علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا و یا علاقمندان به مهاجرت تحصیلی به کانادا ، با آزمون آیلتس باید آشنا شوند و در آن شرکت کنند. آزمون آیلتس آزمونی بین‌المللی برای سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی در غیرانگلیسی‌زبان‌ها محسوب می‌شود. این آزمون دو نوع است و به هدف متقاضیان از مهاجرت به کانادا بستگی دارد. فارغ‌التحصیلان و کارگران ماهر علاقه‌مند به کار در کانادا، داوطلبان برنامه‌های اکسپری اینتری، نامزدهای استانی و برخی از دانشجویان قبل از آغاز تحصیل دورۀ کارشناسی در آزمون آیلتس عمومی باید شرکت کنند.

دانشجویان بین‌المللی بر نوع آکادمیک آزمون آیلتس باید تمرکز کنند و برای تحصیل در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد مدرک آزمون آیلتس آکادمیک ارائه دهند. آزمون آیلتس آکادمیک به متقاضیان اطمینان می‌دهد که در کالج‌ها و دانشگاه‌های مدنظرشان در کانادا با کمترین مشکل می‌توانند تحصیل کنند.

نحوۀ عملکرد آزمون آیلتس در کانادا

برای کسب نمرۀ موردنیاز آیلتس در کانادا مهارت‌های اصلی زبانی، یعنی خواندن، نوشتاری، مکالمه و شنیداری سنجیده و بر‌اساس دانش متقاضیان به آنان نمره داده می‌شود. امتیازاتی که متقاضیان در هر بخش دریافت می‌کنند، بین ۱ تا ۹ است، ‌با این توضیح که هرچه متقاضیان بتوانند نمره‌شان را به ۹ نزدیک کنند، فردی باسوادتر و متخصص‌تر شناخته خواهند شد. حداقل نمره‌ای برای این آزمون وجود ندارد و نمرۀ کسب‌شده در بازۀ نمره‌ای باید باشد که دانشگاه مدنظر دانشجویان بین‌المللی تعیین کرده است. قسمت‌های مختلف خواندن و نوشتاری و شنیداری در آزمون آیلتس در یک روز و بدون اتلاف وقت برگزار می‌شود و بخش مکالمه نیز ممکن است در همان زمان یا زمان دیگری برگزار شود.

نمرۀ موردنیاز آزمون آیلتس در کانادا

نمرۀ موردنیاز آزمون آیلتس در کانادا

درادامۀ مطلب نمرۀ موردنیاز آیلتس در کانادا، نمره‌های مورد‌انتظار دانشگاه‌‌های برتر کانادا را برای آزمون آیلتس بررسی می‌کنیم. ناگفته نماند ممکن است نمرۀ موردنیاز آیلتس در کانادا با‌توجه‌به رشتۀ مدنظر متقاضیان متفاوت باشد؛ ازاین‌رو، ‌هنگام کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ مدارک موردنیاز دانشگاه، بهتر است از نمرۀ آیلتس دانشگاه مدنظرتان نیز مطلع شوید.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو (University of Toronto) سال ۱۸۲۷ در انتاریو کانادا بنیان نهاده شد. براساس رتبه‌بندی وبگاه QS در سال ۲۰۲۱، این دانشگاه رتبۀ بیست‌وپنجم را در میان دانشگاه‌های برتر دنیا کسب کرده است. این دانشگاه نمرۀ موردنیاز آزمون آیلتس را ۶.۵ و مؤسسۀ مطالعات انتاریو در آموزش‌و‌پرورش وابسته به دانشگاه تورنتو نمرۀ موردنیاز آزمون آیلتس آکادمیک را ۷ اعلام کرده است.

دانشگاه مک‌گیل

دانشگاه مک‌گیل (McGill University) در شهر مونترال قرار دارد و یکی از دانشگاه‌های معتبر کانادا به‌حساب می‌آید که هر سال هزاران دانشجوی بین‌المللی را از بیش از ۱۵۰ کشور جهان و بیشترین درصد دانشجویان دکتری در بین تمام دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا را به خود جذب می‌کند. طبق رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ وبگاه QS، این دانشگاه در ردۀ سی‌ویکم دانشگاه‌های مطرح جهان قرار گرفته است. نمرۀ موردنیاز آزمون آیلتس برای پذیرش در این دانشگاه ۶.۵ اعلام شده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی و مطرح کاناداست که سال ۱۹۰۸ تأسیس شد. طبق رتبه‌بندی جدید وبگاه QS، دانشگاه بریتیش کلمبیا رتبۀ چهل‌وپنجم دانشگاه‌های برتر کانادا را ازآنِ خود کرده است. این دانشگاه دو پردیس در مناطق ونکوور و اوکاناگن دارد و نمرۀ موردنیاز آزمون آیلتس برای پذیرش در آن ۶.۵ است.

دانشگاه آلبرتا

سال ۱۹۰۸، الکساندر رادرفورد و هنری تروی دانشگاه آلبرتا (University of Alberta) را در شهر ادمونتون استان آلبرتا کانادا بنیان نهادند. دانشگاه آلبرتا پنج پردیس دانشگاهی دارد که در‌مجموع چهارصد رشتۀ تحصیلی ارائه می‌دهد. بنابر رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ وبگاه QS، این دانشگاه در رتبۀ صدونوزدهم دانشگاه‌های مطرح جهان جای گرفته است. نمرۀ موردنیاز آزمون آیلتس آکادمیک برای پذیرش در کالج کنکوردیای دانشگاه آلبرتا ۶ و برای گروه کشاورزی و علوم تغذیۀ دانشگاه آلبرتا و پردیس ادمونتون دانشگاه آلبرتا ۶.۵ و برای گروه MBA دانشگاه آلبرتا ۷ اعلام شده است.

دانشگاه مک‌مستر

دانشگاه مک‌مستر (McMaster University) دانشگاهی دولتی است که سال ۱۸۸۷ کارش را در همیلتونِ استان اونتاریو آغاز کرد. این دانشگاه ازنظر پژوهش جایگاه ویژه‌ای دارد و نامش در میان سه دانشگاه برتر دنیا به‌چشم می‌خورد. طبق جدیدترین رده‌بندی وبگاه QS، دانشگاه مک‌مستر در ردۀ صدوچهل‌وچهارم دانشگاه‌های مطرح دنیا قرار دارد. ناگفته نماند نمرۀ موردنیاز آزمون آیلتس برای پذیرش در این دانشگاه ۶.۵ است.

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو (University of Waterloo) یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی برتر کاناداست که سال ۱۹۵۷ در شهر واترلو تأسیس شد. براساس رده‌بندی سال ۲۰۲۱ وبگاه QS، این دانشگاه صدوشصت‌وششمین دانشگاه‌ برتر جهان شناخته می‌شود. نمرۀ موردنیاز آزمون آیلتس برای پذیرش در دانشگاه واترلو ۷ و نمرۀ موردنیاز آزمون آیلتس آکادمیک برای پذیرش در دانشگاه سنت‌جرمی (St. Jerome's University) وابسته به دانشگاه واترلو ۷.۵ اعلام شده است.

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری (University of Calgary) دانشگاهی دولتی و تحقیق‌محور است که در آلبرتای‌جنوبی قرار دارد و کارش را در سال ۱۹۶۶ شروع کرد. بنابر جدیدترین رده‌بندی سیستم QS، دانشگاه کلگری رتبۀ دویست‌وچهل‌وششم را در بین دانشگاه‌های‌ برتر دنیا ازآنِ خود کرده است. ناگفته نماند این دانشگاه نمرۀ موردنیاز آزمون آیلتس را ۷ اعلام کرده است.

دانشگاه دالهاوزی

دانشگاه دالهاوزی (Dalhousie University) سال ۱۸۱۸ در استان نوا اسکوشا تأسیس شد. براساس رده‌بندی اخیر وبگاه QS، این دانشگاه دویست‌ونودویکمین دانشگاه‌ برتر دنیا شناخته می‌شود و درحال‌حاضر، سه پردیس دانشگاهی در شهر هالیفاکس و یک پردیس دانشگاهی در شهر بایبل هیل دارد. نمرۀ موردنیاز آزمون آیلتس برای پذیرش در دانشگاه دالهاوزی ۷ اعلام شده است.

دانشگاه سایمون فریزر

دانشگاه سایمون فریزر  (Simon Fraser University) سال ۱۹۶۵ در استان بریتیش کلمبیا کانادا بنیان نهاده شد. این دانشگاه ازجمله دانشگاه‌های معتبر کانادا محسوب می‌شود که ردۀ سیصدوبیست‌وسوم دانشگاه‌های برتر جهان را ازآنِ خود کرده است. دانشگاه سایمون فریزر سه پردیس دانشگاهی دارد و پردیس اصلی‌اش پردیس برنبی است که در بیست‌کیلومتری مرکز شهر ونکوور قرار دارد. دانشگاه سایمون فریزر نمرۀ موردنیاز آزمون آیلتس را ۶.۵ اعلام کرده است.

دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان (University of Saskatchewan) سال ۱۹۰۷ کارش را در شهر ساسکاچوان و منطقه‌ای به همین نام آغاز کرد. ساسکاچوان دانشگاهی دولتی و تحقیق‌محور است که بنابر رده‌بندی جدید وبگاه QS، در جایگاه چهارصدوشصت‌وپنجم دانشگاه‌های‌ برتر دنیا قرار دارد. گفتنی است نمرۀ موردنیاز آزمون آیلتس برای دانشگاه ساسکاچوان ۶.۵ اعلام شده است.

برای آگاهی از دیگر نمره‌های آیلتس در کانادا و نمره‌‌های دانشگاه‌ کشورهای مختلف، به این لینک مراجعه کنید.

منبع: