بسیاری از دانشجویان به تحصیل در کشورهای اروپایی علاقه‌مندند؛ چراکه قارۀ اروپا تاریخ و فرهنگی بسیار غنی و کشورهایی منحصربه‌فرد و خاص دارد و همیشه نکته‌ای جدید و جالب برای کشف در قارۀ سبز یافت می‌شود. علاوه‌براین، با تحصیل در اروپا می‌توان زبان‌های جدید یاد گرفت و از رازهای فرهنگی جدید و هیجان‌انگیز پرده گشود و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر آن را تماشا کرد. ازنظر آموزشی، بسیاری از دانشگاه‌های برتر جهان در قارۀ اروپا قرار گرفته‌اند و دانشجویان با تحصیل در اروپا، از مزایای قرارگرفتن در محیط آکادمیک حمایتگر و چندملیتی و تحصیل اغلب رایگانِ دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی می‌توانند بهره ببرند. در اینجا، این پرسش مهم مطرح می‌شود: بهترین کشورهای اروپا برای تحصیل کدام‌اند؟ در این مقاله، تعدادی از بهترین کشورهای اروپا برای تحصیل در سال ۲۰۲۱ را معرفی خواهیم کرد.

بهترین کشورهای اروپا برای تحصیل به زبان انگلیسی در سال ۲۰۲۱

به‌جز دانشگاه‌های بریتانیایی که به ارائۀ دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی شهرت دارند، دانشگاه‌های اروپایی زیادی در کشورهای دیگر نیز دوره‌هایی کاملاً یا تا حدودی انگلیسی‌زبان را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند. در سال ۲۰۲۱، تعداد دانشگاه‌های اروپایی ارائه‌دهندۀ دوره‌های انگلیسی‌زبان بیش‌از‌پیش شده است. درادامه، بهترین کشورهای اروپا برای تحصیل بین‌المللی را معرفی می‌کنیم.

آلمان

با تحصیل در آلمان در شهرهای برلین، مونیخ، کلن، فرانکفورت و… می‌توانید مطمئن باشید که از مزایای تحصیل در سیستم آموزشی و پژوهشی باکیفیت بهره خواهید برد. دانشگاه‌های آلمان به‌ عملکرد دانشگاهی عالی و تجهیزات دانشجویی پیشرفته و نرخ اشتغال درخورتوجه فارغ‌التحصیلان مشهورند. علاوه‌براین، بعضی از دانشگاه‌های برتر دنیا ازنظر کیفیت آموزش و رضایت دانشجویان در آلمان قرار گرفته‌اند و تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان است.

هلند

هلند

هلند یکی از کشورهای متعهد به پذیرش تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی و از کشورهای برتر اروپا برای تحصیل است. تعداد دوره‌های انگلیسی‌زبان در هلند بیشتر از دوره‌هایی است که به زبان هلندی تدریس می‌شوند. علاوه‌براین، سیستم آموزشی بسیاری از دانشگاه‌های هلند به سیستم آموزشی دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکایی شبیه است. تحصیلات عالی در هلند براساس نوآوری و خلاقیت و برنامۀ آموزشی تمام دوره‌ها با رویدادها و مسئله‌ها و کشف‌های کنونی جهان سازگار است؛ بنابراین، با تحصیل در هر رشته‌ای در هلند از به‌روز و مناسب بودن آموزش در آن زمینه می‌توانید مطمئن باشید. ناگفته نماند در فهرست رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بسیاری از دانشگاه‌های هلند رتبه‌های مطلوبی را ازآنِ خود کرده‌اند.

اتریش

اگر می‌خواهید در کشوری امن با هزینه‌ای کم یا رایگان تحصیل کنید و از مزایای قرارگرفتن در محیطی با ترکیب فرهنگ‌های آلمانی و ایتالیایی و مجارستانی بهره ببرید، تحصیل در کشور اتریش گزینۀ مناسبی برایتان خواهد بود. در اتریش تحصیل در برخی از دانشگاه‌های برتر دنیا را می‌توانید تجربه کنید و از تماشای معماری خارق‌العاده و زندگی در فرهنگ جذاب این کشور لذت ببرید. دوره‌های آموزشی این کشور در زمینه‌های موسیقی و روان‌پزشکی و کسب‌وکار شهرت جهانی دارند.

اسپانیا

اسپانیا به داشتن محیطی دوستانه و آب‌وهوای مطبوع و هزینه‌های زندگی و تحصیل مقرون‌به‌صرفه مشهور است. اگرچه بسیاری از دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در اسپانیا به یادگیری زبان اسپانیایی نیز علاقه‌مندند، در این کشور در مقاطع مختلف دوره‌های زیادی را به زبان انگلیسی پیدا می‌کنید. در اسپانیا امکان تحصیل در زمینه‌هایی مانند علوم اجتماعی، روزنامه‌نگاری، گردشگری و مهمان‌نوازی و کسب‌وکار فراهم است.

ایتالیا

ایتالیا نیز یکی از بهترین کشورهای اروپا برای تحصیل به‌شمار می‌رود و هرسال از هزاران دانشجوی بین‌المللی جدید و گردشگر میزبانی می‌کند. اگر به هنر و معماری یا تاریخ دنیا علاقه‌مندید، تحصیل در ایتالیا برایتان گزینۀ مناسبی می‌تواند باشد. تحصیل در ایتالیا مزایای زیادی دارد؛ ازجمله سیستم آموزشی عالی باکیفیت و فرصت زندگی در شهرهای زیبا با غذاهای فوق‌العاده و هزینۀ زندگی مقرون‌به‌صرفه.

کشورهای اسکاندیناوی

کشورهای اسکاندیناوی

دانشگاه‌های کشورهای اسکاندیناوی مانند نروژ، دانمارک، سوئد و فنلاند از دانشگاه‌های برتر و شناخته‌شدۀ جهان محسوب می‌شوند‌. این دانشگاه‌ها به‌ دوره‌های آموزشی متمرکز بر حل مسئله و کارهای پژوهشی به‌روز و پیشرفته مشهورند. کیفیت زندگی در کشورهای اسکاندیناوی بسیار مطلوب است و با تحصیل در نروژ و دیگر کشورهای اسکاندیناوی، از زندگی در محیطی چندفرهنگی و زیبا و تحصیل رایگان به زبان انگلیسی می‌توانید بهره ببرید.

لهستان

دانشگاه‌های لهستان ازنظر کیفیت آموزشی در رشته‌هایی مانند پزشکی، مهندسی، معماری و فناوری اطلاعات شهرتی جهانی دارند و کارفرمایان سراسر دنیا به فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها از دانشگاه‌های لهستانی توجه ویژه‌ای می‌کنند. علاوه‌براین، زندگی در شهرهای لهستان مقرون‌به‌صرفه است.

پرتغال

کشور پرتغال نیز مانند اسپانیا محیطی گرم و دوستانه دارد و بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل به این کشور سفر می‌کنند. علاوه‌براین، پرتغال میزبان تعدادی از دانشگاه‌های قدیمی جهان است که به ارائۀ رشته‌هایی در زمینه‌های مختلف ازجمله علوم اجتماعی، روزنامه‌نگاری، حقوق و پزشکی مشهورند. هزینه‌های زندگی و تحصیل نیز در این کشور بسیار کم و مقرون‌به‌صرفه است.

سوئیس

سوئیس فقط به داشتن شکلات‌های درجه‌یک و ساعت‌های لوکس و کوه‌های مرتفع اروپا مشهور نیست؛ بلکه دانشگاه‌هایش نیز به‌‌دلیل برگزاری دوره‌های اشتغال‌محور و انجام پژوهش‌های پیشرفته و به‌روز همواره توجه دانشمندان بسیار زیادی را جلب می‌کنند. فرایند اپلای برای تحصیل در سوئیس بسیار ساده است؛ اما بد نیست پیش از ارسال درخواست پذیرش، به بودجۀ ماهیانه‌تان و هزینه‌های زیاد زندگی در این کشور بیشتر توجه کنید.

فرانسه

فرانسه

فرانسه میزبان تعدادی از دانشگاه‌های مشهور و برتر جهان است و دانشجویان بین‌المللی زیادی به زندگی و تحصیل در فرانسه علاقه‌مندند. مدرسه‌های کسب‌وکار فرانسوی به‌ سبک آموزش منحصربه‌فردشان در جهان مشهورند. اگر به تحصیل در زمینه‌هایی مانند طراحی مُد و لباس علاقه دارید، بهتر است به تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی فرانسه جدی‌تر فکر کنید.

بلژیک

بلژیک در مرکز قارۀ اروپا واقع و مقر اصلی سازمان ملل است. این کشور محیطی چندفرهنگی دارد و با اینکه زبان‌های فرانسوی و آلمانی و هلندی زبان‌های رسمی‌اش به‌شمار می‌روند، بسیاری از دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. بنابراین، عجیب نیست که بلژیک هرسال بیش از صدهزار دانشجوی بین‌المللی می‌پذیرد.

ایرلند

ایرلند یکی از بهترین کشورهای اروپا برای تحصیل به زبان انگلیسی محسوب می‌شود. جمهوری ایرلند مردمی صمیمی و دانشگاه‌هایی متمرکز بر کمک به دانشجویان بین‌المللی و یکپارچه‌سازی خدمات و سازمان‌های دانشجویی دارد. این کشور به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه‌هایش را افزایش دهد.



منبع: