مدرسه مدیریت تورنتو کالجی واقع در قلب شهر تورنتو است و دوره‌های مرتبط با صنعت را با ارائۀ مدرک پایان دوره برگزار می‌کند. این دوره‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که دانشجویان این کالج پاسخ‌گوی نیازهای روز بازار باشند. یکی از مزیت‌های مهم این مدرسه این است که با مشارکت بیش از صد شرکت، دوره‌های کارآموزی را به تمام دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشجویان بین‌المللی از بیش از ۸۷ کشور دنیا برای تحصیل به این مدرسه می‌آیند و میزان رضایت از تحصیل در آن بیش از ۹۲درصد است. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، مدرسه مدیریت تورنتو را معرفی می‌کنیم.

رشته‌های مدرسه مدیریت تورنتو

رشته‌های مدرسه مدیریت تورنتو با هدف آماده‌کردن دانشجویان برای دنیای کار طراحی شده‌اند. دانشجویان با شرکت در دوره‌های کارآموزی این کالج و کسب تجربه در فضاهای کاری مهیاشده، پس از فارغ‌التحصیلی راحت‌تر می‌توانند مشغول کار شوند. برخی از دوره‌های این کالج از‌این‌قرارند: دیپلم مدیریت کسب‌وکار، دیپلم مدیریت کسب‌وکار دیجیتال، دیپلم کارشناس دیجیتال مارکتینگ، دیپلم مدیریت هتل و گردشگری، دیپلم تحلیل داده و دیپلم کارشناس امنیت سایبری. ناگفته نماند برای شرکت در دوره‌های این کالج ارائۀ مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۵.۵ تا ۶ یا تافل با نمرۀ ۶۵ تا ۷۸ الزامی است.

شهریه و اسکالرشیپ‌های مدرسه مدیریت تورنتو

شهریه‌های مدرسه مدیریت تورنتو بسته به رشتۀ انتخابی بین دَه‌ تا بیست‌هزار دلار کانادا در سال متغیر است. شایان ذکر است برای دانشجویان اسکالرشیپی ۱،۵۰۰ تا ۷،۵۰۰دلاری در نظر گرفته شده‌ است تا کمی از شهریۀ پرداختی دانشجویان بین‌المللی کاسته شود.

شهریه و اسکالرشیپ های مدرسه مدیریت تورنتو

وضعیت زندگی در تورنتو

شهر تورنتو تابستان‌هایی دلپذیر و زمستان‌هایی خشک و بادخیز دارد و دمای هوا در طول سال، بین منفی ۸ تا ۲۵ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است. ناگفته نماند حدود هفت ماه از سال، هوای تورنتو ابری است و افزون‌بر هشت ماه از سال، برف یا باران می‌بارد. افزون‌براین، شش ماه از سال بادهایی با میانگین سرعت هجده کیلومتر‌برساعت در این شهر می‌وزند.

هزینۀ زندگی هر نفر در شهر تورنتو صرف‌نظر از اجارۀ مسکن، ماهانه حدود ۱،۲۴۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۲،۰۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۷۰۰ دلار کانادا در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی سه‌خوابه در مرکز شهر ۳،۵۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۲،۷۰۰ دلار کانادا برآورد می‌شود. بهای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب به ۳.۲۵ و ۱۵۶ دلار کانادا می‌رسد. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند نیز برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۱۶۴ دلار کانادا در ماه است.

ناگفته نماند هزینۀ تهیۀ غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت در تورنتو تقریباً بیست دلار و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود نود دلار کانادا برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۳ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۴ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۳ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۶ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۴ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۲.۵ دلار.

منبع: