یکی از پرسش‌های مهم علاقه‌مندان به مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در کانادا این است که بهترین شهر و استان کانادا برای مهاجرت کدام است؟ این پرسش پاسخ روشنی ندارد؛ چراکه شرایط و سبک زندگی افراد باهم متفاوت است و مسلماً یک گزینه برای همه مناسب نیست. استان‌های مختلف کانادا فرصت‌ها، منظره‌ها، آب‌و‌هوا، سبک زندگی و برنامه‌های مهاجرتی متفاوتی دارند؛ بنابراین، پرسش اصلی این نیست که کدام استان بهترین است؛ بلکه باید بررسی کنید کدام استان برای شما و خانواده‌تان بهترین گزینه به‌حساب می‌آید. در این مقاله، پنج استان از بهترین استان های کانادا برای مهاجرت را معرفی خواهیم کرد تا باتوجه‌به وضعیت زندگی‌تان، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

استان انتاریو

نام استان انتاریو همواره در صدر فهرست‌های بهترین استان های کانادا برای مهاجرت قرار دارد. حدود ۴۰درصد از مردم کانادا در این استان زندگی می‌کنند و تعداد شهرها و جامعه‌های این استان از هر استان دیگری بیشتر است. این موضوع باعث می‌شود فرصت‌های شغلی استان انتاریو از دیگر استان‌های کانادا بیشتر باشد؛ ازاین‌رو، بیشتر مهاجران علاقه دارند در این استان ساکن شوند. بااین‌حال، این نکته را به‌یاد بسپارید که با وجود فرصت‌های شغلی بیشتر در استان انتاریو، رقابت برای به‌دست‌آوردن این فرصت‌ها نیز بیشتر از استان‌های دیگر کاناداست.

استان انتاریو به‌‌دلیل وضعیت جغرافیایی‌اش در میان تمام استان‌های کانادا، مطبوع‌ترین آب‌و‌هوا را دارد. زمستان‌های این استان خیلی سرد نیست و تابستان‌هایش گرم و مرطوب است. علاوه‌براین، شهرهای استان انتاریو به تمیزی و امنیت اجتماعی و خدمات عمومی عالی، از آموزش گرفته تا حمل‌و‌نقل و خدمات بهداشتی، شهرت دارند. انتخاب انتاریو به‌عنوان محل کار و زندگی انتخابی هوشمندانه محسوب می‌شود؛ اما ناگفته نماند هزینه‌های زندگی و مالیات در این شهر بسیار زیاد است.

قلمرو شمال‌غربی کانادا

قلمرو شمال‌غربی کانادا

قلمرو شمال‌غربی کانادا (The Northwest Territories) به داشتن نرخ بیکاری کم مشهور است؛ به‌همین‌دلیل، نامش در فهرست بهترین استان های کانادا برای مهاجرت جای گرفته است. شهر یلونایف، مرکز قلمرو شمال‌غربی، کمی بیش از بیست‌هزار نفر جمعیت دارد. افراد ماهر و نیمه‌ماهر در این استان به‌سادگی می‌توانند شغلی بیابند و ازطریق برنامۀ مهاجرتی منتخب استانی (PNP)، اقامت دائم کانادا را بگیرند. اگر روزهای کوتاه و سرد این استان در فصل زمستان را بتوانید تحمل کنید، در تابستان از شب‌هایی بلند و زیبا با منظرۀ شفق قطبی و آسمانی پرستاره لذت خواهید برد.

استان بریتیش کلمبیا

به‌طورکلی، با زندگی در استان بریتیش کلمبیا از بیشترین میزان دستمزد و بالاترین استانداردهای کیفیت زندگی می‌توانید برخوردار شوید. نرخ جرم‌وجنایت در استان بریتیش کلمبیا باتوجه‌به جمعیتش بسیار کم است و با وجود فرهنگ غنی و تنوع نژادی ساکنان این استان، می‌توان آن را یکی از بهترین استان های کانادا برای مهاجرت نامید.

شهر ونکوور، مرکز استان بریتیش کلمبیا، یکی از مقصدهای اصلی مهاجران کانادا به‌شمار می‌رود. ازآنجاکه هزینه‌های زندگی در این شهر بسیار زیاد ارزیابی می‌شود، بهتر است برای طی مسیرهای طولانی به‌منظور رسیدن به محل کارتان در ونکوور آماده شوید؛ چراکه هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ خارج از ونکوور بسیار کمتر است. همچنین، فرصت‌های شغلی زیادی در زمینه‌های فیلم‌سازی و فناوری اطلاعات و پزشکی در این شهر وجود دارد.

استان نوا اسکوشیا

استان نوا اسکوشیا

استان نوا اسکوشیا یکی از استان‌های کم‌هزینۀ کانادا برای زندگی محسوب می‌شود. هزینه‌های زندگی در شهر هالیفکس، مرکز استان نوا اسکوشیا، از دیگر شهرهای این استان کمی بیشتر است؛ اما اگر در شهری مانند ترورو (Truro) ساکن شوید، با پرداخت هزینه‌های کمتر در فاصلۀ کمی از هالیفکس می‌توانید زندگی کنید و از طبیعت زیبا و سکوت و آرامش این شهر لذت ببرید.

ویژگی خاصی که مهاجران را به زندگی در نوا اسکوشیا جذب می‌کند، امکان دریافت اقامت دائم کانادا ازطریق برنامۀ مهاجرتی Atlantic Immigration Pilot و کیفیت مطلوب زندگی در این استان است. ساکنان این استان با برقراری توازن میان زندگی، کار، استراحت و مسئولیت‌هایشان زندگی آرامی می‌توانند تجربه و از هرج‌ومرج و شلوغی شهرهای بزرگ دوری کنند.

استان آلبرتا

در سال‌های اخیر، کلگری و شهرهای دیگر استان آلبرتا مهاجران بسیاری جذب کرده‌اند و درحال‌حاضر، حدود ۲۸درصد از تمام مهاجران کانادا در این شهر ساکن می‌شوند. شهر کلگری تقریباً با تمام شهرهای بزرگ کانادا می‌تواند رقابت کند. بهترین ویژگی این شهر فراهم‌کردن فرصت‌های شغلی بسیار زیاد است. درواقع، در فهرست شهرهای برتر جهان برای یافتن شغل، این شهر رتبۀ سوم را از‌آنِ خود کرده است.

کلگری نیروهای کار جوان و تحصیل‌کرده با فرهنگ‌های متنوعی دارد و دومین شهر کانادا ازنظر تعداد افراد با موقعیت کاری خوداشتغالی به‌شمار می‌رود. همچنین، در میان ۳۹ شهر با مساحت مشابه، ازنظر هزینه‌های زندگی در رتبۀ دوم شهرهای کم‌هزینۀ آمریکای‌شمالی قرار گرفته است. قیمت خرید خانه در این شهر از شهرهای بزرگ دیگر کانادا ارزان‌تر است و خانواده‌ها به‌جای زندگی در اطراف شهر، در مرکز شهر می‌توانند ساکن شوند. علاوه‌براین، نرخ مالیات در استان آلبرتا از بیشتر استان‌های بزرگ کانادا کمتر است.



منبع: