شهر ولف ویل شهری کوچک در فاصلۀ صدکیلومتریِ شهر هالیفاکس، مرکز استان نوا اسکوشیاست. این شهر حدود چهارهزار نفر جمعیت دارد؛ با‌این‌حال، یکی از مقاصد گردشگری محبوب استان به‌شمار می‌آید و در مرکز شهر، زندگی شبانۀ هیجان‌انگیزی در جریان است. ناگفته نماند شهر ولف ویل از دانشگاه آکادیا میزبانی می‌کند و حضور دانشجویان این دانشگاه در شهر فضایی صمیمی به‌وجود آورده است. گالری هنر دانشگاه آکادیا و سالن تئاتر فستیوال، ازجمله مراکز فرهنگی و هنری این شهر است. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، این شهر را معرفی می‌کنیم.

آب‌وهوای شهر ولف ویل

شهر ولف ویل تابستان‌هایی مطبوع و زمستان‌هایی سرد و ابری دارد. حداکثر و حداقل دمای هوای این شهر در جولای به‌ترتیب به ۲۵ و ۱۵ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. در زمستان نیز، به‌ترتیب حداکثر و حداقل دمای هوا ۱- و ۱۰- درجۀ سانتی‌گراد را شاهد هستیم. به‌طورمیانگین بیش از هفت ماه از سال هوای این شهر ابری است و دَه ماه از سال احتمال بارش باران وجود دارد. ناگفته نماند در این شهر، حدود هفت ماه از سال نیز بادهایی با میانگین سرعت دَه کیلومتر‌بر‌ساعت می‌وزند.

دانشگاه آکادیا

دانشگاه آکادیا در سال ۱۸۳۸ در شهر ولف ویل تأسیس شد و امروزه چهار دانشکده دارد: دانشکدۀ الهیات، دانشکدۀ علوم محض و کاربردی، دانشکدۀ هنر و دانشکدۀ مطالعات حرفه‌ای. این چهار دانشکده درمجموع بیش از دویست دوره در زمینه‌هایی مانند کسب‌وکار، آموزش، مهندسی، تاریخ، الهیات، تئاتر و اقتصاد برگزار می‌کنند.

برخی از رشته‌های کارشناسی دانشگاه آکادیا از‌این‌قرارند: زیست‌شناسی،‌ مدیریت کسب‌وکار، شیمی، علوم کامپیوتر، اقتصاد، آموزش، زبان انگلیسی، علوم محیط‌زیست، زمین‌شناسی، تاریخ، ریاضی، موسیقی، فلسفه، فیزیک، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، تئاتر و مطالعات زنان. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه نیز عبارت‌اند از: زیست‌شناسی، شیمی، علوم کامپیوتر، آموزش، زبان انگلیسی، زمین‌شناسی،‌ ریاضیات، علوم سیاسی، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و الهیات.

شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه آکادیا به حدود هفده‌هزار دلار کانادا در سال می‌رسد و شهریۀ سالانۀ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دوساله تقریباً دوازده‌هزار دلار کانادا برآورد می‌شود. دانشگاه آکادیا هرساله حدود چهارمیلیون دلار کانادا در قالب جوایز و اسکالرشیپ به دانشجویان کمک مالی اعطا می‌کند. پس از پذیرش در این دانشگاه، برای دریافت اسکالرشیپ باید درخواست دهید تا با‌توجه‌به مدارک ارسالی، هیئت انتخابی دربارۀ واجدشرایط بودن یا نبودن شما تصمیم‌گیری کند.

دانشگاه آکادیا

هزینۀ زندگی در شهر ولف ویل

اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ولف ویل ۱،۱۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۷۲۵ دلار کانادا در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۵۵۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۲۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. ناگفته نماند هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۱۶۵ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۷۸ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، هزینۀ بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۴ و ۶۵ دلار کانادا تخمین زده می‌شود.

هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۵ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۶۲ دلار کانادا برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۳ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۲.۵ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۲ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۸.۵ دلار، یک کیلوگرم موز ۲.۵ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۳.۵ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۴.۵ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۱.۵ دلار.

منبع: