کالج راکی (College of the Rockies) کالجی دولتی است که سال ۱۹۷۵ در جنوب‌شرقی بریتیش‌کلمبیا و منطقه‌ای به نام کوتِنِی بنیان نهاده شد. این کالج در شش منطقه پردیس‌هایی تأسیس کرده است و امکان تحصیل حضوری و آنلاین در آن‌ها وجود دارد. بد نیست بدانید کالج راکی با همکاری برخی دانشگاه‌ها، مانند دانشگاه ویکتوریا رشته‌های مشترکی ارائه می‌دهد. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، اطلاعات بیشتری دربارۀ کالج راکی کانادا ارائه خواهیم داد.

پردیس‌های کالج راکی

پردیس اصلی و پردیس گلدکریک کالج راکی در منطقۀ کرانبروک و دیگر پردیس‌هایش در مناطق کرستون، فرنی، گلدن، اینورمر و کیمبرلی قرار دارد. پردیس اصلی کالج راکی کانادا بیشترِ بخش‌های اداری و خدمات دانشجویی و برنامه‌های تجاری را در خود جای داده است و پردیس گلدکریک برنامه‌هایی همچون کمک‌های اولیه و ایمنی بهداشت و ساخت‌و‌ساز با الوار چوب را ارائه می‌دهد. بد نیست بدانید تالار اجلاس سران، تالار اوج، تالار پترسون و اقامتگاه دانشجویی پورسل نیز در پردیس اصلی واقع شده‌ است.

رتبه‌بندی

بنابر تازه‌ترین رده‌بندی وبگاه وبومتریک، کالج راکی رتبۀ صدوبیست‌وهفتم را در میان کالج‌های مطرح کانادا ازآنِ خود کرده است.

رشته‌های تحصیلی

در پردیس‌های کالج راکی کانادا، رشته‌های متنوعی ارائه می‌شود؛ از‌جمله حسابداری، مدیریت مهمانداری، متخصص دستیار اداری، دانشیاری هنر، دانشیاری علوم، دانشیاری علوم محیط‌زیست، تکنسین خدمات خودرو، مدیریت بازرگانی (تجارت پایدار)، کارشناسی آموزش، علوم پرستاری، زیست‌شناسی، مطالعات تولد و زایمان، متخصص دفترداری، مدیریت بازرگانی، متخصص خُرده‌فروشی، نجاری، مطالعات کودک و جوانان و خانواده، حقوق کیفری و اجتماعی، دستیاری دندان‌پزشک، آموزش نوزادان و کودکان، اقتصاد و بازرگانی، آموزش و مهارت‌های اشتغال، دستیاری آموزش، متخصص برق، مهندسی، مدیریت عمومی، آموزش خدمات آتش‌نشانی، هنرهای زیبا، خدمات مالی، مطالعات زیست‌محیطی، آموزش زبان انگلیسی، آرایشگری، دفترداری، آموزش مهارت‌های ماجراجویی کوهستان، بازاریابی، دستیار آشپزخانه، مکانیک صنعتی، تکنسین تجهیزات سنگین، دستیار مراقبت‌های بهداشتی، رانندۀ کامیون حمل‌و‌نقل، تکنسین سیستم‌های بی‌سیم، جوش‌کار، مدیریت گردشگری، ساخت‌و‌ساز با الوار چوب و لوله‌کش.

بورسیه‌های تحصیلی

کالج راکی کانادا برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های مدیریت بازرگانی بورسیه‌ای ۱،۵۰۰دلاری، برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های علوم مهندسی یا مطالعات دانشگاهی بورسیۀ ورودی Chevron and Molnar، برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشتۀ پرستاری کاربردی بورسیه‌ای هزاردلاری، برای علاقه‌مندان به رشته‌های علوم و هنر جایزه‌ای هزاردلاری و برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های تکنسین خدمات خودرو و دستیار آشپزی نیز به‌ترتیب بورسیه‌هایی ۱،۰۰۰ و ۷۵۰دلاری در نظر گرفته است. گفتنی است بورسیۀ ویژه دانشجویان رشتۀ پرستاری ماه‌ سپتامبر اعطا می‌شود و دانشجویان رشته‌های علوم و هنر از جایزۀ هزاردلاری در سال تحصیلی ۲۰۲۱ می‌توانند بهره‌مند شوند.

ناگفته نماند کالج راکی کانادا بورسیه‌ها و امتیازهایی هم به مردم بومی منطقۀ کوتنِی، داوطلبان آموزش آتش‌نشانی، بزرگ‌سالان علاقه‌مند به تحصیل و معلولان و دیگر افراد استثنائی اعطا می‌کند که فهرست کامل آن‌ها را این لینک می‌توانید بخوانید.

مدارک موردنیاز

مدارک عمومی موردنیاز برای تحصیل در کالج راکی کانادا عبارت‌اند از‌: ۱. ارائۀ مدرک زبان انگلیسی (حداقل نمرۀ ۶ برای آزمون آیلتس ۶ یا ۸۰ برای آزمون تافل یا ۱۱۰ برای آزمون دولینگو)؛ ۲. تکمیل فرم ثبت‌نام کالج راکی؛ ۳. ارائۀ آخرین مدرک معتبر تحصیلی؛ ۴. پرداخت هزینۀ استردادنشدنی ثبت‌نام در کالج راکی کانادا.

هزینه‌های تحصیل

هزینۀ تحصیل در کالج راکی بسته به مقطع مدنظر (دیپلم و گواهینامه و کارشناسی) متفاوت است. به‌عنوان مثال، هزینۀ تحصیل سالانۀ در رشته‌های مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین‌المللی بین یازده تا پانزده‌هزار دلار تخمین زده می‌شود. شهریۀ برخی رشته‌های ارائه‌شده با همکاری دانشگاه‌های دیگر نیز متفاوت است؛ یعنی تا وقتی دانشجو در کالج راکی تحصیل کند، شهریۀ تحصیل در این کالج را باید بپردازد و وقتی در دانشگاه دیگری تحصیلش را ادامه دهد، شهریۀ دانشگاه مدنظر را باید بپردازد. برای مثال، تحصیل رشتۀ «کارشناسی آموزش» در کالج راکی چهار سال به‌طول می انجامد که کلاس‌های سال اول این رشته در کالج راکی و از سال دوم به‌بعد، در دانشگاه ویکتوریا برگزار می‌شود. بنابراین، هزینۀ تحصیل در سال اول طبق هزینۀ اعلام‌شدۀ کالج راکی و هزینۀ تحصیل در سال‌های دوم تا چهارم طبق هزینۀ اعلام‌شدۀ دانشگاه ویکتوریا خواهد بود.

خوابگاه‌های کالج راکی

کالج راکی اقامتگاه‌هایی برای دانشجویان در نظر گرفته است. در پردیس کرنبروک، دو گزینۀ International Homestay و On-Campus Student Housing وجود دارد. در On-Campus Student Housing، دانشجویان در کمپ دانشجویی می‌توانند اقامت کنند و در International Homestay، با خانواده‌ای کانادایی می‌توانند هم‌خانه می‌شوند. در دیگر پردیس‌های کالج راکی، دانشجویان از گزینۀ Short-term and Off-Campus Housing باید استفاده کنند و جایی خارج از پردیس دانشگاهی به‌تنهایی یا گروهی سوئیت اجاره کنند. شایان ذکر است هزینۀ اقامت در اقامتگاه Homestay در پردیس کرنبروک حدوداً ۷۵۰ دلار در ماه است. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ جزئیات اقامت در کالج راکی، به این لینک مراجعه کنید.

منبع: