دپارتمان مهاجرت کانادا به‌تازگی جدول زمانی پردازش پرونده‌های مهاجرتی را به‌منظور نشان‌دادن ظرفیت پردازش پرونده‌ها در دوران پاندمی ویروس کرونا منتشر کرده است. طبق گفتۀ وبگاه وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، به‌دلیل اختلالات پیش‌آمده در دوران همه‌گیری COVID-19 افرادی که می‌خواهند به خدمات مهاجرتی دسترسی داشته باشند، احتمالاً با کمی تأخیر در روند پردازش پرونده‌ها مواجه خواهند شد. این دپارتمان اعلام کرده است پردازش پرونده‌های افراد معاف از محدودیت‌های سفر به کانادا را در اولویت قرار خواهد داد. درادامه، با آخرین وضعیت به‌روزرسانی جدول زمانی پردازش پرونده‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

اقامت دائم

وزارت مهاجرت کانادا با حداکثر ظرفیت درخواست‌های اقامت دائم کانادا را پردازش می‌کند؛ اما COVID-19 در روند پردازش پرونده‌ها کمی اختلال ایجاد کرده و آن‌ها را به‌تأخیر انداخته است. در این به‌روزرسانی، IRCC اعلام کرده است در حال نهایی‌کردن درخواست‌های تجربۀ کانادایی (Canadian Experience Class) دریافت‌شده بین ۲۴ تا ۳۰می۲۰۲۰ است. این یعنی درحال‌حاضر درخواست‌های دریافت‌شده در دَه ماه گذشته در دست ‌بررسی است.

کارت‌های اقامت دائم

اگر برای دریافت کارت اقامت دائم (PR) کانادا ثبت‌نام کرده‌اید، از این ابزار آنلاین برای بررسی وضعیت پردازش درخواستتان استفاده کنید. ابزار مذکور برای استفادۀ افرادی طراحی شده است که اولین‌بار یا برای تمدید کارت اقامت دائمشان درخواست ثبت کرده‌اند. بنابر اعلام وزارت مهاجرت کانادا، برای ورود به این سیستم مدارک و شماره‌های هویتی لازم را باید جمع‌آوری کرده باشید. اگر از این ابزار نمی‌توانید استفاده کنید، به وبگاه IRCC سر بزنید. درحال‌حاضر، پردازش پرونده‌های کارت‌های اقامت دائم جدید حدود ۱۲۵ روز و پرونده‌های تمدید کارت‌ها حدود ۸۰ روز طول می‌کشد.

شهروندی و خویشاوندی و کارکنان موقت

در وبگاه CIC News، جدول زمانی افرادی را می‌توانید مشاهده کنید که برای دریافت شهروندی کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا و ویزای خویشاوندان (اسپانسرشیپ همسر، فرزندان وابسته، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، فرزندخوانده‌ها و خویشاوندان دیگر) و ویزای کار موقت درخواست ثبت کرده‌اند.

دانشجویان

وزارت مهاجرت کانادا در حال بررسی بیشتر درخواست‌های مجوز تحصیل یا اِستادی پرمیت (Study Permit) دریافت‌شده از ۱۳ تا ۱۹دسامبر۲۰۲۰ است. این موضوع تمام درخواست‌های اِستادی پرمیت جدید و تمدید اِستادی پرمیت و مجوز کار دانشجویان را شامل می‌شود. ناگفته نماند ممکن است پردازش پرونده‌های پیچیده کمی بیشتر از حالت عادی طول بکشد.

براساس آخرین به‌روزرسانی محدودیت‌های سفر به کانادا، دارندگان اِستادی پرمیت از مؤسسه‌های آموزشی تأییدشده (DLI) با برنامه‌ای برای مقابله با گسترش شیوع COVID-19 و افرادی با درخواست اِستادی پرمیت تأییدشده پیش از ۱۸مارس۲۰۲۰ به کانادا می‌توانند سفر کنند.

گردشگران

اگر برای دریافت ویزای الکترونیکی سفر کانادا ثبت‌نام کرده‌اید، وضعیت پردازش درخواستتان را آنلاین ازطریق این وبگاه بررسی کنید. درصورتی‌که درخواست ویزای گردشگری را آنلاین ثبت کرده‌اید، به حساب کاربری‌تان در وبگاه دولت کانادا مراجعه و وضعیت درخواستتان را بررسی کنید. در این وبگاه، به قسمت بررسی وضعیت و پیام‌ها در بخش درخواست‌های ثبت‌شده بروید. همچنین، اگر درخواستتان را کتباً ارسال کرده‌اید، آن را به حساب آنلاینتان وصل و وضعیت پردازش پرونده و پیام‌های وزارت مهاجرت دربارۀ درخواستتان را بررسی کنید.



منبع: