از ۱‌آوریل‌۲۰۲۱ (۱۲‌فروردین‌۱۴۰۰) سفارت آلمان در تهران همکاری‌اش را با شرکت ویزامتریک (Visametric) (رهیاب گذر آرتا) آغاز کرده است تا روند درخواست ویزای ملی دانشجویی را آسان‌تر کند. ویزامتریک نیز از همان تاریخ، پذیرش درخواست‌های ویزای دانشجویی را در مرکز درخواست خود در تهران شروع کرده است؛ مرکزی که زیرنظر سفارت آلمان اداره می‌شود. در اینجا، این پرسش مطرح می‌شود: اگر فردی پیش‌تر به‌منظور درخواست وقت برای دریافت ویزای ملی دانشجویی برای آلمان در وبگاه سفارت ثبت‌نام کرده باشد؛ اما هنوز تاریخ قرار ملاقات دریافت نکرده است، چه کاری باید انجام دهد؟

افرادی که همچنان به ارائۀ درخواست برای ویزای ملی دانشجویی برای آلمان علاقه‌مندند، Visametric طبق ترتیب فهرست انتظار، آن‌ها را از تاریخ قرار ملاقات در مرکز درخواست خود مطلع خواهد کرد. هزینۀ رزرو وقت ملاقات ۵،۹۰۰،۰۰۰ ریال (۵۹۰،۰۰۰ تومان) است که به حساب شرکت ویزامتریک باید واریز کنید. باید بدانید حداکثر پنج روز کاری فرصت دارید رسید واریز وجه را به‌همراه اطلاعاتی نظیر نام‌، نام‌خانوادگی‌، تاریخ تولد‌ و شماره‌شبا به ایمیل ویزامتریک بفرستید. بعد از تأیید مبلغ واریزی، ویزامتریک ایمیل وقت ملاقات را به‌همراه جزئیات زیر برایتان ارسال می‌کند.

  • نام دارندۀ حساب‌: شرکت رهیاب گذر آرتا
  • بانک دارندۀ حساب‌: بانک سامان
  • شماره‌حساب‌: ۸۰۹۸۱۰۲۷۸۸۳۰۳۱
  • شماره‌کارت : ۰۴۳۵ ۰۰۰۱ ۸۶۷۰ ۶۲۱۹

شایان ذکر است به‌محض تکمیل اپلیکیشن و پس از مراجعه به دفتر ویزامتریک و تکمیل مدارک، در زمان قرار ملاقات مبلغ واریزی به شما بازگردانده خواهد شد. فراموش نکنید مدارک مورد‌نیاز برای ارائه در روز ملاقات را بررسی کنید. اطلاعات مربوط به هزینه‌ها به‌همراه سایر جزئیات در وبگاه Visametric موجود است. سفارت آلمان در تهران مانند گذشته درخواست متقاضیان را بررسی و درباره‌شان تصمیم‌گیری می‌کند. ویزامتریک نیز بی‌قیدوشرط مسئولیت بازگرداندن گذرنامه را برعهده خواهد داشت.

ناگفته نماد تغییر وقت ملاقات یک بار و حداکثر ۷۲ ساعت قبل از قرار ملاقات به‌رایگان امکان‌پذیر است و درصورت لغو قرار ملاقات حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ملاقات، هزینۀ رزرو قرار ملاقات حداکثر در مدت پنج روز کاری به حساب بانکی‌تان واریز می‌‌شود. بااین‌حال، اگر در قرار ملاقات شرکت نکنید؛ هزینۀ رزرو (۵،۹۰۰،۰۰۰ ریال) بازگردانده نمی‌شود.

حال ممکن است این پرسش برایتان پیش بیاید: در‌صورت دریافت وقت درخواست ویزای شنگن از سفارت، چه کاری باید انجام داد؟ در پاسخ باید بگوییم اگر قبلاً از سفارت وقت درخواست ویزای ملی دریافت کرده‌اید، درخواستتان را در زمان اعلام‌شده به قسمت ویزای سفارت باید تحویل دهید. این نشانی دفتر ویزامتریک برای مراجعه در زمان قرار ملاقات است: تهران، خیابان خالد اسلامبولی (‌خیابان وزرا‌)، نبش کوچۀ ۲۱، پلاک ۱۳۷، ساختمان شیراز، طبقۀ اول.

اگر به مهاجرت تحصیلی به آلمان و زندگی در این کشور علاقمندید با ما همراه باشید.