دانشگاه گیسن یکی از مؤسسه‌های آموزش عالی دولتی آلمان به‌‌شمار می‌آید که برمبنای تحقیقات پایه‌گذاری شده و روی مطالعات فرهنگی و زیستی متمرکز است. در زمینۀ علوم زیستی و پزشکی، این دانشگاه در رتبه‌بندی ۲۰۲۱ وبگاه QS‌ در جایگاه سیصدوپنجاه‌وچهارم جهان قرار گرفته است. ناگفته نماند دانشگاه گیسن در زمینۀ علوم زیستی رشته‌های متعددی نظیر دام‌پزشکی و پزشکی، علوم تغذیه و کشاورزی، زیست و شیمی، روان‌شناسی و علوم ورزشی ارائه می‌دهد. در این مقاله، اطلاعات بیشتری دربارۀ دانشگاه گیسن بیان خواهیم کرد.

رتبۀ دانشگاه گیسن

در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ وبگاه‌های QS و تایمز، دانشگاه گیسن به‌ترتیب رتبۀ کلی ۵۳۱ تا ۵۴۰ و ۴۰۱ تا ۵۰۰ را ازآنِ خود کرده است.

مزایای تحصیل در دانشگاه گیسن

دانشگاه گیسن یکی از دانشگاه‌های برتر نروژ و حتی جهان است و مزایای فراوانی برای تحصیل دارد. به‌عنوان مثال، دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه، تجربۀ زندگی در یکی از شهرهای پرجمعیت دانشجویی آلمان را می‌توانند کسب کنند و از منظره‌ها و زیبایی‌ها و تفریحاتش نظیر موج‌سواری و بازدید از قصرها و گشت‌وگذار در پارک‌های طبیعی بهره ببرند. مزیت دیگر تحصیل در دانشگاه گیسن آن است که فرصت‌های تحقیقاتی فراوانی در‌اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

دانشکده‌های دانشگاه گیسن

دانشکده‌ها دانشگاه گیسن عبارت‌اند از: دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ اقتصاد و مطالعات کسب‌وکار،‌ دانشکدۀ مطالعات فرهنگی و علوم اجتماعی، دانشکدۀ مطالعات فرهنگی و تاریخ، دانشکدۀ زبان و ادبیات و فرهنگ، دانشکدۀ ریاضیات، علوم کامپیوتری و فیزیک و جغرافی، دانشکدۀ زیست و شیمی، دانشکدۀ علوم کشاورزی و تغذیه و مدیریت محیط‌زیست، دانشکدۀ دام‌پزشکی و دانشکدۀ پزشکی.

رشته‌های انگلیسی‌زبان گیسن

دانشجویان بین‌المللی به تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی بسیار علاقه‌مندند و هنگامی‌که دانشگاهی را در این کشور انتخاب می‌کنند، در جست‌وجوی رشته‌هایی هستند که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. در دانشگاه گیسن، رشته‌های متنوعی در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی ارائه می‌شود؛ ازجمله ‌کارشناسی ارشد زیست‌فناوری کشاورزی، کارشناسی ارشد مطالعات انگلیسی، کارشناسی ارشد طراحی رقص و نمایش، کارشناسی ارشد تغییرات جهانی (علوم و سیاست اکوسیستم)، کارشناسی تاریخ و فرهنگ (زبان اصلی تدریس به انگلیسی و برخی دروس به آلمانی‌)، زیست‌فناوری و منبع زیستی حشرات، ارتباطات و کسب‌وکار میان‌فرهنگی (زبان اصلی تدریس به آلمانی و برخی دروس به انگلیسی‌)، کارشناسی ارشد فناوری و تدریس زبان‌های خارجی، کارشناسی زبان و ادبیات و فرهنگ (زبان اصلی تدریس به آلمانی‌)، کارشناسی حقوق (زبان تدریس برخی دروس به انگلیسی‌)، کارشناسی آموزش نیازهای ویژه (زبان اصلی تدریس به آلمانی و برخی دروس به انگلیسی‌)، دبیری دورۀ ابتدایی و متوسطه و Grammar Schools (زبان اصلی تدریس به آلمانی و برخی دروس به انگلیسی‌) و کارشناسی ارشد ترابری پایدار.

شهر گیسن

گیسن یکی از شهرهای دانشجویی آلمان است که در منطقۀ Gießen در Hesse‌ مرکزی قرار دارد. جمعیت این شهر حدوداً نودهزار نفر است و از‌جمله شهرهای نسبتاً پرجمعیت منطقه محسوب می‌شود. هزینۀ زندگی در شهر گیسن باتوجه‌به سبک زندگی هر فرد متفاوت است. درادامه، با برخی از هزینه‌های مهم زندگی آشنا خواهیم شد.

هزینۀ حمل‌ونقل

قیمت بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌ونقل داخلی به‌ترتیب ۲.۲۰ و ۶.۵۰ یوروست. افرادی که با تاکسی رفت‌وآمد می‌کنند، باید بدانند کرایۀ تاکسی ۱.۳۰ یورو به‌ازای هر کیلومتر و مبلغ ورودی تاکسی ۳ یورو برآورد می‌شود. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در شهر گیسن آلمان ۱.۳۴ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

اجاره‌بهای مسکن را می‌توان مهم‌ترین هزینۀ زندگی دانست که بسته به محل زندگی و متراژ آپارتمان، متغیر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۷۷۱.۶۷ یورو و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۵۱۶.۶۷ یورو در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۳۰۰ یورو و اجارۀ ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۸۶۶.۶۷ تخمین زده می‌شود.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض مربوط به آب و برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای آپارتمان ۸۵متری در شهر گیسن آلمان ۱۵۳.۳۳ یورو و هزینۀ اینترنت با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیۀ نامحدود ۳۶.۶۷ یورو در ماه است.

منابع: