیجیتال و تجزیه‌و‌تحلیل بازاریابی، کارآموزی ساخت و نگه‌داری برق، فناوری مهندسی برق، تکنسین مهندسی الکترونیک، تکنسین جنگلداری، تکنسین محیط‌زیست، مهندسی تجارت و مدیریت ایمنی، دیپلم هنر و علوم عمومی، انفورماتیک سلامت، مسئول سوابق بهداشتی، کارآموزی تکنسین تجهیزات سنگین، مدیریت منابع انسانی، مسئول بخش بیمارستان، فناوری اطلاعات، کارآموزی برق صنعتی، فرایندهای تولید صنعتی، تکنسین مهندسی ابزار دقیق، مدیریت تجارت بین‌الملل، دستیار دفتر حقوقی، تکنسین کتابخانه و اطلاعات، تکنسین مهندسی مکانیک، دستیار آزمایشگاه پزشکی، دستیار مطب پزشکی، تکنسین مهندسی معدن، پرستار نفرولوژی، مددکار خدمات اجتماعی، کارآموزی تکنسین کامیون،‌ جوشکاری، بهداشت و ایمنی محل کار.

افزون‌براین، رشته‌های ارائه‌شده برای دانشجویان بین‌المللی در پردیس‌های مختلف کالج کانفدریشن کانادا بدین‌شرح‌اند‌: تکنسین مهندسی ساخت هواوفضا، تکنسین مهندسی ساخت هوافضا، کارآموزی تکنسین خدمات خودرو، هوانوردی (گرایش‌ مدیریت پرواز)، تکنسین هواپیمایی (گرایش‌ تعمیر و نگه‌داری هواپیما)، تجارت و کسب‌وکار (گرایش‌های مبانی تجارت، حسابداری، منابع انسانی و مدیریت بازرگانی)، تکنیک‌های نجاری و نوسازی، مراقبت از کودکان و جوانان، تکنسین مهندسی عمران، پرستاری، برنامه‌نویسی کامپیوتر، آشپزی، دندان‌پزشکی، کارگر پشتیبانی، بازاریابی دیجیتال و تجزیه‌و‌تحلیل بازاریابی، تولید رسانۀ دیجیتال، کارآموزی ساخت و نگه‌داری برق، فناوری مهندسی برق، تکنسین مهندسی الکترونیک، تکنسین جنگلداری، تکنسین محیط‌زیست، مهندسی تجارت و مدیریت ایمنی، دیپلم هنر و علوم عمومی، انفورماتیک سلامت، مسئول سوابق بهداشتی، کارآموزی تکنسین تجهیزات سنگین، مدیریت منابع انسانی، مسئول بخش بیمارستان، فناوری اطلاعات، کارآموزی برق صنعتی، فرایندهای تولید صنعتی، تکنسین مهندسی ابزار دقیق، مدیریت تجارت بین‌الملل، دستیار دفتر حقوقی، تکنسین کتابخانه و اطلاعات، تکنسین مهندسی مکانیک، دستیار آزمایشگاه پزشکی، دستیار مطب پزشکی، تکنسین مهندسی معدن، مددکار خدمات اجتماعی، تکنسین کامیون،‌ جهانگردی و جوش‌کاری. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ رشته‌های ارائه‌شده برای دانشجویان بین‌المللی، این لینک را ببینید.

بورسیه‌های تحصیلی

کالج کانفدریشن کانادا سالانه چهارصدهزار دلار کانادا بورسیۀ تحصیلی در قالب کمک‌هزینه و امتیاز مالی بر‌اساس نیاز مالی و پیشرفت تحصیلی به دانشجویان واجدشرایط اعطا می‌کند. افزون‌براین، بورسیه‌های تحصیلی خارجی بسیار زیادی وجود دارد که علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا و مهاجرت تحصیلی به کانادا برای بهره‌مندی از آن‌ها می‌توانند درخواست دهند. ارزش امتیازهای مالی و گرنت‌ها از هزار تا پنج‌هزار دلار کانادا متغیر است و هر‌کدام با‌توجه‌به قوانین اعطای کمک‌هزینۀ مالی و پس از بررسی وضعیت متقاضیان اعطا می‌شود. برای آشنایی بیشتر با بورسیه‌های تحصیلی خارجی، به این لینک مراجعه کنید.

برنامۀ کمک‌هزینۀ دانشجویی انتاریو (OSAP) یکی دیگر از برنامه‌هایی است که با استفاده از آن هزینه‌های تحصیل در کالج کانفدریشن کانادا را می‌توان تأمین کرد. در‌حال‌حاضر، دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در این کالج برای ملاقات با مشاور مالی این برنامه می‌توانند اقدام کنند. به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ کمک‌هزینه‌های تحصیلی کالج کانفدریشن و دریافت اخبار مربوط به بورسیه‌ها‌، این لینک را مطالعه کنید.

مدارک موردنیاز برای ورود به کالج

مدارک موردنیاز برای ورود به کالج کانفدریشن کانادا بسته به مقطع و رشتۀ مدنظر متقاضیان متفاوت است؛ اما مدارک عمومی مورد‌نیاز برای این کار عبارت‌اند از: ۱. مدرک معتبر زبان انگلیسی (برای بیشترِ رشته‌ها نمرۀ ۶ آیلتس)؛ ۲. نسخۀ اصلی و ترجمه‌شدۀ مدرک معتبر دیپلم دبیرستان و ریزنمره‌ها‌.

هزینه‌های تحصیل و خوابگاه

هزینۀ تحصیل در کالج کانفدریشن کانادا با‌توجه‌به مقطع دلخواه دانشجویان بین‌المللی متغیر است و از شش تا شانزده‌هزار دلار کانادا تخمین زده می‌شود. برای کسب اطلاعات کافی دربارۀ هزینه‌های تحصیل در کالج کنفدریشن کانادا، پیشنهاد می‌کنیم به این لینک سر بزنید. کالج کانفدریشن کانادا دو خوابگاه مجهز به ‌سبک آپارتمان چهارطبقه‌ای برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است. در هر واحد از این آپارتمان‌ها، چهار اتاق‌خواب مجهز به آشپزخانه و هال و تلویزیون LCD وجود دارد. اینترنت، خشک‌شویی، سالن‌های مشترک و باربیکیو نیز ازجمله امکاناتی است که برای این خوابگاه‌ها در نظر گرفته شده. هزینۀ اقامت در خوابگاه کالج کانفدریشن برای نیمسال پاییز‌۲۰۲۱ حدوداً ۷،۱۴۰ دلار کانادا و هزینۀ سه وعدۀ غذایی تقریباً ۲،۲۲۵ دلار کانادا اعلام شده است. به‌منظور آشنایی بیشتر با خوابگاه‌های کالج کانفدریشن کانادا، این لینک را مطالعه کنید.

منبع: