دانشگاه سارلند (سارلندس) یکی دیگر از دانشگاه‌های نام‌آشنای آلمان است که در جنوب‌غربی این کشور و نزدیک مرزهای فرانسه و لوگزامبورگ قرار دارد. این دانشگاه به تحقیقات گسترده در زمینۀ علوم کامپیوتری و فعالیت‌های فراوان در حوزۀ علوم زیستی و علم نانو مشهور است. در دانشگاه سارلند، بیش از صد رشتۀ تحصیلی آموزش داده می‌شود و زاربروکن، مرکز استان سارلند، یکی از مراکز آموزشی و تحقیقاتی پیشرو در زمینۀ علوم کامپیوتری در اروپا شناخته می‌شود که حدوداً ۵۰۰ نفر محقق خبره در آن مشغول فعالیت هستند.

امروزه، حدود ۱،۷۰۰ نفر دانشجو از سی کشور جهان در رشته‌هایی نظیر بیوانفورماتیک، زبان‌شناسی کامپیوتر، امنیت مجازی، اقتصاد کسب‌وکار، حقوق، پزشکی و گرایش‌های میان‌رشته‌ای مانند مطالعات فرهنگیِ این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند. رشتۀ علوم زیستی ترکیبی از پزشکی و علوم داروشناسی و زیست‌شناسی است که با علوم مواد و فیزیک هم مرتبط است. دانشجویان این دانشگاه از امکانات درخورتوجه آن، مانند مؤسسه‌های تحقیقاتی و بیمارستان دانشگاهی در هامبورگ بهره می‌برند. در این مقاله، دانشگاه سارلند را برای علاقه‌مندان به تحصیل در آن معرفی خواهیم کرد.

رتبۀ دانشگاه سارلند

دانشگاه سارلند یکی از دانشگاه‌های معتبر آلمان به‌شمار می‌آید که نه‌تنها در این کشور، بلکه سراسر دنیا شناخته شده و از جایگاه مطلوبی برخوردار است. برای مثال، در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ وبگاه QS، این دانشگاه جایگاه چهارصدوپنجاه‌ویکم جهان را ازآنِ خود کرده است.

دانشکده‌های دانشگاه سارلند

دانشگاه سارلند شش دانشکده دارد: دانشکدۀ علوم انسانی و کسب‌وکار، دانشکدۀ پزشکی، دانشکدۀ ریاضیات و علوم کامپیوتری، دانشکدۀ علوم طبیعی و فناوری، دانشکدۀ علوم انسانی و دانشکدۀ حقوق.

رشته‌های انگلیسی‌زبان دانشگاه سارلند

رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در دانشگاه سارلند و طول دورۀ تحصیل و شهریه‌شان بدین‌شرح‌اند: کارشناسی ارشد زبان‌شناسی انگلیسی و مطالعات بریتانیایی و آمریکایی (دوساله و رایگان)،‌ کارشناسی ارشد بیو‌انفورماتیک (دوساله و رایگان)، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری (دوساله و رایگان)، کارشناسی ارشد سیستم‌های Embedded (دوساله و رایگان)، کارشناسی ارشد امنیت مجازی Entrepreneurial (دوساله و رایگان)، کارشناسی ارشد ورزش‌‌های High-Performance (دوساله و رایگان)، کارشناسی ارشد اروپایی فناوری‌های زبان و ارتباطات (دوساله و ۲،۱۲۵ تا ۴،۲۵۰ یورو شهریه برای هر نیمسال)، کارشناسی ارشد علم و فناوری زبانی (دوساله و رایگان)، کارشناسی ارشد ریاضیات (دوساله و رایگان)، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری و ریاضیات (دوساله و رایگان)، کارشناسی ارشد انفورماتیک رسانه (دوساله و رایگان)، کارشناسی ارشد محاسبات تجسمی (دوساله و رایگان) (Visual Computing)، کارشناسی ارشد فناوری آموزش (دوساله و رایگان)، کارشناسی ارشد فلسفه (دوساله و رایگان)، کارشناسی ارشد مهندسی سامانه­ها (دوساله و رایگان)، کارشناسی ارشد زبان‌شناسی نظری: پویایی­شناسی و ناپایداری (دوساله و رایگان)، کارشناسی ارشد علوم مواد پیشرفته و مهندسی AMASE (دوساله و ۱،۵۰۰ تا ۴،۵۰۰ یورو شهریه برای هر نیمسال)، کارشناسی ارشد علم مواد و هوش مصنوعی (دوساله و رایگان)، کارشناسی انگلیسی: زبان‌شناسی و ادبیات و فرهنگ (سه‌ساله و رایگان)، کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل و اروپایی (یک‌ساله و ۲،۸۰۰ یورو شهریه برای هر نیمسال) و کارشناسی ارشد مدیریت اروپایی (یک تا چهارساله و ۱،۸۱۳ تا ۶،۰۰۰ یورو شهریه برای هر نیمسال).

مدرک زبان انگلیسی تأییدشده

حداقل و حداکثر نمرۀ موردنیاز مدرک زبان آیلتس برای پذیرش در دانشگاه سارلند به‌ترتیب ۵.۵ و ۷ است. افزون‌براین، حداقل و حداکثر نمرۀ موردنیاز مدرک زبان تافل برای پذیرش در دانشگاه سارلند به‌ترتیب ۶۱ و ۹۵ اعلام شده است. ناگفته نماند این دانشگاه مدرک زبان سطوح Cambridge مانند B2 First (FCE)‌ و C2 Proficiency (CPE) را نیز می‌پذیرد.

درپایان، گفتنی است تنها رشته‌های یادشده در این مطلب به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و برای دریافت پذیرش در رشته‌های آلمانی، مدارک زبان آلمانی باید ارائه دهید.

منبع: