نروژ یکی از کشور های زیبای اروپا است. طبیعت این کشور چشم ‌اندازی کامل از درخت، صخره و آب را در بر می‌ گیرد. نروژ سرزمینی امتداد یافته از شمال به جنوب با دریا و دریاچه ‌ها‌، سنگ ها، درختان و... است. باد و سرمای شمال و آفتاب جنوب وضعیت آب و هوایی گسترده این کشور را به خوبی نشان می‌ دهند. زیبایی نروژ به‌ حدی است که سبب می شود گرانی و هزینه بالای زندگی در این کشور فراموش شود و در نتیجه، بسیاری از افراد به دنبال تحصیل در نروژ و زندگی در آن باشند. آشنایی با آب و هوای این کشور اروپایی یکی از موضوع ‌های مهمی است که پیش از سفر و مهاجرت به این کشور باید با آن آشنا شوید؛ زیرا برخی افراد با وجود علاقه به زندگی در نروژ، ممکن است نتوانند با وضعیت آب و هوایی آن کنار بیایند. در این مقاله، قصد داریم درباره وضعیت آب و هوای نروژ اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

فصل بهار در نروژ

آب و هوای نروژ-1.jpg

فصل بهار در کشور نروژ زود گذر است. ذوب ‌شدن برف ‌های زمستان، جاری شدن رود های فصلی، مهاجرت پرندگان و شکوفه زدن گل های صد تومانی آغاز بهار در این کشور است. البته شکوفایی درختان و گل ها بیشتر در بخش جنوبی نروژ دیده می شود. بخش شمالی معمولا سر سبزی کمتری دارد. تمامی روز های بهار در این کشور روشن و آفتابی نیستند و نروژ روز های بارانی و ابری زیادی را هم تجربه می ‌کند. در بهار نروژ، حدود پنج تا هشت ساعت در روز آفتابی و حدود شش تا هفت روز در ماه بارانی است. حداکثر دما در ماه های مارس، آوریل و مه به ترتیب ۴+، ۱۰+ و ۱۶+ درجه سانتی گراد و حداقل دما در این ماه ها به ترتیب برابر با ۴-، ۱+ و ۶+ درجه سانتی گراد است.

فصل تابستان در نروژ

آب و هوای نروژ-2.jpg

یکی از اولین نشانه‌ های آب و هوای نروژ در تابستان حضور ماهی‌ های ماکرل و شاه‌ ماهی در رود های این کشور است. همچنین اقیانوس‌ ها، دریاچه‌ ها و رود های این کشور در تابستان پر از ماهی ‌های سالمون و قزل‌آلا می‌ شوند؛ به همین دلیل یکی از تفریحات تابستانی مردم این کشور ماهی‌ گیری است. مردم نروژ هم مانند سایر کشور های اسکاندیناوی، نیمه تابستان (هفته سوم جولای) را جشن می ‌گیرند. تمامی گل‌ های گندم و آفتاب‌ گردان در این زمان، گل داده ‌اند. در تابستان نروژ، حدود شش تا هشت ساعت در روز آفتابی و حدود ده تا یازده روز در ماه بارانی است. حداکثر دما در ماه های ژوئن، جولای و آگوست به ترتیب ۲۰+، ۲۲+ و ۲۱+ درجه سانتی گراد و حداقل دما در این ماه ها به ترتیب برابر با ۱۰+، ۱۳+ و ۱۲+ درجه سانتی گراد است.

فصل پاییز در نروژ

آب و هوای نروژ-3.jpg

پاییز در نروژ بسیار زیباست. با توجه به اینکه نروژ پوشیده از جنگل است، با آمدن پاییز درختان در رنگ‌ های مختلفی ظاهر می‌ شوند و این کشور را زیبا تر می کنند. بیشتر روز های پاییز در این کشور، بارانی و همراه با مه هستند. پاییز نروژ فصلی کوتاه است؛ زیرا زمستان گاهی پیش از ریختن برگ‌ ها آغاز می شود. در پاییز نروژ، حدود سه تا پنج ساعت در روز آفتابی و حدود ده تا یازده روز در ماه بارانی است. حداکثر دما در ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر به ترتیب ۱۶+، ۹+ و ۳+ درجه سانتی گراد و حداقل دما در این ماه ها به ترتیب برابر با ۸+، ۳+ و ۱- درجه سانتی گراد است.

فصل زمستان در نروژ

آب و هوای نروژ-4.jpg

نروژ در زمستان پوشیده از برف است و مقصد ورزش‌ های زمستانی است. شب ‌های زمستان در این کشور بسیار طولانی هستند و از نیمه نوامبر تا اواخر ژانویه، در برخی نواحی شمالی این کشور روز های آفتابی به ‌ندرت به‌ چشم می‌ خورند. در زمستان نروژ، حدود یک تا سه ساعت در روز آفتابی و حدود هفت تا ده روز در ماه بارانی است. حداکثر دما در ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه به ترتیب ۰، ۲- و ۱- درجه سانتی گراد و حداقل دما در این ماه ها به ترتیب برابر با ۴-، ۷- و ۷- درجه سانتی گراد است.

اگر تا به اینجای مطلب شرایط آب و هوای نروژ شما را به تحصیل در این کشور تشویق کرده است، می توانید بر روی عبارت زیر کلیک کنید تا درباره ویزای تحصیلی این کشور اطلاعات بیشتری به دست آورید.

ویزای تحصیلی نروژ

تاثیر آب و هوا بر بدن انسان

آب و هوای نروژ-5.jpg

یکی از رایج ترین تاثیرات شرایط آب و هوایی بر بدن انسان، مربوط به فشار هوا است. در مناطقی که فشار هوا کمتر است احتمال زانو درد، درد های مفصلی و حتی سر درد هم بیشتر است. فشار هوای کمتر مایعات مفصلی و بافت های اطراف مفصل را منبسط می کند و در نتیجه سبب ایجاد درد می شود.

درد سینوس ها و گوش ها نیز از جمله درد های رایجی است که در اثر تغییرات آب و هوایی ناگهانی اتفاق می افتد. البته عوامل محیطی بسیار زیادی بر سر درد تاثیر دارند؛ اما گاه حتی تغییرات جزئی هوا نیز منجر به سر درد های شدید می شود.

میزان گرما و رطوبت هم بر بدن انسان تاثیر زیادی می گذارد. گرما و رطوبت بر میزان تعرق و تبخیر آب اضافی بدن تاثیر گذار است. در مناطق مرطوب به دلیل اینکه تبخیر آب بدن کمتر اتفاق می افتد، احتمال گرما زدگی بیشتر است.

آنچه از تاثیر آب و هوا بر بدن انسان گفتیم، بخشی جزئی از این تاثیرات است. تاثیر شرایط آب و هوایی بر بدن انقدر گسترده است که خود، مطلب جداگانه ای نیاز دارد.

بهترین شهر های نروژ از نظر آب و هوا

آب و هوای نروژ-6.jpg

انتخاب محل زندگی در نروژ به ترجیح شما بستگی دارد. اگر هوای ایده آل از نظرتان هوای بارانی است، شهر های جنوب غربی بهترین انتخاب خواهند بود. ملایم ترین دما و بیشترین بارندگی برای خط ساحلی و جنوب غرب این کشور است. اگر از منطقه ای گرم و حاره ای به نروژ مهاجرت می کنید، ممکن است زمستان برفی برایتان جذاب باشد. در چنین حالتی مناطق شمالی این کشور که نزدیک به قطب هستند، بهترین انتخاب خواهند بود. البته فراموش نکنید که این جذابیت زود گذر است و ممکن است شما را در طولانی مدت اذیت کند. به یاد داشته باشید که شرایط آب و هوایی در نروژ ممکن است به سرعت تغییر کند، پس انتظار بارندگی مداوم یا بارش برف دائمی را نداشته باشید.

پوشش مناسب آب و هوای نروژ برای زندگی

آب و هوای نروژ-7.jpg

همانطور که پیش از این هم اشاره شد، آب و هوای نروژ بسیار متغیر است. هر چند که بخش های جنوبی معتدل تر از نواحی دیگر و بخش های شمالی معمولا پوشیده از برف هستند؛ با این حال آب و هوا بسیار متغیر است. ممکن است یک روز گرم و آفتابی باشد و روز بعد باد شدید بوزد و باران ببارد. این شرایط آب و هوایی سبب شده است تا نروژی ها لایه لایه لباس بپوشند. پوشش لایه لایه این امکان را فراهم می کند که هر زمان خواستید تعداد لباس های خود را کم کنید. سه لایه لباس را در نروژ فراموش نکنید.

  • لایه داخلی: لایه داخلی یا زیرین معمولا نازک اما از جنس پشم است. به این ترتیب حتی زمانی که خیس شوید هم شما را گرم نگه می دارد. این لایه معمولا فقط در فصل زمستان پوشیده می شود؛ اما بعضی از نروژی ها در هر فصلی از سال از آن استفاده می کنند.
  • لایه میانی: وقتی هوا سرد است، یک ژاکت پشمی سنتی نروژی یا یک ژاکت پشمی مدرن تر یا یک هودی می تواند لایه میانی پوشش شما را تشکیل دهد. هدف این لایه گرم نگه داشتن شما است.
  • لایه بیرونی: این لایه از شما در برابر باران و باد محافظت می کند؛ پس هنگام خرید لایه بیرونی مطمئن شوید که بادگیر و ضد آب است. برای زندگی در نروژ حتما لباس های ضد آب داشته باشید؛ زیرا بارندگی در این کشور بسیار زیاد است.

استفاده از کلاه های زمستانی ای که روی گوش ها را بپوشانند، دستکش های مناسب و جوراب های بسیار ضخیم هم از دیگر ملزومات زندگی کردن در زمستان نروژ است.

جمع بندی

تنوع آب و هوای نروژ در روز های مختلف سال و در بخش شمالی و جنوبی از جمله مهم ترین جذابیت های نروژ برای مهاجران است. بسیاری از افراد به دلیل همین شرایط آب و هوایی است که مهاجرت تحصیلی به نروژ را هدف خود قرار می دهند. در این مطلب سعی کردیم تا جزئیاتی را درباره آب و هوای این کشور در اختیارتان قرار دهیم. اگر به دنبال یک موسسه مهاجرت تحصیلی به نروژ هستید، خوب است تا درباره تمام زوایای زندگی در این کشور از جمله آب و هوا اطلاعاتی داشته باشید.