همان‌طورکه پیش‌تر در مقالۀ تحصیل در نروژ گفتیم، این کشور از یکی از سیستم‌های آموزشی برتر دنیا بهره می‌برد که علاوه‌بر رایگان‌بودن، دانش و مهارت‌های بسیار کاربردی به دانشجویان آموزش می‌دهد. دانشگاه علوم زیستی نروژ یکی از مؤسسه‌های آموزش عالی دولتی این کشور است که در رتبه‌‌‌‌‌بندی سال ۲۰۲۱ وبگاه تایمز، در جایگاه شصت‌ویکم جای دارد و از دیدگاه دانشجویان، دانشگاهی بسیار محبوب است؛ چراکه تقریباً همۀ آنان بعد از فارغ‌‌التحصیلی، موفق می‌شوند شغل دلخواهشان را بیابند. در این مقاله، اطلاعات بیشتری برای علاقه‌مندان به تحصیل در این دانشگاه بیان خواهیم کرد.

دانشکده‌های دانشگاه علوم زیستی نروژ

دانشگاه علوم زیستی نروژ از دانشکده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی نظیر دانشکدۀ علوم زیستی، بیزینس اسکول، دانشکدۀ شیمی و زیست‌فناوری و علوم غذایی، دانشکدۀ چشم‌انداز و جامعه، دانشکدۀ مدیریت طبیعی و علوم محیط‌زیستی، دانشکدۀ علوم پایه و فناوری و کالج دام‌پزشکی تشکیل شده است.

زمینه‌های تحصیلی و تحقیقاتی

زمینه‌های تحصیلی و تحقیقاتی این دانشگاه عبارت‌اند از: اقتصاد زیستی (خلاقیت و بهره‌برداری از منابع)، چشم‌انداز (محیط و معماری)، حیوانات (دام‌پزشکی و حیوانات خانگی)، محیط‌‌زیست (اقلیم و انرژی)، تغذیه (کشاورزی و آبزی‌‌‌‌‌‌‌‌پروری)، فناوری (علوم زیستی و علوم پایه)، گیاهان (مدیریت طبیعی و برزشناسی) و جامعه (اقتصاد و توسعه).

رشته‌های انگلیسی‌زبان در دانشگاه علوم زیستی نروژ

بی‌شک دانشجویان بین‌المللی تمایل دارند در دانشگاه علوم زیستی نروژ به زبان انگلیسی تحصیل کنند؛ زیرا زبان نروژی کمی دشوار است. تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های نروژ معمولاً به زبان نروژی است؛ ولی در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌‌های فراوانی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. برخی از رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه ازاین‌قرارند: زراعت‌شناسی، ژنتیک و تولیدمثل حیوانات، علوم دامی، اقتصاد کاربردی و پایدار، علوم داده، برزشناسی، تولید غذاهای دریایی، بوم‌شناسی، فناوری تولید غذا، علوم ژنوم، مطالعات محیطی بین‌المللی، مطالعات توسعۀ جهانی، علوم گیاهی، معماری چشم‌انداز برای پایداری جهانی و رادیواکولوژی.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

داوطلبان برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه از پانزدهم اکتبر تا اول دسامبر می‌توانند اقدام کنند. متقاضیان تحصیل در رشته‌های انگلیسی‌زبان مدرک معتبر زبان انگلیسی، مانند تافل و آیلتس باید ارائه دهند. شایان ذکر است تحصیل در این دانشگاه رایگان است و در‌عوض، بورسیه‌ای نیز به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا نمی‌شود و تمامی دانشجویان نیازهای مالی‌شان را خودشان باید بتوانند تأمین کنند و مدارک موردنیاز دال بر تمکّن مالی ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ مراحل دریافت پذیرش از دانشگاه‌های نروژ، به صفحۀ تحصیل در نروژ مراجعه کنید.

منابع: