دانشگاه تیندیل کانادا دانشگاهی خصوصی و مذهبی در تورنتوست که کارش را از سال ۱۸۹۴ آغاز کرد. این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی الهیات کانادا را در خود جای داده است که مدارک تحصیلی را در سطح کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. دوره‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه بسیار متنوع هستند و در آن آنلاین، ترمی، فشردۀ یک‌هفته‌ای یا فقط کلاس‌های عصرانه می‌توان تحصیل کرد. بد نیست بدانید دانشجویان دانشگاه تیندیل از بیش از چهل فرقۀ مختلف مسیحی و شصت فرقۀ مختلف مذهبی آمده‌اند و در آن درس می‌خوانند. در این دانشگاه، نه‌تنها رشته‌های مختلف علوم دینی، بلکه رشته‌های دانشگاهی فلسفه، تجارت، زبان‌شناسی و موسیقی نیز تدریس می‌شود.

اگر به تحصیل در کانادا و مهاجرت تحصیلی به کانادا علاقه دارید با ما همراه باشید.

رتبه‌بندی

براساس آخرین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، دانشگاه تیندیل کانادا در جایگاه صدوبیست‌وششم دانشگاه‌های برتر کانادا ایستاده است. همچنین طبق آمار مجلۀ مک‌لین در سال ۲۰۰۸، این دانشگاه توانسته است رتبۀ برتر رضایتمندی دانشجویان از تحصیل در این دانشگاه را کسب کند.

مراکز آموزشی

دانشگاه تیندیل کانادا یک مدرسۀ علوم دینی و پنج مرکز آموزشی دارد. مدرسۀ علوم دینی دانشگاه تیندیل بزرگ‌ترین مدرسۀ علوم دینی کشور کانادا به‌شمار می‌آید. مراکز آموزشی دانشگاه تیندیل عبارت‌اند از:

مرکز خانواده و زندگی: این مرکز به پرورش و حفظ و بازیابی روابط سالم خانوادگی کمک می‌کند.

مرکز وزارتخانه‌های بین فرهنگی: طبق آمار کانادا، تا سال ۲۰۳1 نزدیک به ۴۶درصد کانادایی‌های پانزده سال به بالا مهاجر نسل اول خواهند بود یا حداقل یک والد مهاجر نسل اول خواهند داشت. بنابراین، دانشگاه تیندیل این مرکز را برای آموزش مسیحیان راه‌اندازی کرده است تا با فرهنگ‌های مختلف بهتر بتوانند تعامل کنند.

مرکز تشکیلات معنوی: این مرکز با برگزاری دوره‌های آموزشی ازطریق انجمن‌ها و جلسه‌های گروهی برای علاقه‌مندان به سفرهای معنوی و نزدیکی به خدا، آموزش‌های عملی ارائه می‌دهد.

مرکز رهبری: هدف از تأسیس این مرکز ارائۀ آموزش در زمینه توسعۀ رهبری و آموزش مداوم برای رهبران و ایجاد مکانی برای صحبت دربارۀ رهبری است. مرکز رهبری با تشکیل اتاق‌های فکر دوره‌هایی در زمینۀ رهبری برگزار می‌کند.

مرکز هادسون تیلور برای وزارتخانه‌های چین: مرکز هادسون تیلور مختص وزارتخانه‌های چین است تا به کلیسای جهانی چین خدمت کند.

رشته‌های دانشگاه تیندیل

رشته‌های متنوعی در مدرسۀ علوم دینی دانشگاه تیندیل ارائه می‌شود؛ ازجمله زبان‌های کتاب مقدس، مطالعات کتاب مقدس، تعلیم و تربیت مسیحی، مشاوره، مأموریت جهانی و مطالعات بین‌فرهنگی، رهبری، رهبری سازمانی غیرانتفاعی و مطالعات الهیات.

بورسیه‌های تحصیلی

بورسیه‌ها و جایزه‌ها مبالغی هستند که بر‌اساس معدل و شایستگی‌های فردی به علاقه‌مندان به تحصیل در این دانشگاه تعلق می‌گیرد. گفتنی است دریافت‌کنندگان این بورسیه‌ها و جایزه‌ها از بازپرداخت آن معاف‌اند. دانشگاه تیندیل کانادا دو نوع بورسیه به متقاضیان اعطا می‌کند که در‌ادامه، با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

بورسیه‌های ورودی

ارزش بورسیه‌های ورودی دانشگاه تیندیل هزار و دوهزار و پنج‌هزار دلار کاناداست که طبق شایستگی و معدل، به متقاضیان اعطا می‌شود. شایان ذکر است علاقه‌مندان به تحصیل تمام‌وقت در این دانشگاه به‌صورت خودکار برای بورسیۀ ورودی نامزد خواهند شد. جزئیات بورسیه‌های ورودی را از این لینک می‌توانید بخوانید.

بورسیه‌های فارغ‌التحصیلی

اساس اعطای بورسیه‌های فارغ‌التحصیلی در دانشگاه تیندیل کانادا پیشرفت تحصیلی عنوان شده است. البته معیارهای دیگری مانند ویژگی‌های رهبری‌کردن و درخواست مدرسه و دانشگاه و معدل عالی نیز به دریافت این بورسیه می‌توانند کمک کنند. بورسیه‌های فارغ‌التحصیلی از هزار تا چهارهزار دلار کانادا متغیر است و طبق معیارهای ذکر‌شده، در سال آخر تحصیل به افراد واجدشرایط تعلق می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ بورسیه‌های فارغ‌التحصیلی، به این لینک مراجعه کنید.

علاوه‌بر بورسیه‌های تحصیلی، این دانشگاه امتیازها و گرنت‌ها و بورسیه‌های رشته‌های خاص را نیز ارائه می‌کند که از لینک‌های آورده‌شده در این مطلب برای آشنایی بیشتر با این بورسیه‌ها می‌توانید بهره ببرید.

مدارک موردنیاز برای ورود به دانشگاه

ازجمله مدارک عمومی لازم برای تحصیل در دانشگاه تیندیل کانادا می‌توان به این‌ها اشاره کرد: ۱. مدرک کارشناسی سه‌ساله (۹۰واحدی) یا چهارساله (۱۲۰واحدی)؛ ۲. حداقل معدل ۲.۷ از ۴؛ ۳. مدرک معتبر زبان انگلیسی (نمرۀ آیلتس ۶.۵ یا نمرۀ تافل ۹۰)؛ ۴. ریزنمره‌های تحصیلی و انگیزه‌نامه و رزومۀ تحصیلی.

هزینه‌های تحصیل و خوابگاه

هزینۀ تحصیل در دوره‌های شانزده‌ماهۀ دانشگاه تیندیل به‌طورمتوسط سی‌هزار دلار کانادا و هزینۀ هر درس سه‌واحدی ۱،۵۹۳ دلار کاناداست. هزینۀ خوابگاه در دانشگاه تیندیل بستگی به امکانات اتاق دارد؛ بااین‌حال، هزینۀ اتاق دونفره حدوداً ۱،۹۰۰ دلار کانادا و هزینۀ اتاق تک‌نفره ۳،۲۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. ناگفته نماند هزینه‌های مربوط به وعده‌های غذایی نیز بسته به انتخاب متقاضیان بین ۱،۲۷۵ تا ۱،۹۵۰ دلار کانادا برای هر نیمسال متغیر است.

منبع: