همان‌طورکه می‌دانید، خبر بسیار ناراحت‌کنندۀ اخیر لغو آزمون های بین المللی است که متأسفانه صحت دارد. متقاضیان آزمون‌های آیلتس، آیلتس لایف اسکیلز، آیلتس UKVI، تافل، GRE General‌ و GRE Subject نتوانسته‌اند در آزمون روز ۲۲فروردین۱۴۰۰ (۱۱‌آوریل‌۲۰۲۱) شرکت کنند؛ زیرا با هماهنگی‌ با مؤسسه‌های ETS و IDP، این آزمون‌ها تا اطلاع ثانوی و باقی‌ماندن وضعیت قرمز براثر شیوع کرونا برگزار نخواهد شد و زمان برگزاری آزمون‌ها از‌طریق مراکز برگزارکنندۀ آن‌ها و سازمان سنجش اعلام خواهد شد. خبر ناراحت‌کنندۀ دیگر برای متقاضیان شرکت در دورۀ ۱۵۹ آزمون تولیمو نیز آن است که این آزمون امروز برگزار نشد و با‌توجه‌به وضعیت فعلی، برای سایر دوره‌های آزمون ثبت‌نام نمی‌شود.

با شنیدن این خبر متقاضیان این آزمون‌ها، به‌ویژه کسانی که برای مهاجرت به مدرک زبان مانند تافل یا  آیلتس نیاز داشتند، با هجمه‌ای از پرسش‌های بی‌پاسخ دربارۀ چگونگی پیشرفت کارهای مهاجرتی‌شان مواجه شدند؛ اما با وجود لغو این آزمون‌ها، هنوزهم می‌توان برای آزمون دولینگو آماده شد؛ زیرا بسیاری از دانشگاه‌ها مدرک دولینگو را می‌پذیرند. به‌عنوان مثال، دانشگاه‌های ویندزور، آلبرتا، کونکوردیا و رجینا از‌جمله دانشگاه‌های کانادا هستند که همچنان مدرک زبان دولینگو را می‌پذیرند. برای اطلاع از اینکه دانشگاه مدنظرتان مدرک دولینگو را می‌پذیرد یا خیر، بهتر است به این صفحه‌ مراجعه کنید. ناگفته نماند برخی از دانشگاه‌هایی که نامشان در وبگاه دولینگو وجود دارد، دیگر دولینگو را نمی‌پذیرند؛ بنابراین، برای اطمینان بیشتر بهتر است به وبگاه خودِ دانشگاه نیز سر بزنید.

نکتۀ دیگر دربارۀ آزمون دولینگو این است که مزیت‌های فراوانی دارد و حتی می‌توان گفت به‌دلایل متعددی مانند آنلاین‌بودن، راحتی ثبت‌نام، هزینۀ کمتر ثبت‌نام درمقایسه‌با تافل و آیلتس و کمتر‌بودن زمان آزمون، از تافل و آیلتس بهتر است. بااین‌حال، از اهمیت آزمون‌های آیلتس و تافل نمی‌توان چشم‌پوشی کرد؛ زیرا هنوزهم بسیاری از دانشگاه‌های دنیا دولینگو را نمی‌پذیرند. بنابراین، برای نداشتن محدودیت در روند اقدام به‌منظور دریافت پذیرش از بسیاری از دانشگاه‌ها، بهتر است بعد از برگزاری مجدد آزمون‌های تافل و آیلتس، هرچه سریع‌تر آن‌ها را بگذرانید.

یادآوری این موضوع خالی از لطف نیست که وضعیت فعلی ثابت نیست و با بهبود اوضاع، همه‌چیز به حالت عادی بازمی‌گردد؛ پس، نیازی به نگرانی نیست. همچنین، از وضعیت پیش‌آمده به‌عنوان فرصت می‌توانید بهره ببرید و آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون‌ها پیدا کنید.