هر سال میلیون‌ها دانشجو برای تحصیل در اسپانیا و کشورهای دیگر راهی اروپا می‌شوند. اگر به زندگی و تحصیل خارج از کشور علاقه‌مندید، اروپا انتخاب مناسبی می‌تواند برایتان باشد؛ چراکه با زندگی و تحصیل در این قاره از مزایای بسیار زیادی ازجمله امکان سفر به کشورهای زیبای اروپایی و هزینه‌های زندگی مقرون‌به‌صرفه بهره‌مند می‌شوید. در این مقاله، به برخی مزایای تحصیل در اروپا اشاره خواهیم کرد.

بهبود موقعیت شغلی

در سال‌های اخیر، تجربۀ کار بین‌المللی در تمام دنیا اهمیت بیشتری پیدا کرده است. شرکت‌های کوچک و بزرگ به استخدام افرادی مشتاق‌‌اند که از محدودۀ امنشان خارج می‌شوند و به‌دنبال تجربه‌های جدیدند. یکی از مزایای تحصیل در اروپا این است که ازطریق آن به موفقیت شغلی می‌توانید برسید. بسیاری از کشورهای اروپایی تلاش‌ می‌کنند دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خارجی را به ماندن در کشورشان ترغیب کنند؛ بنابراین، اگر در اروپا تحصیل کنید، احتمالاً پیشنهاد کاری مناسبی دریافت خواهید کرد و مدت بیشتری در کشور محل تحصیلتان می‌توانید بمانید.

کیفیت آموزش و پژوهش مطلوب و جهانی اروپا

کیفیت آموزش و پژوهش مطلوب و جهانی اروپا

کیفیت آموزش و پژوهش مطلوب و در سطح جهان یکی دیگر از مزایای تحصیل در اروپا به‌شمار می‌رود. تعداد زیادی از دانشگاه‌های برتر دنیا در اروپا قرار دارند. علاوه‌براین، تعاملات برون‌مرزی در کشورهای اروپایی باعث ایجاد جامعۀ آکادمیک بین‌المللی قدرتمندی شده است که پژوهش‌های به‌روز انجام می‌دهند.

گسترۀ وسیع گزینه‌های آموزشی

در اروپا، هزاران دانشگاه وجود دارد که دَه‌ها‌هزار دورۀ آموزشی را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند. در قارۀ سبز، تقریباً هر رشته‌ای را در هر زمینه‌ای در دانشگاه‌های بسیار کوچک یا مراکز پژوهشی بین‌المللی بسیار بزرگ می‌توانید بیابید. افزون‌براین، در آن برای هر فردی با هر سلیقه‌ای گزینۀ مناسب آموزشی را می‌توان پیدا کرد.

شهریه و هزینۀ تحصیل کم

شهریۀ دانشگاه‌ها و هزینۀ تحصیل در بیشتر دانشگاه‌های اروپا از هزینۀ تحصیل در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا و استرالیا بسیار کمتر است. حتی بعضی از دانشگاه‌های کشورهای اروپایی شهریه ندارند و تحصیل در آن‌ها کاملاً رایگان است. علاوه‌براین، برای تحصیل در اروپا از فرصت‌های اسکالرشیپ و بورسیه و حمایت مالی حین تحصیل می‌توانید استفاده کنید.

امکان سفر آسان در قارۀ اروپا

امکان سفر آسان در قارۀ اروپا

زمانی‌که در اروپا تحصیل کنید، این فرصت برایتان به‌وجود می‌آید که به‌راحتی به کشورهای دیگر سفر کنید. با استفاده از بلیت‌های هواپیمایی ارزان و قطار و اتوبوس، با بودجۀ دانشجویی در زمان تقریباً کوتاهی به کشورهای دیگر می‌توانید بروید و از تعطیلات بین نیمسال‌ها لذت ببرید. اگر شهروند اروپا نباشید، با استفاده از ویزای دانشجویی‌تان به ۲۶ کشور در حوزۀ شنگن می‌توانید سفر کنید.

سیستم آموزشی مناسب و کارآمد

سیستم آموزشی دانشگاهی تمام کشورهای اروپایی طبق فرایند اصلاحی بولونیا هم‌سو شده است. این یعنی تمام دوره‌های دانشگاهی کارشناسی یا کارشناسی ارشد در اروپا از چهارچوب آکادمیک کلی پیروی می‌کنند؛ بنابراین، مدارک صادرشده در یک کشور اروپایی در تمام کشورهای دیگر اروپا به یک اندازه معتبر است.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

در اروپا، هزاران دورۀ دانشگاهی در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. همچنین، مردم بیشتر کشورهایی اروپایی به زبان انگلیسی مسلط‌اند؛ بنابراین، بدون تلاش زیاد برای یادگرفتن زبان‌هایی مانند لهستانی یا پرتغالی یا سوئدی، در این کشورها با استفاده از زبان انگلیسی امور روزمره‌تان را می‌توانید بگذرانید.



منبع: