اگر می‌خواهید بدانید چگونه سیستم‌های ارتباطی سریع و مطمئن شده‌اند یا تجهیزات پزشکی برای نجات جان میلیون‌ها انسان چگونه ساخته می‌شوند یا به ساخت تجهیزات کارآمد برای کمک به حل مشکلات مربوط به تغییرات اقلیم زمین علاقه‌مند هستید، بهتر است تحصیل در رشته‌های حوزۀ فناوری را مدنظر قرار دهید. بازار کار رشته‌های مرتبط با فناوری بسیار گسترده است و نه‌تنها این بازار در سال‌های اخیر اشباع نشده، هرازگاهی حرفه‌های نوظهوری ایجاد می‌شود که علاقه‌مندان به حوزۀ فناوری را بیش‌از‌پیش به تحصیل در این رشته‌ها مشتاق می‌کند. به‌دلیل اهمیت فناوری و تمایل کشورها به گسترش این حوزه، علاوه‌بر بورسیه‌های معمولی درنظرگرفته‌شده برای متقاضیان واجدشرایط‌، برخی از دانشگاه‌ها نیز بورسیه‌های متنوع در رشته‌های فناوری ارائه می‌کنند. در این مطلب، قصد داریم برترین بورسیه‌های رشته‌های فناوری 2021 را معرفی کنیم.

بورسیۀ تحصیلی The Heinrich Böll

اولین نام در فهرست بورسیه‌های رشته‌های فناوری 2021 بورسیه‌های تحصیلی بنیاد The Heinrich Böll در کشور آلمان است که به دانشجویان بین‌المللی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اعطا می‌شود. افرادی که بورسیۀ تحصیلی بنیاد The Heinrich Böll را دریافت می‌کنند، در هر یک از دانشگاه‌های دولتی آلمان می‌توانند تحصیل کنند. مهلت درخواست برای بهره‌مندی از بورسیه‌های تحصیلی این بنیاد اول مارس هر سال است. به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ بورسیه‌های اعطایی بنیاد The Heinrich Böll، به این لینک مراجعه کنید.

بورسیۀ تحصیلی GreyCampus برای زنان

بورسیۀ تحصیلی GreyCampus برای زنان

یکی دیگر از بورسیه‌های رشته‌های فناوری 2021 بورسیۀ تحصیلی GreyCampus برای زنان است. GreyCampus، شرکت پیشرو در ارائۀ برنامه‌های آنلاین، اعلام کرده است که صد بورسیۀ تحصیلی به زنان علاقه‌مند به تحصیل در این شرکت اعطا می‌دهد. دوره‌های آموزشی GreyCampus شش‌ماهه است و ازطریق کلاس‌ها، آزمون‌ها، آزمایشگاه‌ها، پروژه‌ها و راهنمایی‌ها مهارت‌های موردنیاز متقاضیان در حوزه‌های علوم داده و Development Full Stack را آموزش می‌دهد. آخرین مهلت ارسال درخواست برای دریافت بورسیه‌های GreyCampus، ۳۱مارس۲۰۲۱ (۱۱فروردین۱۴۰۰) اعلام شده است. متقاضیان برای بهره‌مندی از این بورسیه حداقل باید ۲۱ساله و درکی کلی از برنامه‌نویسی داشته باشند. گفتنی است برای ثبت‌نام در GreyCampus، متقاضیان در آزمون ورودی و مصاحبه باید شرکت کنند. اطلاعات بیشتر دربارۀ این بورسیۀ تحصیلی را با مراجعه به این لینک به‌دست خواهید آورد.

بنیاد Wells Mountain

بورسیۀ بنیاد Wells Mountain نیز ازجمله بورسیه‌های رشته‌های فناوری 2021 به‌حساب می‌آید و ویژۀ دانشجویان اهل کشورهای درحال‌توسعه است که قصد دارند در کشورشان یا یکی از کشورهای همسایه تحصیل کنند. علاقه‌مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی یکی از رشته‌های مربوط به علوم بهداشت و فناوری اطلاعات و مهندسی برای دریافت این بورسیه می‌توانند درخواست بدهند. هدف از اعطای این بورسیه کمک به جوامع محلی و رشد و پیشرفت آنان است. از شروط دریافت بورسیۀ بنیاد Wells Mountain این است که متقاضیان حداقل صد ساعت در سال برای فعالیت‌های خیرخواهانه در حیطۀ تحصیلی‌شان داوطلب شوند و حداکثر ۳۵ سال داشته باشند. متقاضیان این بورسیه تا اول مارس هر سال فرصت دارند برای بهره‌مندی از آن درخواست دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ بورسیۀ بنیاد Wells Mountain، به این لینک مراجعه کنید.

بورسیه‌های دانشگاه توئنته

بورسیه‌های دانشگاه توئنته

در فهرست بورسیه‌های رشته‌های فناوری 2021، نام بورسیه‌های دانشگاه توئنته هلند نیز به‌چشم می‌خورد. دانشگاه توئنته (University of Twente) برای متقاضیان بین‌المللی اهل کشورهای اروپایی و غیراروپایی علاقه‌مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه، بورسیه‌های مربوط به فناوری در نظر گرفته است. متقاضیان پس از ثبت‌نام در رشتۀ دلخواهشان در دانشگاه توئنته، برای دریافت این بورسیه می‌توانند درخواست بدهند. آخرین مهلت درخواست به‌منظور بهره‌مندی از بورسیه‌های دانشگاه توئنته ۱مِی۲۰۲۱ (۱۱اردیبهشت۱۴۰۰) است. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ بورسیه‌های دانشگاه توئنته، پیشنهاد می‌کنیم به این لینک سر بزنید.

بورسیه‌های دانشگاه ملی استرالیا

از دیگر بورسیه‌های رشته‌های فناوری 2021 می‌توان به بورسیه‌های کالج مهندسی و علوم کامپیوتر در دانشگاه ملی استرالیا اشاره کرد. این کالج به دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های مربوط به مهندسی و علوم کامپیوتر بورسیه‌هایی اعطا می‌کند. آخرین مهلت ارسال درخواست برای دریافت بورسیه‌های مربوط به حوزۀ فناوری دانشگاه ملی استرالیا ۱مِی۲۰۲۱ (۱۱اردیبهشت۱۴۰۰) اعلام شده است. اطلاعات بیشتر دربارۀ این بورسیه‌ها را با مراجعه به این لینک کسب خواهید کرد.

بورسیۀ تحصیلی اسکاتلند

ازجمله کشورهای ارائه‌دهندۀ بورسیه‌های رشته‌های فناوری 2021 اسکاتلند است. دولت اسکاتلند این بورسیه‌های تحصیلی را به متقاضیان بین‌المللی اهل کشورهای کانادا، چین، هند، ژاپن، پاکستان و آمریکا اعطا می‌کند که به تحصیل در حوزه‌های علوم  فناوری و علوم پزشکی علاقه‌مندند. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ بورسیه‌های تحصیلی کشور اسکاتلند، این لینک را ببینید.

منابع: