شهر فوجیا ایتالیا (Foggia) در ناحیۀ آپولیا در جنوب ایتالیا قرار دارد و مرکز استان فوجیاست‌. شهر زیبای فوجیا به‌دلیل کشاورزی پررونق در اقتصاد ایتالیا نقش مهمی ایفا می‌کند و انبار غلۀ این کشور و مرکز ارتباطی و صنعتی و بازار اصلی گندم جنوب ایتالیا شناخته می‌شود. دانشگاه فوجیا، یکی از دانشگاه‌های دولتی ایتالیا، نیز در این شهر قرار دارد. در این مطلب، برای علاقه‌مندان به تحصیل در ایتالیا و زندگی در یکی از شهرهای زیبای این کشور، دربارۀ شهر فوجیا ایتالیا بیشتر سخن خواهیم گفت.

مساحت و جمعیت شهر فوجیا

مساحت شهر فوجیا ایتالیا تقریباً ۵۰۷ کیلومترمربع است و براساس سرشماری سال ۲۰۱۳، درحدود ۱۵۳هزار نفر در این شهر ساکن‌اند. گفتنی است تراکم جمعیت در این شهر کوچک حدود ۳۰۰ نفر در هر کیلومترمربع است.

وضعیت آب‌وهوایی شهر فوجیا ایتالیا

آب‌وهوای شهر فوجیا ایتالیا در تابستان‌ها گرم و خشک و صاف و در زمستان‌ها سرد و نیمه‌ابری است. در طول سال، میانگین دمای هوا در این شهر از منفی ۳ تا ۳۳ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از منفی ۱ یا بیشتر از ۳۸ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به فوجیا و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اواسط ژوئن تا اوایل سپتامبر است. این شهر تابستان‌های کوتاه و زمستان‌های بلند دارد. فصل گرم شهر فوجیا ۲.۹ ماه، یعنی از ۱۳ژوئن تا ۹سپتامبر، طول می‌کشد و میانگین دما در این دوره بیش از ۲۹ درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز ۴ ماه، یعنی از ۲۰نوامبر تا ۲۰مارس است و میانگین دما در این بازۀ زمانی به کمتر از ۱۶ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.

دانشگاه‌های شهر فوجیا ایتالیا

دانشگاه‌های شهر فوجیا ایتالیا

دانشگاه فوجیا دانشگاه اصلی شهر فوجیا محسوب می‌شود که در منطقۀ آپولیا در جنوب ایتالیا قرار دارد. این دانشگاه سال ۱۹۹۱ تأسیس شد و از سال ۱۹۹۹، به‌عنوان دانشگاهی کامل شناخته می‌شود. اگرچه کسب اعتبار دانشگاه فوجیا مدت نسبتاً زیادی طول کشیده، در این مدت توانسته است تعداد دانشکده‌هایش را گسترش دهد. همچنین، دانشگاه فوجیا در روزنامۀ ایتالیایی Il Sole 24 Ore بهترین دانشگاه جنوب ایتالیا شناخته شده است.

دانشگاه فوجیا

دانشگاه فوجیا (University of Foggia – Università degli studi di Foggia) در شهر کوچک فوجیا واقع است. این دانشگاه شش دپارتمان دارد و امروزه، حدود ۱۱هزار نفر دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در آن تحصیل می‌کنند. دانشگاه فوجیا درزمینۀ آموزش و پژوهش بسیار پویا و نوآور است و الگوی آموزش در آن براساس توجه به نیاز محلی، پروژه‌های مرتبط با نیازهای محلی، ایجاد فضایی بین‌المللی و گسترش رویداد‌های دانشگاه تعیین شده است. دپارتمان‌های دانشگاه فوجیا عبارت‌اند از: دپارتمان اقتصاد، دپارتمان حقوق، دپارتمان پزشکی، دپارتمان علوم کشاورزی و منابع طبیعی و مهندسی، دپارتمان علوم پزشکی و جراحی و دپارتمان علوم انسانی و ادبیات و آموزش.

هزینه زندگی در شهر فوجیا ایتالیا

هزینه زندگی در شهر فوجیا ایتالیا

هزینه زندگی در شهر فوجیا از هزینۀ زندگی در شهرهای بزرگ‌تر ایتالیا مانند رُم کمتر ارزیابی می‌شود. درادامه، جزئیات میانگین هزینه‌های اصلی زندگی در شهر فوجیا در سال ۲۰۲۱ را شرح داده‌ایم. این اطلاعات از جدیدترین داده‌های وبگاه Numbeo در آوریل۲۰۲۱ استخراج شده‌ است.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و موادغذایی از هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. در شهر فوجیا، هزینۀ غذا در رستورانی ارزان‌قیمت ۱۰ یورو و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۴۰ یورو برای سه کورس غذای دو نفر است. علاوه‌براین، قیمت خرید موادغذایی پرمصرفی نظیر یک لیتر شیر، یک قرص پانصدگرمی نان سفید، یک کیلوگرم برنج سفید‌، دوازده عدد تخم‌مرغ، یک کیلوگرم پنیر محلی، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ و یک کیلوگرم گوشت گاو به‌ترتیب ۱.۰۷، ۰.۸۳، ۱.۵۰، ۱.۴۵، ۱۰، ۷ و ۱۰ یورو تخمین زده می‌شود. همچنین، هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۱.۳۳ و ۱.۳۵ و ۱.۲۰ یورو و هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز نیز به‌ترتیب ۰.۸۷ و ۱.۸۳ و ۰.۷۵ یورو قیمت دارند.

هزینۀ حمل‌و‌‌نقل

هزینۀ حمل‌و‌نقل نیز یکی دیگر از هزینه‌های مهم به‌حساب می‌آید. بهای بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌و‌نقل داخلی در شهر فوجیا به‌ترتیب ۱.۱۰ و ۳۰ یوروست. افزون‌براین، مبلغ ورودی تاکسی ۵ یورو و کرایه ۱.۲۵ یورو به‌ازای هر کیلومتر و هزینۀ هر ساعت انتظار تاکسی ۲۷ یورو تخمین زده می‌شود. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در فوجیا حدود ۱.۴۸ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

هزینۀ مسکن مهم‌ترین هزینۀ مربوط به زندگی است که باتوجه‌به محل زندگی و متراژ خانه، متغیر است. هزینۀ اجارۀ مسکن در شهر فوجیا در‌مقایسه‌با شهرهای بزرگ ایتالیا مقرون‌به‌صرفه‌تر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۴۶۶.۶۷ یورو و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۳۰۰ یورو در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۴۸۳.۳۳ یورو و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۳۶۶.۶۷ یورو برآورد می‌شود.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز بسته به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان، متفاوت است. در شهر فوجیا ایتالیا، بهای قبوض آب، برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی و حمل زباله برای آپارتمان ۸۵متری حدود ۱۸۶.۶۷ یورو و هزینۀ اینترنت ADSL یا کابلی با حداقل سرعت شصت مگابیت‌بر‌ثانیۀ نامحدود ۲۳.۳۳ یورو در ماه است.



منابع: