کالج بو وَلی (Bow Valley College) اعلام کرد در این کالج، مرکز بعدی هنرهای سرگرمی در کانادا افتتاح خواهد شد. منطقۀ کلگری به‌سرعت در حال تبدیل به قطب جدیدی برای صنایع دیجیتالی و خلاق است و بدین‌منظور کالج بو وَلی با همکاری مرکز هنرهای سرگرمی (CEA) در حال برنامه‌ریزی برای آموزش علاقه‌مندان به حوزه‌های فیلم و انیمیشن و تلویزیون است. زمان تأسیس مرکز هنرهای سرگرمی در کالج بو وَلی ژانویۀ‌۲۰۲۲ (زمستان۱۴۰۰) اعلام شده است و این کالج قصد دارد دوره‌هایی نظیر دیپلم پیشرفته در حوزۀ انیمیشن و مدل‌سازی سه‌بُعدی و دیپلم پیشرفتۀ جلوه‌های بصری و گواهینامۀ بنیاد هنرهای سرگرمی را برگزار کند‌. این برنامه‌ها فرصتی برای کسب مهارت‌های لازم ازطریق فناوری‌های پیشرفتۀ روز خواهد بود. افزون‌براین، دانشجویان با فعالیت در استودیو و محیط‌های تولیدی مهارت‌های نظم و کار حرفه‌ای را می‌توانند بیاموزند.

کالج بو ولی سال ۱۹۶۵ بنیان نهاده شد. این کالج پردیس‌هایی در مناطق کنمور، ایردری، بَنف، کوکران، های‌ریوِر، اکوتکس و استراتمور و نیز هشت مدرسه دارد. این مدارس عبارت‌اند از: تجارت Chiu، مطالعات جامعه، یادگیری مداوم، فناوری‌های خلاق، یادگیری بنیادی، دسترسی جهانی و بهداشت و سلامتی. در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه وبومتریک، کالج بو وَلی در میان کالج‌های مطرح کانادا در جایگاه نودودوم ایستاده است. هزینۀ تحصیل در این کالج باتوجه‌‌به رشته و مقطع تحصیلی متغیر است و در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ برای دانشجویان بین‌المللی به‌طورمیانگین هشت‌هزار دلار کانادا تخمین زده می‌شود.

یکی از دلایل تأسیس مرکز هنرهای سرگرمی در کالج بو وَلی ایجاد تحول در منطقۀ کلگری به‌منظور اشتغال‌زایی در حوزۀ هنرهای سرگرمی برای بهبود وضعیت اقتصادی پس از بیماری کرونا موضوعی حیاتی شمرده می‌شود. طبق برنامۀ توسعۀ منطقۀ کلگری، افزون‌بر ۲۴،۰۰۰ نفر در صنایع خلاق فعالیت می‌کنند که بیش از ۴،۴۰۰ نفر از آنان در حوزه‌های هنرهای سرگرمی متخصص هستند. از دیگر دلایل آغاز به‌ کار این مرکز، تقویت منطقۀ کلگری برای پیشرفت و رقابت در حیطه‌های انیمیشین و جلوه‌های بصری در جهان عنوان شده است.

مجلۀ Movie Maker کلگری را یکی از شهر‌های عالی برای زندگی و کار در حوزۀ فیلم معرفی کرده است. ماری موران، مدیر ارشد اجرایی توسعۀ اقتصادی منطقۀ کلگری، گفته است: «صنایع خلاق بخش مهمی در اقتصاد و هنر کلگری و تأسیس مرکز هنرهای سرگرمی در کالج بو وَلی ابتکار مهمی در توسعۀ استعدادهای بومی این بخش است. فرصت‌های تازه‌ای در تولید فیلم و تلویزیون و صنعت بازی با پیشرفت در فناوری دیجیتال در حال ظهور است و آغاز به کار این مرکز در کالج بو وَلی بسیار اهمیت دارد.» استوارت مک‌ایلمویل، معاون اجرایی مرکز هنرهای سرگرمی ونکوور، نیز معتقد است: «آغاز به‌ کار مرکز این مرکز در کالج بو وَلی منطقی است و با برنامه‌ریزی برای ارائۀ آموزشی باکیفیت رشدی سریع و باثبات در این حیطه را می‌توان انتظار داشت.»

مسئولان مرکز هنرهای سرگرمی کالج بو وَلی استادان باتجربه و متخصص  را برای تدریس در این مرکز انتخاب کرده‌اند. جرمی استوارت، بنیان‌گذار استودیو Animism، بیان کرده است: «گسترش مراکز هنرهای سرگرمی نه‌تنها در غرب کانادا، بلکه در صنعت فیلم‌سازی گسترده است و آمار اشتغال در این حوزه درخورتوجه ارزیابی می‌شود. دعوت به ‌کار استادان برجسته برای تدریس در کالج بو وَلی نشان‌دهندۀ آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به علاقه‌مندان به هنرهای دیجیتال است.»

منبع: