دانشگاه امبروز دانشگاهی خصوصی و مسیحی در شهر کلگری کاناداست که علاوه‌بر دوره‌های الهیات و مطالعات انجیل، رشته‌های مختلفی در زمینۀ هنر، علوم، آموزش و کسب‌وکار ارائه می‌کند. تاریخ تأسیس این دانشگاه به سال ۱۹۲۱ باز می‌گردد و امروزه، حدود هزار نفر دانشجو در مقطع کارشناسی آن مشغول تحصیل هستند. این دانشگاه یکی از کتابخانه‌های بزرگ خصوصی در غرب کانادا را دارد و به‌دلیل کوچک‌بودن کلاس‌ها، استادان و دانشجویان بیشترین تعامل ممکن را دارند. مهم‌ترین ویژگی تحصیل در دانشگاه امبروز این است که با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌ مدرک کارشناسی می‌توانید بگیرید. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، این دانشگاه را معرفی می‌کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

رشته‌های دانشگاه امبروز

دانشگاه امبروز چهار دانشکده دارد که عبارت‌اند از: دانشکدۀ هنر و علوم، دانشکدۀ آموزش، دانشکدۀ کشیشی و دانشکدۀ الهیات. برخی از رشته‌های دانشکدۀ هنر و علوم نیز از‌این‌قرارند: بازیگری، موسیقی، ادبیات انگلیسی، تاریخ، علوم رفتاری، زیست‌شناسی، مدیریت کسب‌وکار و روان‌شناسی. ناگفته نماند برای شرکت در رشته‌های این دانشگاه ارائۀ مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ یا تافل با حداقل نمرۀ ۸۳ الزامی است.

شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه امبروز

شهریۀ تحصیل در رشته‌های دانشکدۀ هنر و علوم دانشگاه امبروز برای دانشجویان بین‌المللی درحدود بیست‌هزار دلار کانادا در سال برآورد می‌شود. ناگفته نماند امکان اسکان در پردیس دانشگاه نیز برای دانشجویان فراهم است که هزینۀ آن تقریباً به چهارهزار دلار کانادا برای هر نیمسال می‌رسد. این مبلغ هزینه‌های اتاق و خوراک و اینترنت را پوشش می‌دهد.

طبق اعلام وبگاه دانشگاه امبروز، ۸۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه اسکالرشیپ دریافت می‌کنند. یکی از اسکالرشیپ‌های مهم این دانشگاه اسکالرشیپی است که به‌صورت خودکار و براساس معدل دبیرستان به دانشجویان تازه‌وارد تعلق می‌گیرد. دانشجویانی با معدل بین پانزده تا شانزده ۵۰۰ دلار، دانشجویانی با معدل بین شانزده تا هفده ۷۵۰ دلار، دانشجویانی با معدل بین هفده تا هجده ۱،۰۰۰ دلار، دانشجویانی با معدل بین هجده تا نوزده ۱،۵۰۰ دلار و دانشجویانی با معدل بین نوزده تا بیست ۲،۰۰۰ دلار کانادا دریافت می‌کنند. علاوه‌بر‌این، دانشجویان رشتۀ موسیقی و بازیگری اسکالرشیپ‌هایی دریافت می‌کنند که مبلغش متغیر است. ناگفته نماند به دانشجویان بین‌المللی نیز جداگانه اسکالرشیپی هزاردلاری تعلق می‌گیرد.

شهریه و اسکالرشیپ های دانشگاه امبروز

شرایط زندگی در کلگری

طبق شاخص‌‌های گوناگون، زندگی در شهر کلگری بسیار رضایت‌بخش است؛ چراکه شاخص قدرت خرید در این شهر «بسیار بالا» و شاخص‌های امنیت و سلامت «بالا» و شاخص میزان آلودگی و ترافیک «پایین» است. هزینۀ زندگی در شهر کلگری برای هر نفر صرف‌نظر از اجاره‌بهای مسکن، حدود ۱،۲۰۰ دلار کانادا در ماه است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۲۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۰۰۰ دلار کانادا در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۲۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۸۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طور متوسط ۲۰۲ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۸۰ دلار کانادا در ماه است.

قیمت بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۳.۵ و ۱۰۹ دلار کاناداست. ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۲۰ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۷۵ دلار کانادا برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳.۵ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۳ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۵ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۴ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۲ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۲ دلار.

منبع: