دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی (UNBC) دانشگاهی کوچک و پژوهش‌محور است که در شهر پرنس‌جورج استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. در این دانشگاه، بیش از ۳،۵۰۰ نفر دانشجو در بیش از نود رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تحصیل هستند که از این تعداد، ۱۱درصد را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. بودجۀ پژوهش این دانشگاه به بیش از نُه‌میلیون دلار کانادا می‌رسد و بیش از سه‌میلیون دلار کانادا نیز در قالب کمک‌هزینۀ تحصیلی به دانشجویان اعطا می‌شود. شایان ذکر است از هر چهار نفر دانشجو، یک نفر کمک‌هزینۀ تحصیلی دریافت می‌کند. در این مقاله، قصد داریم بورسیه‌های دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ را برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا معرفی کنیم.

بورسیه‌ها

دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی بیش از چهارصد نوع بورسیه و امتیاز ارائه می‌کند که کمتر از ۲۰درصد آن‌ها به ارائۀ درخواست نیاز دارند و در اکثر مواقع، دانشجویان واجدشرایط به‌صورت خودکار برای دریافت بورسیه‌ها نامزد می‌شوند. امتیازها و کمک‌هزینه‌ها به دانشجویان کمک می‌کند بودجۀ لازم برای تأمین هزینۀ تحصیلاتشان در دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی را به‌دست آورند. از این بودجه می‌توان ازطریق منابع مختلف، ازجمله وام‌های دولتی و بانکی، بورسیه‌های خصوصی، بنگاه‌های اقتصادی و دولتی و جوایز دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی بهره‌مند شد. در‌ادامۀ مطلب، با بورسیه‌های دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بیشتر آشنا خواهیم شد.

بورسیه‌های دانشجویان جدید

این بورسیه به دانشجویان تازه‌وارد اعطا می‌شود و به ارائۀ درخواست نیاز ندارد و همۀ دانشجویان به‌طورخودکار برای آن نامزد می‌شوند.

بورسیۀ Lieutenant Governor's Medal

این بورسیه به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که در دوران دبیرستان در زمینۀ صلح و آشتی فعال بوده‌اند و نیز دانشجویانی که جزو دستۀ گروه‌های محروم هستند و برای مشارکت در جامعه با موانع فرهنگی مواجه‌اند. افزون‌براین، دانشجویانی که تا ماه مِی (اردیبهشت) بتوانند فارغ‌التحصیل شوند، از این بورسیه بهره‌مند می‌شوند. ناگفته نماند دانشجویان تا ۱آوریل۲۰۲۱ (۱۲فروردین۱۴۰۰) فرصت دارند تا برای دریافت بورسیۀ Lieutenant Governor's Medal درخواست دهند.

بورسیه‌های رقابتی سالانۀ دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

این بورسیه‌ها به دانشجویان کنونی همۀ مقاطع تحصیلی و متقاضیان تحصیل در نیمسال سپتامبر‌۲۰۲۱ در دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی اعطا می‌شود. مهلت درخواست برای بورسیه‌های رقابتی سالانۀ دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی تا ۱۵آوریل۲۰۲۱ (۲۶فروردین۱۴۰۰) اعلام شده است.

بورسیه‌های رقابتی سالانه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی

این بورسیه‌ها ویژۀ متقاضیان تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) در نیمسال‌های  سپتامبر‌۲۰۲۱ و  مِی‌۲۰۲۲ است. مهلت ارسال درخواست برای دریافت بورسیه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی  نیز تا ۱۵آوریل۲۰۲۱ (۲۶فروردین۱۴۰۰) است.

امتیازهای مالی

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر از امتیازهای مالی ارائه‌شده برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی، به این لینک مراجعه کنید. برخی از این امتیازها به ارسال درخواست نیاز دارند و برخی خیر. همچنین، ممکن است مهلت استفاده از برخی از آن‌ها گذشته باشد. به‌عنوان مثال، ازجمله امتیازها و بورسیه‌های دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ می‌توان به بورسیۀ Raven اشاره کرد.

بورسیۀ Raven

این بورسیه برای دانشجویان تازه‌وارد و تمام‌وقتی تعریف شده است که اولین‌بار تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی را شروع می‌کنند. ارزش بورسیۀ Raven دوهزار دلار کاناداست و متقاضیان تا ۱۵آوریل۲۰۲۱ (۲۶فروردین۱۴۰۰) مهلت دارند تا برای بهره‌مندی از آن درخواست دهند.

درپایان، ذکر این نکته ضروری است که دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی بورسیه‌ها و امتیازهای متنوع دیگری نیز به ورزش‌کاران، معلولان، افراد عضو انجمن‌ها و... اعطا می‌کند. برای مثال با مراجعه به این لینک، با امتیازهای متنوع درنظرگرفته‌شده برای عضویت در انجمن‌های گوناگون می‌توانید آشنا شوید. افزون‌براین، برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ بورسیه‌های تمدید‌شدنی پنج‌هزاردلاری ویژۀ ورزش‌کاران متقاضی تحصیل تمام‌وقت، این را لینک مشاهده کنید.

منابع: